ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Βαρίδι για την Tesla το Twitter, εκτιμούν οι επενδυτές της

Η μετοχή της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει υποχωρήσει φέτος κατά 46%

REUTERS, BLOOMBERG

Πολλοί επενδυτές της Teslα παρακολουθούσαν με απογοήτευση τον ιδρυτή και επικεφαλής της Ελον Μασκ να αποδύεται σε μια μεγάλη μάχη για να αποκτήσει το κοινωνικό δίκτυο του Twitter, η οποία μάχη και του απέσπασε την προσοχή από την αυτοκινητοβιομηχανία του. Τώρα πλέον, που η συμφωνία εξαγοράς ολοκληρώθηκε, δεν είναι λίγοι όσοι φοβούνται πως το κοινωνικό δίκτυο θα αποδειχθεί ακόμα μεγαλύτερο φορτίο για την Tesla εν συγκρίσει με το πρόσφατο παρελθόν. Σημειωτέον πως η τιμή της μετοχής της Tesla έχει υποχωρήσει κατά 46% φέτος σε σύγκριση με πτώση 28% συνολικά για τον δείκτη Nasdaq 100, στον οποίο ανήκει. Ωστόσο, σε αντίθεση με τις εταιρείες του κλάδου τεχνολογίας με υψηλή κεφαλαιοποίηση, που έχουν ακολουθήσει ανάλογη διαδρομή, όπως η Meta Platforms, μητρική του Facebook, οι εκτιμήσεις κερδών για την Tesla είναι στην πραγματικότητα υψηλότερες απ’ ό,τι πριν από ένα χρόνο.

Ανησυχούν για τις επιπτώσεις που θα έχει η ενασχόληση του Μασκ και προσωπικού της Tesla με το κοινωνικό δίκτυο.

Πολλοί επενδυτές της Tesla, με στοιχήματα υπέρ της αύξησης της τιμής της μετοχής της, εκτιμούν πως το μοναδικό στυλ διοίκησης του Ελον Μασκ είναι και το ουσιαστικότερο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της πρώτης έναντι του κλάδου διεθνώς. Ωστόσο έχει αναμειχθεί ιδιαιτέρως στην αναμόρφωση του Twitter, σε σημείο που είπε αυτή την εβδομάδα ότι είχε πάρα πολλά μέτωπα ανοιχτά και δούλευε αδιαλείπτως «από το πρωί έως το βράδυ επτά ημέρες την εβδομάδα». Τελικώς, «το ερώτημα που θέτουν ορισμένοι επενδυτές είναι πόσες μπάλες μπορεί να κρατήσει στον αέρα ταυτόχρονα ο Μασκ ενώ αναλαμβάνει όλες αυτές τις ευθύνες», τόνισε ο Μπράιαν Μάλμπερι της Zacks Investment Management. «Ανησυχούμε μήπως όλες αυτές οι αρμοδιότητες που ανέλαβε, και τις οποίες πρέπει να διεκπεραιώνει μέσα στην ημέρα, η οποία έχει συγκεκριμένες ώρες, επηρεάσουν δυσμενώς την εταιρεία – άλλωστε αρχίζουμε να βλέπουμε μια επιδείνωση της τιμής της μετοχής της Tesla εξαιτίας αυτού». Εκτός από την Tesla, η οποία κατασκευάζει αποκλειστικά ηλεκτρικά αμάξια, και το κοινωνικό δίκτυο του Twitter, άλλα εγχειρήματά του περιλαμβάνουν την Space Exploration Technologies ή SpaceX, την εταιρεία κατασκευής τούνελ Boring και την εταιρεία νευροτεχνολογίας Neuralink.

Βέβαια, πρωτίστως οι επενδυτές προβληματίζονται με το ότι αποσπάται η προσοχή του Μασκ από την αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά υπάρχουν και άλλοι κίνδυνοι. Για παράδειγμα, αφού ανέλαβε το Twitter, ο ίδιος ζήτησε από μηχανικούς της Tesla να ελέγξουν τον κώδικα των εργαζομένων στο Twitter. Ο επενδυτής Μπράιαν Μάλμπερι της Zacks είπε ότι αν και ο Μασκ αναμένεται να αφιερώσει πολύ χρόνο στο νέο του απόκτημα τον πρώτο μήνα περίπου, «εάν συνεχίσει να χρησιμοποιεί προσωπικό από άλλες εταιρείες όπως η Tesla ή η SpaceX για να εξακολουθήσει να στηρίζει το Twitter, τότε προφανώς θα επέλθει υποβάθμιση της παραγωγικότητας σε αυτές». Αυτές οι τελευταίες αμφιβολίες έχουν επίσης διαλύσει τις ελπίδες ότι μόλις έκλεινε η συμφωνία με το Twitter, ο Ελον Μασκ θα τελείωνε με τη σχετική πώληση των μετοχών της Tesla. Αλλωστε είναι δύσκολο να ισχυριστεί κανείς ότι ο μεγιστάνας δεν θα διαθέσει στην αγορά και πάλι μετοχές της αυτοκινητοβιομηχανίας, δεδομένου ότι η τελευταία του κίνηση των 4 δισ. δολαρίων έγινε, αν και είχε διαβεβαιώσει για το αντίθετο.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση