ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Η Boeing κινδυνεύει να χάσει το στέμμα της

Τον Ιούλιο η Boeing δεν παρέδωσε ούτε ένα αεροσκάφος 737 ΜΑΧ

Kathimerini.gr

H Boeing κινδυνεύει να χάσει το στέμμα της μεγαλύτερης εταιρείας κατασκευής αεροπλάνων παγκοσμίως, καθώς τα αεροσκάφη που έχει παραδώσει σε πελάτες τους πρώτους επτά μήνες του 2019 μειώθηκαν κατά 38% σε ετήσια βάση. Τον Ιούλιο η Boeing δεν παρέδωσε ούτε ένα αεροσκάφος 737 ΜΑΧ, όπως και τους προηγούμενους τρεις μήνες. Το 737 ΜΑΧ είναι το αεροσκάφος της Boeing με τις υψηλότερες πωλήσεις, ωστόσο ο στόλος τους παραμένει καθηλωμένος εξαιτίας των δύο θανατηφόρων δυστυχημάτων με το συγκεκριμένο αεροσκάφος τον Οκτώβριο του 2018 και τον Μάρτιο του 2019.

Τα αεροσκάφη που παρέδωσε η Boeing το πρώτο επτάμηνο του 2019 ανήλθαν σε 258, ενώ πέρυσι είχε παραδώσει 417 αεροσκάφη. Αντιθέτως, η Airbus παρέδωσε τους πρώτους επτά μήνες του 2019 458 αεροσκάφη και είναι πολύ πιθανό πως θα ανακτήσει το στέμμα της εταιρείας με τις περισσότερες παραδώσεις αεροσκαφών έπειτα από επτά έτη. Τον Απρίλιο η Boeing είχε ανακοινώσει ότι περιορίζει την παραγωγή του 737 ΜΑΧ κατά περίπου 20% σε 42 αεροσκάφη τον μήνα.

Ούτε η TUI, η μεγαλύτερη εταιρεία ταξιδίων παγκοσμίως δεν απέφυγε την μείωση κερδών εξαιτίας της αναταραχής που έχει προκαλέσει η καθήλωση παγκοσμίως του στόλου των Boeing 737 ΜΑΧ. Η TUI αναγκάστηκε να νοικιάσει άλλα λιγότερο αποδοτικά αεροσκάφη ώστε να καλύψει το κενό των καθηλωμένων Boeing, ανακοίνωσε χθες η εταιρεία, γεγονός που οδήγησε σε μείωση κερδών κατά 144 εκατομμύρια ευρώ ή κατά 46% το δεύτερο τρίμηνο, ενώ κανονικά θα έπρεπε να έχει υπάρξει αύξηση κερδών εξαιτίας της επέκτασης της εταιρείας στον τομέα της κρουαζιέρας και της περικοπής κόστους.

«Η κατάσταση είναι κρίσιμη, με το αεροσκάφος (σ.σ. 737 ΜΑΧ) να βρίσκεται στο έδαφος εδώ και πέντε μήνες. Είναι αρκετά αγχωτικά», δήλωσε χθες ο Φρέντερικ Γιούσεν, διευθύνων σύμβουλος της TUI. Οπως εξήγησε, τα νοικιασμένα αεροσκάφη είναι «πολύ, πολύ ακριβά» και ο λογαριασμός των καυσίμων σημαντικά υψηλότερος επειδή οι κινητήρες αυτών των αεροσκαφών δεν είναι τόσο προηγμένοι και συνεπώς έχουν υψηλότερη κατανάλωση. Σύμφωνα με την TUI, η οποία διαθέτει 15 αεροσκάφη 737 ΜΑΧ, το κόστος της καθήλωσης τους θα ανέλθει περίπου στα 300 εκατ. ευρώ μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου.

Πάντως, ο Γιούσεν επέμεινε πως η εταιρεία θα πιάσει τον στόχο κερδών που είχε ανακοινώσει χάρη στην αύξηση των κρατήσεων, στην ισχυρή ζήτηση για διακοπές στην Τουρκία και στην άνθηση της επιχείρησής της στον τομέα της κρουαζιέρας.

Οι πωλήσεις της TUI βελτιώθηκαν παρόλο που οι πελάτες κλείνουν διακοπές όλο και πιο αργά μετά το κύμα καύσωνα του 2018. Μέχρι τις 4 Αυγούστου οι πωλήσεις της TUI ήταν κατά 1% χαμηλότερες σε ετήσια βάση, ενώ το πρώτο εξάμηνο ήταν κατά 3% χαμηλότερες.

Η μέση τιμή των προϊόντων της εταιρείας ήταν αυξημένη κατά 1%, ενώ ο Γιούσεν δήλωσε πως περιμένει να συνεχιστεί αυτή η τάση. Η αβεβαιότητα που προκαλεί το Brexit αποτελεί πρόβλημα για την TUI, η οποία βασίζεται στη βρετανική αγορά για μεγάλο μέρος των εσόδων της, ενώ πολλές κενές θέσεις υπάρχουν και στα αεροσκάφη της εταιρείας με προορισμό την Ισπανία.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση