ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Δρόμος Πάφου - Πόλης: Στην ΚΕΑΑ οι απαιτήσεις της ΙΝΤΡΑΚΑΤ

Το ζήτημα που προέκυψε με τον εργολάβο του έργου αναμένεται ότι θα εξεταστεί το 1ο δεκαπενθήμερο Ιανουαρίου

Της Μαρίας Ηρακλέους

Της Μαρίας Ηρακλέους

Αποφεύχθηκε έστω και προσωρινά ο κίνδυνος τερματισμού των εργασιών για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάφου- Πόλης Χρυσοχούς. Τις προηγούμενες μέρες η κατασκευάστρια εταιρεία έθεσε και επίσημα μέσω επιστολής σειρά αιτημάτων ενώπιον του Τμήματος Δημοσίων Έργων και του Υπουργείου Μεταφορών, σε σχέση με την εφαρμογή κάποιων όρων της σύμβασης, ενώ είχε προειδοποιήσει και με τερματισμό της σύμβασης στην περίπτωση που το αρμόδιο τμήμα και το Υπουργείο δεν προχωρούσε σε επίλυση των ζητημάτων.

Σύμφωνα με τον Υπουργό Μεταφορών Αλέξη Βαφεάδη, της επιστολής ακολούθησε συνάντηση μεταξύ της κατασκευάστριας εταιρείας και των αρμόδιων του τμήματος Δημοσίων Έργων, ενώ έκανε λόγο μια συνάντηση η οποία διεξήχθη σε πολύ καλό κλίμα, κατά την οποία συζητήθηκαν τα αιτήματα της εταιρείας.

Πρόκειται για ζητήματα που άπτονται του χρόνου αποπεράτωσης του έργου και με δεδομένες καθυστερήσεις λόγω γεωπολιτικών εξελίξεων και της πανδημίας, καθώς και την απαίτηση επιπλέον κόστους, ένεκα της αύξησης του κατασκευαστικού κόστους του έργου.

Από την πλευρά του ο κ. Βαφεάδης ενημέρωσε την «Κ» ότι, σε πρώτο στάδιο ο εργολάβος έχει δεσμευτεί ότι δεν θα προχωρήσει σε καταγγελία της σύμβασης.

Από εκεί και πέρα, τα αιτήματα της εταιρείας θα εξετάσει η Κεντρική Επιτροπή Αλλαγών Απαιτήσεων, κάτι που εκτιμάται να γίνει το 1ο δεκαπενθήμερο Ιανουαρίου και θα ακολουθήσουν συναντήσεις μεταξύ του τμήματος Δημοσίων Έργων και του Εργολάβου του έργου.

Επί του παρόντος ο δρόμος προχωρά. Υπενθυμίζεται ότι το συμβόλαιο για την κατασκευή του έργου υπογράφηκε τον Μάιο του 2021, με προϋπολογισμό 86,8 εκατ. ευρώ. Οι εργασίες από την εταιρεία ξεκίνησαν από το τέλος Μαϊου με διάρκεια εκτέλεσης 42 μηνών.

Το Έργο αφορά την μελέτη και κατασκευή (Design&Build) δρόμου δύο λωρίδων κυκλοφορίας από την Αγία Μαρινούδα μέχρι το Στρουμπί, μήκους 15,5 χλμ. και την προμελέτη για αναβάθμιση του σε αυτοκινητόδρομο τεσσάρων λωρίδων, σε μελλοντική φάση. Η όδευση αρχίζει από τον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού -Πάφου παρά την Αγία Μαρινούδα και καταλήγει στον υφιστάμενο δρόμο μετά το Στρουμπί.

Στη φάση αυτή περιλαμβάνεται ένας ανισόπεδος κόμβος για σύνδεση με τον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού-Πάφου και ακολούθως ένας κυκλικός κόμβος στη Τσάδα και ένας στο σημείο τερματισμού, μετά το Στρουμπί. Περιλαμβάνονται επίσης 2 διατρητικές σήραγγες μήκους 720μ και 290μ έκαστη, 5 κοιλαδογέφυρες συνολικού μήκους 1500μ, 2 υπέργειες διαβάσεις και 9 υπόγειες διαβάσεις. Θα κατασκευαστούν επίσης πρόσθετες λωρίδες κυκλοφορίας σε μεγάλο μήκος (περίπου 12 χλμ), λόγω της ανωφέρειας του δρόμου. Στο σύνολο του, ο αυτοκινητόδρομος Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς είναι μήκους 31 χλμ. περίπου. Όσον αφορά στη Β΄ φάση του Έργου, η οποία έχει μήκος 15 χιλιομέτρων, θα ξεκινά από το Στρουμπί και θα καταλήγει στην Πόλη Χρυσοχούς.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση