ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Νέα απεργία πιλότων της Ryanair στη Βρετανία και στην Πορτογαλία

Χθες η εταιρεία κατάφερε να μπλοκάρει την απεργιακή κινητοποίηση 180 πιλότων στην Ιρλανδία

Kathimerini.gr

Η Ryanair κατάφερε χθες να μπλοκάρει την απεργιακή κινητοποίηση 180 πιλότων στην Ιρλανδία με σχετική απόφαση του ανώτατου δικαστηρίου στο Δουβλίνο, αλλά δεν είχε την ίδια τύχη στη Βρετανία. Οι πιλότοι της αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους θα απεργήσουν σήμερα και αύριο, 22 και 23 Αυγούστου, στη Βρετανία, εκτός εάν η διοίκηση της Ryanair αποφασίσει να προσέλθει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων για να συζητήσει μισθολογικές αυξήσεις και άλλα εργασιακά θέματα όπως επιδόματα μητρότητας, ανακοίνωσαν οι πιλότοι της αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους. «Εχουμε υποβάλει την πρότασή μας στην εταιρεία σε συγκεκριμένο πλαίσιο για να προχωρήσουν οι μεταξύ μας διαπραγματεύσεις. Εάν συμφωνήσει σε αυτό, τότε θα ακυρώσουμε την απεργία», δήλωσε χθες στο Reuters ο γενικός γραμματέας της συνδικαλιστικής ένωσης που εκπροσωπεί τους πιλότους της Ryanair στη Βρετανία (BALPA), Μπράιαν Στράτον.

H 48ωρη απεργία της ΒALPA στις 22 και 23 Αυγούστου προηγείται αργίας τη Δευτέρα στη Βρετανία, που σημαίνει πως αυτό το τριήμερο είναι περιζήτητο για εξορμήσεις πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Η ΒALPA έχει, επίσης, δρομολογήσει 72ωρη απεργία από τις 2 Σεπτεμβρίου. Πενταήμερη απεργία πραγματοποιεί από χθες το προσωπικό καμπίνας της αεροπορικής εταιρείας στην Πορτογαλία. Δεκαήμερες απεργιακές κινητοποιήσεις έχουν επίσης δρομολογηθεί στην Ισπανία μέσα στον Σεπτέμβριο, ενώ οι συνδικαλιστικές ενώσεις CNE και ACVPULS στο Βέλγιο ειδοποίησαν τα μέλη τους να μην αναπληρώσουν κενά που μπορεί να προκύψουν από την απεργία των συναδέλφων τους στην Πορτογαλία, εάν ζητηθεί εκτάκτως από τη διοίκηση, σύμφωνα με το Reuters.

Οπως αναφέρεται σε χθεσινό δημοσίευμα του Guardian, η Ryanair εκτιμά πως δεν θα υπάρξουν μεγάλες ανατροπές στα δρομολόγια από τη Βρετανία –όπως και στην Πορτογαλία– αν και δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο καθυστερήσεων ή αλλαγών σε «ένα μικρό αριθμό πτήσεων». Πρόσθεσε πως οι πιλότοι στη Βρετανία ζητούν να διπλασιαστούν τα εισοδήματά τους, από τις 170.000 στερλίνες ετησίως, σε πάνω από 375.000 στερλίνες, «μόλις εννέα εβδομάδες πριν από το Brexit, το οποίο ενδεχομένως να επιφέρει βαριές επιπτώσεις στις δραστηριότητες της Ryanair και στις θέσεις εργασίας των πιλότων». Νωρίτερα, η BALPA είχε ανακοινώσει πως η Ryanair χρονοτρίβησε στις διαπραγματεύσεις με τους πιλότους της και προσέφυγε τελευταία στιγμή στη Δικαιοσύνη για να καταστεί παράνομη η απεργία, μια κίνηση που της γύρισε μπούμερανγκ. «Θέλουμε να λυθούν ορισμένα ζητήματα όπως οι συντάξεις, το επίδομα μητρότητας και άλλα επιδόματα, αλλά να εναρμονιστούν και οι αποδοχές σε όλη τη Βρετανία με μια δίκαιη και διαφανή δομή», δήλωσε ο Στράτον στον Guardian.

Στην Ιρλανδία, το ανώτατο δικαστήριο αποδέχθηκε ως βάσιμο το επιχείρημα της Ryanair ότι η Iapla, που εκπροσωπεί τους πιλότους της αεροπορικής εταιρείας στη χώρα, δεν είχε ολοκληρώσει τις τυπικές διαδικασίες που μεσολαβούν πριν κηρυχθεί απεργία. Σε μήνυμα που ανάρτησε στο Twitter, η Ryanair επιδοκίμασε την απόφαση του ανώτατου ιρλανδικού δικαστηρίου, σχολιάζοντας πως «εμποδίζει την απεργία μικρής μειοψηφίας» Ιρλανδών πιλότων «προς τη μεγάλη ανακούφιση χιλιάδων επιβατών και των οικογενειών τους κατά τη διάρκεια της τελευταίας εβδομάδας των σχολικών διακοπών».

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, Μάικλ Ο’ Λίρι, είχε προειδοποιήσει στα τέλη Ιουλίου το προσωπικό της αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους, μέσω βιντεοσκοπημένου μηνύματος, πως 900 άτομα που απαρτίζουν το προσωπικό καμπίνας και οι πιλότοι είναι υπεράριθμοι. Τόνισε δε πως οι πιο αδύναμες αγορές της Ryanair είναι η Γερμανία, καθώς είναι σκληρός ο ανταγωνισμός στις τιμές των εισιτηρίων, και η Βρετανία λόγω της αβεβαιότητας που επικρατεί για το Brexit.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση