ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Ο κορωνοϊός έβαλε σε «πρόγραμμα» τις αγορές Κυπρίων

Η πανδημία άλλαξε άρδην την καταναλωτική συμπεριφορά κυρίως τις ημέρες του Πάσχα

Newsroom K

Της ΑΝΤΡΗΣ ΘΡΑΣΥΒΟΥΛΟΥ

Με σημαντική διαφοροποίηση κινήθηκαν οι πωλήσεις κατά την Μεγάλη Εβδομάδα σε ό,τι αφορά στις υπεραγορές παγκύπρια, συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η μεγαλύτερη επισκεψιμότητα και ο τζίρος από τις πωλήσεις στις υπεραγορές στην Κύπρο την Μεγάλη Εβδομάδα, καταγράφηκε την Μεγάλη Πέμπτη και την Μεγάλη Παρασκευή. Όπως ανέφερε στην «Κ» ο Εκτελεστικός Διευθυντής των Υπεραγορών Αλφαμέγα, Γιώργος Θεοδότου, οι ημέρες της Μεγάλης Εβδομάδας σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις παρουσίασαν αύξηση σε σχέση με την περσινή περίοδο, πλην του Μεγάλου Σαββάτου. Φαίνεται ότι σε αντίθεση με την νοοτροπία που χαρακτηρίζει συνήθως την πλειοψηφία των καταναλωτών τέτοια περίοδο, οι Κύπριοι προγραμματίστηκαν και οργανώθηκαν πιο νωρίς φέτος και δεν έμειναν ως είθισται την τελευταία στιγμή για τα ψώνια τους.

Μείωση σε ποσοστό 20-25% σημειώθηκε στα κρεοπωλεία των υπεραγορών – Δραματική η κατάσταση, λένε οι αρτοποιοί.

Πρόκειται για το αποτέλεσμα της κρίσης του κορωνοϊού καθώς τα περιοριστικά μέτρα που βρίσκονται σε ισχύ, κινητοποίησαν νωρίτερα τους πλείστους οι οποίοι έσπευσαν να εφοδιαστούν με τα απαραίτητα για το πασχαλινό τραπέζι πριν από το Μεγάλο Σάββατο για να αποφύγουν τον συνωστισμό. Εκτός από τον κύριο παράγοντα που είναι η εορταστική περίοδος, η πληρωμή των ειδικών επιδομάτων που ξεκίνησε την Μεγάλη Τρίτη (14/4) φαίνεται, όπως εκτιμούν κύκλοι της αγοράς, να συνέβαλε στην αύξηση της επισκεψιμότητας και των πωλήσεων αυτές τις ημέρες. Μιλώντας στην «Κ» εκπρόσωπος της εταιρείας Lidl σημείωσε ότι αυτές τις ημέρες παρατηρήθηκε μείωση της κινητικότητας και αύξηση στις πωλήσεις ειδών πρώτης ανάγκης. Την ίδια ώρα αυτή την περίοδο καταγράφεται μείωση στις πωλήσεις άλλων προϊόντων τα οποία δεν θεωρούνται βασικά, όπως π.χ σκούπες ή σφουγγαρίστρες. Πάντως, πηγές από την αγορά εκτιμούν ότι η μείωση στις πωλήσεις το Μεγάλο Σάββατο σε σύγκριση με την συγκεκριμένη ημέρα κατά την περσινή περίοδο κινήθηκε γύρω στο 30%.

Μείωση στην πώληση κρέατος

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στην «Κ» ο Γενικός Γραμματέας του Παγκύπριου Συνδέσμου Λιανικού Εμπορίου, Μάριος Αντωνίου, αν και τα συνολικά στοιχεία δεν είναι διαθέσιμα μέχρι στιγμής, συγκριτικά με την περσινή πασχαλινή περίοδο υπήρξε μείωση σε ποσοστό 20-25% σε ό,τι αφορά στην πώληση κρέατος στα κρεοπωλεία των υπεραγορών. Αυτό αποδίδεται στο γεγονός ότι φέτος λόγω κορωνοϊού και των περιοριστικών μέτρων που ισχύουν, οι πολίτες περιορίστηκαν στα οικογενειακά τραπέζια με αποτέλεσμα τις μειωμένες ποσότητες κρεατικών στο πασχαλινό τραπέζι. Όπως και πέρυσι, σε ό,τι αφορά στα κρεοπωλεία των υπεραγορών, οι πωλήσεις στα αμνοερίφια εκτοξεύθηκαν.

Αρτοποιεία: 60 - 65% μείωση

«Βρισκόμαστε σε απελπιστική κατάσταση. Οι πωλήσεις έχουν επηρεαστεί λόγω των περιοριστικών μέτρων», σημείωσε στην «Κ» ο Πρόεδρος του Παγκύπριου Συνδέσμου Αρτοποιών Κύπρου, Λάκης Σαββίδης. Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτές τις ημέρες και ειδικά την Δευτέρα που τα αρτοποιεία παρέμειναν ανοιχτά, η μείωση στις πωλήσεις, συνεχίστηκε αμείωτα. Ο κ. Σαββίδης δηλώνει ότι σε σύγκριση με την περσινή πασχαλινή περίοδο, από την έναρξη της κρίσης του κορωνοϊού, οι πωλήσεις καταγράφουν κατά μέσον όρο, μείωση 60 - 65%. «Βρισκόμαστε σε απελπιστική κατάσταση. Οι πωλήσεις έχουν επηρεαστεί λόγω και των περιοριστικών μέτρων και θα πρέπει να γίνει γρήγορα κάτι ώστε να ενισχυθεί ο σημαντικός εργοδότης στην αλυσίδα της οικονομίας που είναι και τα αρτοποιεία», τόνισε ο ίδιος.

Χρυσές δουλειές στα είδη ζαχαροπλαστικής

Πάντως, οι κατηγορίες προϊόντων που έχουν εκτοξευθεί σχετικά με τη ζήτηση στις υπεραγορές αυτή την περίοδο είναι τα είδη ζαχαροπλαστικής, τα πατατάκια, τα ποπκορν, οι σοκολάτες αλλά και οι ξηροί καρποί, ξεπερνώντας τις πωλήσεις σε καθαριστικά, αντισηπτικά και χαρτί τουαλέτας που είχαν παρουσιάσει τη μεγαλύτερη ζήτηση με την απαρχή της κρίσης του κορωνοϊού. Επιπλέον, προϊόντα όπως η κουβερτούρα αλλά και η μαγιά είχαν την Μεγάλη Εβδομάδα, τεράστια ζήτηση.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Newsroom K

Σχόλια αναγνωστών

Σε ποιανού τη φάρα

«Εύγε κύριε Παράσχο. Εξαίρετο άρθρο.»
Άσχετος  |  22:30

Τα παιδιά είναι η αντανάκλασή μας

«ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ… ΕΒΡΑΪΚΕΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ Δεν επικροτώ όλα τα σημεία τα οποία χρησιμοποιεί στις εικόνες του ...»
Ανδρεας Κωνσταντινιδης, ΒΑ, ΜΑ  |  13:25

Επενδύοντας στον φόβο, στον πόνο, στο μίσος

«Ψυχραιμία και έξυπνες κινήσεις αλλά όχι δειλία. Η εποχή του κατευνασμού με την Τουρκία τέλειωσε με ...»
Leon  |  09:39

#PoliticsBlog Πόσο μακριά μπορούμε να πάμε με τον Μακρόν;

«Oυτε στην εποχη Βενιζελου,ηρθε καποια Μεγαλη Δυναμη να πολεμησει για παρτυ μας την Οθωμανικη ...»
Γιωργος Χ  |  22:05

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση

Η Παγκόσμια Ημέρα Αλτσχάιμερ έχει στόχο, τόσο την ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης για τους νοσούντες και τις οικογένειές τους, όσο και για την πρόληψη και έγκαιρη διάγνωση.

Με χρηματική δωρεά στη Στέγη Ευγηρίας «ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ ΜΙΧΑΗΛ» τιμά την Παγκόσμια Ημέρα Αλτσχάιμερ, η φαρμακοβιομηχανία Remedica

Η εταιρεία θα συνεχίσει να έχει ενεργό ρόλο στην κοινωνία και να βρίσκεται στο πλευρό της κοινωνίας αλλά και των ευάλωτων ...
Δελτίο Τύπου
 |  ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
X