ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Με 50 προϊόντα το Καλάθι του Νοικοκυριού στην Κύπρο

Αρχίζουν επίσημα επαφές για εφαρμογή του μέτρου και στην κυπριακή αγορά - Οι εισηγήσεις της Υπηρεσίας

Της Μαρίας Ηρακλέους

Της Μαρίας Ηρακλέους

Στις 12 το μεσημέρι της Τετάρτης, η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή θα θέσει ενώπιον των ενδιαφερόμενων πλευρών- Σύνδεσμο Υπεραγορών, Σύνδεσμο Λιανικού Εμπορίου, ΟΕΒ και ΚΕΒΕ- την αρχική πρόταση της σε σχέση με το Καλάθι του Νοικοκυριού στην Κύπρο. Πρόκειται για ένα μέτρο το οποίο εφαρμόζεται τις τελευταίες δύο εβδομάδες στην Ελλάδα, με στόχο να διασφαλίσει χαμηλές τιμές σε ομάδες προϊόντων που θεωρούνται βασικά για ένα νοικοκυριό. Κάτι αντίστοιχο επιχειρείται να εφαρμοστεί και στην κυπριακή αγορά. Σε αυτό το πλαίσιο τις προηγούμενες μέρες ο προϊστάμενος της Υπηρεσίας, Κωνσταντίνος Καραγιώργης, είχε επαφές με την το ελληνικό Υπουργείο Ανάπτυξης, από το οποίο ενημερώθηκαν για τις πρακτικές που ακολουθήθηκαν. Κτίζοντας σε αυτή τη βάση, η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, έχει δημιουργήσει μια αρχική πρόταση, η οποία θα τεθεί σε διαβούλευση, με στόχο την οριστικοποίηση της, την κατάθεση της στο Υπουργικό Συμβούλιο για έγκριση και ακολούθως στην Βουλή. Όπως αναφέρει στην «Κ» ο γγ του ΠΑΣΥΛΙΕ, στο πλαίσιο της συνάντησης οι εμπλεκόμενοι φορείς θα τύχουν ενημέρωσης για τις προθέσεις της Υπηρεσίας σχετικά με το θέμα και θα γίνει μια πρώτη ανταλλαγή απόψεων και τοποθετήσεων. Πάντως ο στόχος του Υπουργείου είναι η όλη διαδικασία διαβούλευσης προώθησης σε Υπουργικό και Βουλή, να γίνει μέσα στις επόμενες εβδομάδες, χρονοδιάγραμμα ομολογουμένως, ιδιαίτερα πιεστικό.

Η πρόταση

Πρόκειται στην ουσία για τροποποίηση της νομοθεσίας, έτσι ώστε να δίνεται το εργαλείο στην Υπουργό, να εφαρμόσει το συγκεκριμένο μέτρο, το οποίο θεωρείται ότι μπορεί να λειτουργήσει θετικά για τον καταναλωτή. Σύμφωνα με πληροφορίες από την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, η προκαταρτική πρόταση είναι να δημιουργηθεί ένα καλάθι, το οποίο να περιλαμβάνει περίπου 50 κατηγορίες προϊόντων, τα οποία θα πωλούνται σε χαμηλές τιμές. Διευκρινίζεται ότι οι κατηγορίες προϊόντων θα επιλέγονται από το Υπουργείο, αλλά το συγκεκριμένο brand το οποίο θα διατίθεται σε χαμηλή τιμή, θα επιλέγεται από την κάθε υπεραγορά η οποία θα συμμετέχει στο πρόγραμμα. Κάθε εβδομάδα αυτά τα προϊόντα σε προσφορά, θα μπορούν να αντικαθίστανται με άλλα της ίδιας κατηγορίας. Στόχος είναι τα προϊόντα του καλαθιού, να αλλάζουν κάθε εβδομάδα, αλλά επαφίεται σε κάθε υπεραγορά επιλογή των κωδικών προϊόντων. Στις επιλογές προϊόντων περιλαμβάνονται και αυτά της ιδιωτικής ετικέτας.

Η αρχική πρόταση, προνοεί επίσης ότι η τιμή του επιλεγμένου προϊόντος θα πρέπει να είναι χαμηλότερη από την υφιστάμενη χαμηλότερη τιμή στην οποία διατίθεται το συγκεκριμένο προϊόν στην αγορά, την συγκεκριμένη χρονική περίοδο.
Είναι σημαντικό επίσης να αναφερθεί ότι στο πλαίσιο της πρότασης μπαίνει «πλαφόν» στις συσκευασίες των προϊόντων, κατά τρόπο ώστε να αποφεύγονται πολύ μικρές συσκευασίες οι οποίες δεν εξυπηρετούν τις ανάγκες των καταναλωτών και συνήθως δεν επιλέγονται. Θα υπάρχει επίσης ρύθμιση, ώστε η εφαρμογή του μέτρου να μην απορρυθμίζει την επάρκεια των προϊόντων στην αγορά.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση