ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Μόλις 44 κρούσματα παγκοσμίως σε 1,2 δισ. επιβάτες αεροπλάνων

Ιδιαίτερα χαμηλός παραμένει ο κίνδυνος μετάδοσης της πανδημίας κατά τη διάρκεια μιας πτήσης, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το αμερικανικό επιτελείο διοίκησης μεταφορών (Ustranscom)

Kathimerini.gr

Δημήτρης Δελεβέγκος

Ιδιαίτερα χαμηλός παραμένει ο κίνδυνος μετάδοσης της πανδημίας κατά τη διάρκεια μιας πτήσης, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το αμερικανικό επιτελείο διοίκησης μεταφορών (Ustranscom) και συνάδει με τα ευρήματα που παρουσίασε, αρχές Οκτωβρίου, η Διεθνής Ενωση Αερομεταφορών (IATA).

Ειδικότερα, από τις αρχές της χρονιάς έχουν καταγραφεί μόλις 44 κρούσματα, παγκοσμίως, των οποίων η μετάδοση θεωρείται ότι σχετίζεται με αεροπορικό ταξίδι, αριθμός που είναι πολύ μικρός εάν ληφθεί υπόψη ότι, κατά τη συγκεκριμένη περίοδο, υπολογίζεται ότι έχουν μετακινηθεί με αεροσκάφος περίπου 1,2 δισ. επιβάτες. Με άλλα λόγια, αντιστοιχεί μία περίπτωση COVID-19 ανά 27 εκατ. ταξιδιώτες. Ακόμη όμως και αν η συγκεκριμένη εκτίμηση είναι κατά 90% λανθασμένη, όπως αναφέρει η IATA, μόνο ένας στους 2,7 εκατ. επιβάτες θα μολυνθεί από τον ιό κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Την ίδια στιγμή, ο αριθμός των 44 κρουσμάτων που σχετίζονται με το αεροπορικό ταξίδι, αφορά κατά βάση την περίοδο κατά την οποία η χρήση της μάσκας δεν είχε γενικευθεί.

Όπως, επίσης, προκύπτει από παράλληλη μελέτη που διενήργησαν από κοινού οι κατασκευάστριες εταιρείες αεροσκαφών Airbus, Βoeing και Embraer, ο μικρός αυτός βαθμός μετάδοσης σχετίζεται με το γεγονός ότι τα συστήματα κλιματισμού (air condition) και ροής του αέρα φαίνεται να λειτουργούν αποτελεσματικά, αποτρέποντας τη διασπορά του κορωνοϊού.

Σημαντικό ακόμη ρόλο, κατά τις ίδιες μελέτες, διαδραματίζει η χρήση φίλτρων HEPA που έχουν ποσοστό απομάκρυνσης βακτηρίων άνω του 99,9%, εξασφαλίζοντας ότι ο αέρας που εισέρχεται στην καμπίνα δεν αποτελεί οδό για την εισαγωγή ιών και μικροβίων. Και αυτό –εκτός από τα μέτρα που υιοθετούν οι αεροπορικές– είναι το μεγαλύτερο όπλο απέναντι στην COVID-19, σύμφωνα με όσα προκύπτουν από τις σχετικές έρευνες.

Εκτιμάται ότι ο αέρας που έχει καθοδική πορεία και κατευθύνεται από την οροφή προς το πάτωμα, ανακυκλώνεται και περνάει μέσα από αυτά τα φίλτρα 20 έως 30 φορές κατά τη διάρκεια μιας ωριαίας πτήσης, με τόσο υψηλούς αριθμούς διήθησης να συναντώνται μόνο σε αεροσκάφη, σύμφωνα με την ΙΑΤΑ.

Οι τεχνικές αυτές προδιαγραφές σε συνδυασμό με την καθολική χρήση της μάσκας ελαχιστοποιούν τις πιθανότητες διάδοσης του ιού. Για παράδειγμα, η Qatar Airways καταγράφει εξαιρετικά χαμηλό αριθμό περιπτώσεων κορωνοϊού, ενώ έχει διακινήσει περισσότερους από 4,6 εκατ. επιβάτες από τον περασμένο Φεβρουάριο.

Ιδιαίτερα χαμηλό (0,002%) είναι και το ποσοστό μόλυνσης των πληρωμάτων καμπίνας, ενώ από τον Μάιο και έπειτα, δεν έχει εντοπιστεί νέο κρούσμα, δεδομένου ότι εφαρμόζονται ενισχυμένα μέτρα προστασίας. Προς την κατεύθυνση αυτή, η Aegean έχει καθιερώσει τους Hygiene Attendants που έχουν ως αποστολή την τήρηση όλων των μέτρων προστασίας κατά την πτήση, όπως η σωστή και συνεχής χρήση της μάσκας και η τήρηση των αποστάσεων κατά την επιβίβαση και αποβίβαση.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση

X