
Kathimerini.gr
Οι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα, από την BYD έως τη νεοσύστατη Nio, είδαν μεγάλη ανάκαμψη στις παραγγελίες τον Αύγουστο χάρη στα φθηνότερα, νέα μοντέλα που λανσάρουν, μετά από μια πτώση νωρίτερα το καλοκαίρι, εν μέσω ενός σφοδρού πολέμου τιμών. Χαμένος αυτού του πολέμου αναδεικνύεται ο Eλον Μασκ, που είδε τις παραγγελίες της Tesla στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά της στο εξωτερικό, να καταγράφουν συνεχόμενη πτώση.
Η αμερικανική εταιρεία απέστειλε 83.192 οχήματα από το εργοστάσιό της στη Σαγκάη τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία που δημοσίευσε η Κινεζική Ενωση Επιβατικών Αυτοκινήτων. Πρόκειται για αριθμό που δείχνει μείωση 4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος και περιορισμό των αποστολών σε επτά από τους οκτώ μήνες του τρέχοντος έτους.
Την ίδια ώρα, ανταγωνίστριες εταιρείες όπως η BYD και η Xiaomi έχουν πλήξει τις πωλήσεις της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η BYD ανακοίνωσε ότι παρέδωσε 371.501 οχήματα τον Αύγουστο, σημειώνοντας αύξηση σχεδόν 22% σε σχέση με πέρυσι, ενώ οι Nio, Leapmotor και Xpeng έκαναν νέα ρεκόρ παραδόσεων μετά την κυκλοφορία μοντέλων σε προσιτές τιμές, των οποίων οι παραδόσεις ξεκίνησαν από τα τέλη Ιουλίου έως τα τέλη Αυγούστου.
Αν και η κινεζική κυβέρνηση έχει παροτρύνει τη βιομηχανία να περιορίσει τις επιθετικές εκπτώσεις, μέχρι στιγμής αυτό δεν έχει γίνει στην πράξη, ενώ η Tesla έχει προσπαθήσει να ανακτήσει έδαφος αναβαθμίζοντας τα προϊόντα της.
Εχει παρουσιάσει το εξαθέσιο Model Y, με τις παραδόσεις να αναμένεται να ξεκινήσουν ήδη από αυτόν τον μήνα, και σχεδιάζει να ενσωματώσει φωνητικούς ελέγχους που βασίζονται σε μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης, όπως το Deepseek, ως απάντηση σε αντίστοιχες λειτουργίες των ανταγωνιστών της. Τα προβλήματα της Tesla στην Κίνα έρχονται να προστεθούν στις αντιδράσεις από καταναλωτές που αντιμετωπίζει η εταιρεία στις μεγάλες δυτικές αγορές, έπειτα από την είσοδο του Mασκ στην πολιτική και τις αμφιλεγόμενες δηλώσεις του. Η Tesla είδε τις πωλήσεις της στην Ευρώπη να μειώνονται κατά 40% τον Ιούλιο, με αποτέλεσμα να κατέχει μερίδιο αγοράς μόλις 0,8%.
Οι δυσκολίες της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας έρχονται σε αντίθεση με την ισχυρή ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα στην Κίνα. Τον Αύγουστο οι παραδόσεις ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων στη χώρα αυξήθηκαν κατά 24% σε 1,3 εκατ. μονάδες. Αυτό δείχνει ότι η Κίνα θα έχει φέτος –για πρώτη φορά– περισσότερες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων έναντι συμβατικών βενζινοκίνητων αυτοκινήτων.