ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Η Βoeing «νοικοκυρεύει» το εργοστάσιο του Σιάτλ

Ο αμερικανικός όμιλος ισχυριζόταν πως το εργοστάσιο στο Ρέντον ήταν εκείνο με την υψηλότερη απόδοση στον κλάδο του

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Στο εργοστάσιο της Boeing, στο Ρέντον του Σιάτλ των ΗΠΑ, δεν παρατηρείται ο συνήθης θόρυβος αλλά και η κίνηση που υπήρχε μέχρι πρόσφατα – στις εκεί εγκαταστάσεις κατασκευαζόταν το 737 ΜΑΧ, το οποίο έχει καθηλωθεί από όλους τους αερομεταφορείς σε όλον τον κόσμο, το τελευταίο δωδεκάμηνο, εξαιτίας δύο τραγικών δυστυχημάτων. Επιπλέον, έχει διακοπεί από τον Ιανουάριο η παραγωγή του εν λόγω μοντέλου με το προβληματικό λογισμικό, το οποίο ενοχοποιήθηκε για τα πολύνεκρα δυστυχήματα. Αφορμής δοθείσης με τη διακοπή της παραγωγής του 737 ΜΑΧ, η Boeing έχει τη δυνατότητα να κάνει ένα γενικό «νοικοκύρεμα» στο εργοστάσιο του Σιάτλ, να το προετοιμάσει για να λειτουργήσει ξανά, να βελτιώσει την ποιότητά του και να περιορίσει τις αδυναμίες του. Τα σχετικά αναφέρουν στο πρακτορείο Ρόιτερς καλά πληροφορημένες πηγές. Στην όλη διαδικασία, πέραν των μηχανικών και λοιπών ειδικών εξειδικευμένων της Boeing, συμμετέχουν και τεχνικοί από προμηθεύτριές της, όπως από τη Spirit AeroSystems, η οποία κατασκευάζει ατράκτους αεροσκαφών και από την κατασκευάστρια ρομπότ, Electroimpact.

Ξεκαθάρισμα

Στόχος της Boeing είναι να αποκαταστήσει τη διαχείριση αποθεμάτων στο εργοστάσιο, να αναβαθμίσει τον αυτοματοποιημένο εργαλειομηχανικό εξοπλισμό του και να διαχειριστεί τις πολύ προβληματικές περιοχές του. Επιπλέον, έχει να επιλύσει και θέματα καθημερινότητας, όπως τις περιπτώσεις όπου οι εργάτες αφήνουν εργαλεία, πανιά και θραύσματα και μικρά κομμάτια εντός των αεροσκαφών, την ώρα που τα κατασκευάζουν. Και αυτό είναι ένα πρόβλημα, το οποίο παρατηρείται σε πολλά από τα εργοστάσια της Boeing. Λόγου χάριν, στα τέλη της περασμένης εβδομάδας ο αμερικανικός αεροναυπηγικός όμιλος ανακοίνωσε πως εντόπισε διάφορα ξένα θραύσματα εντός δεκάδων αποθηκευμένων 737 ΜΑΧ και διεξάγει έρευνες. Εκπρόσωπoς της Bοeing, επίσης, διασαφήνισε ότι η εταιρεία εκμεταλλεύεται αυτό το χρονικό διάστημα διακοπής της παραγωγής για να συνεργαστεί στενά με τις προμηθεύτριες επιχειρήσεις και να βελτιώσει συνολικά την υγεία του συστήματος παραγωγής στο Σιάτλ.

Επί μακρόν, ο αμερικανικός όμιλος ισχυριζόταν πως το εργοστάσιο στο Ρέντον ήταν εκείνο με την υψηλότερη απόδοση στον κλάδο του. Ωστόσο, υπήρχαν από παλιά προβλήματα, τα οποία σωρεύονταν και θεωρείτο πολύ παρακινδυνευμένο να αντιμετωπισθούν, ενόσω έπρεπε όλοι να εργάζονται πυρετωδώς για να ανταποκριθούν στην πολύ υψηλή ζήτηση για τζετ. Πάντως, θα πρέπει να επισημανθεί ότι οι αναλυτές του τομέα της αεροναυπηγικής υπογραμμίζουν ότι ανέκαθεν η Boeing προηγείτο στην τεχνολογία της παραγωγής ενός αεροσκάφους συγκριτικά με τη βασική της ανταγωνίστρια, την ευρωπαϊκή Airbus, αλλά η τελευταία έχει θέσει ως στόχο να το αντιστρέψει αυτό υπό την καθοδήγηση του νυν διευθύνοντος συμβούλου της, Γκιγιόμ Φορί.

Στο σημείο αυτό επισημαίνεται ότι, ακόμα και προ της καθηλώσεως των αεροσκαφών 737 ΜΑΧ, η παραγωγική διαδικασία των πτερύγων των τζετ διεκπεραιωνόταν από ρομπότ τουλάχιστον εν μέρει. Καλά πληροφορημένες πηγές τονίζουν ότι υπήρχε ο φόβος ότι εάν γίνονταν λάθη, θα επηρεάζονταν δυσμενώς οι παραγγελίες και τα κέρδη, εξ ου και δεν επιχειρήθηκε εις βάθος εξέταση του εργοστασίου. Το Ρέντον, συνώνυμο της ιστορίας της αεροναυπηγικής, λειτουργεί από το 1941, κατασκευάστηκε από το αμερικανικό ναυτικό και πέρασε στην αεροπορία το 1943. Τέλος, σήμερα η όλη φιλοσοφία έχει μεταβληθεί και πλέον, τόσο η Boeing όσο και οι λοιπές αεροναυπηγικές εταιρείες εστιάζουν το ενδιαφέρον περισσότερο στην καλυτέρευση των συστημάτων παραγωγής, παρά στο να γεμίσουν τα ήδη φορτωμένα βιβλία παραγγελιών τους.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση

X