ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Οι εταιρείες που σας δίνουν τριήμερο κάθε δύο εβδομάδες

Τα οφέλη του υβριδικού μοντέλου των 9 εργάσιμων ημερών ανά δύο εβδομάδες, είναι παρόμοια με εκείνα της τετραήμερης εβδομάδας, σύμφωνα τις εταιρείες που το έχουν δοκιμάσει

Στο μοντέλο της τετραήμερης εργασίας, οι εργαζόμενοι δουλεύουν μόνο τέσσερις από τις πέντε εργάσιμες ημέρες της εβδομάδας, χωρίς περικοπές στο μισθό τους. Σε μια μεγάλη, εξάμηνη δοκιμή στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι εταιρείες που συμμετείχαν κατέγραψαν αυξημένη παραγωγικότητα, ενώ οι υπάλληλοι συμφώνησαν πως βελτιώθηκε η ποιότητα της ζωής τους.

Όμως σε πολλές εταιρείες, η ανησυχία για τις συνέπειες στην κερδοφορία καθώς και για τον πρόσθετο φόρτο εργασίας λόγω των λιγότερων ημερών παραμένει, όπως και η ανάγκη να εξυπηρετούν τους πελάτες τους όλες τις ημέρες.

Ο Σαμ Φράνκλιν, διευθύνων σύμβουλος της τεχνολογικής εταιρείας Otta, δήλωσε στο CNBC ότι η περικοπή μιας ολόκληρης ημέρας του φάνηκε μεγάλο βήμα, καθώς μείωνε τις ώρες εργασίας κατά 20%. «Πηγαίνοντας ουσιαστικά από το 100% του χρόνου στο 80% του χρόνου ένιωσα ότι ενδεχομένως θα τάραζα τα νερά». Και έτσι βρήκε μία «ενδιάμεση λύση»: μία εργάσιμη ημέρα λιγότερη, κάθε δύο εβδομάδες.

Με αυτό τον τρόπο διαμόρφωσε ένα μοτίβο 5 ημερών ξεκούρασης σε βάθος 14 ημερών – σα να συμπίπτει τριήμερο Παρασκευής, Σαββάτου και Κυριακής, κάθε δύο εβδομάδες. Πράγματι οι εργαζόμενοι στην εταιρία πολύ συχνά επιλέγουν η επιπλέον ημέρα ξεκούρασης να «πέφτει» Παρασκευή. Άλλες εταιρείες ζητούν από τους υπαλλήλους να δουλεύουν περισσότερες ώρες κάποιες ημέρες ώστε να έχουν ένα έξτρα ρεπό. Αν το πείραμα πετύχει, η Otta θα προχωρήσει στην τετραήμερη εργάσιμη εβδομάδα.

Τα θετικά, στην πράξη

Τα οφέλη του υβριδικού μοντέλου των 9 εργάσιμων ημερών ανά δύο εβδομάδες, είναι παρόμοια με εκείνα της τετραήμερης εβδομάδας, σύμφωνα τις εταιρείες που το έχουν δοκιμάσει. Η παραγωγικότητα αυξάνεται, οι εργαζόμενοι είναι ικανοποιημένοι και εξασφαλίζεται καλύτερη ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής. Ο Φράνκλιν παρατηρεί πως το μοντέλο εργασίας ανακύπτει συχνά στις συνεντεύξεις για κάποια πρόσληψη, καθώς οι υποψήφιοι υπάλληλοι το βλέπουν θετικά.

Ο Μπεν Μπράνσον Γκέιτλι, διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της εταιρείας Charlie HR, η οποία επίσης ακολουθεί το μοντέλο των εννέα εργάσιμων ημερών, λέει ότι έχει παρατηρήσει πρόσθετα οφέλη σε σύγκριση με την τετραήμερη εβδομάδα. «Ο λόγος για τον οποίο είμαι πραγματικά υπέρ (…) είναι ότι έτσι η Πέμπτη δεν γίνεται η νέα Παρασκευή» λέει. Η εναλλαγή τετραήμερων και πενθήμερων εβδομάδων εξασφαλίζει μια καλύτερη ισορροπία, κατά τον ίδιο.

Μισές Παρασκευές

Ωστόσο ούτε αυτό το μοντέλο είναι για όλες τις επιχειρήσεις. Η εταιρεία δημοσίων σχέσεων Stand, η οποία εδρεύει στο Λονδίνο, είναι μία από αυτές, όπως εξηγεί η ιδρύτρια Λόρα Όλιφαντ.

«Τα οφέλη ήταν προφανή, ένιωσα ότι υποστηρίζαμε καλύτερα την ψυχική ευεξία των εργαζομένων, μειώνοντας το άγχος και την εξουθένωση, δίνοντας χρόνο στους υπαλλήλους για να ξεκουραστούν. Και η ομάδα ένιωθε πιο παραγωγική. Υπήρχαν όμως και κάποια μειονεκτήματα», εξηγεί η ίδια.

Δεν παρατήρησαν όλοι οι εργαζόμενοι τα οφέλη και επειδή έπρεπε οι πελάτες να μπορούν να επικοινωνούν με κάποιον από την εταιρεία οποιαδήποτε ημέρα, η Stand έπρεπε να δίνει σε κάθε εργαζόμενο διαφορετικές ημέρες ρεπό.

«Η δημιουργία ενός κυλιόμενου προγράμματος ήταν χρονοβόρα και πολύπλοκη, όλοι εργάζονταν για διαφορετικά χρονοδιαγράμματα και οι ομάδες καταπονούνταν όταν η βάρδια συνέπιπτε με περιόδους διακοπών που είχαν έντονη κίνηση», λέει η Όλιφαντ.

Η Stand ακολουθεί τώρα ένα μοτίβο εργασίας 4,5 ημερών – τις Παρασκευές όλοι αποχωρούν στη 1 μ.μ., εκτός από ένα άτομο ανά ομάδα που ελέγχει το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο για σημαντικά μηνύματα.

Με τον τρόπο αυτό αντιμετωπίστηκαν τα προβλήματα από το μοντέλο των εννιά ημερών, αλλά τα οφέλη παρέμειναν. Και το μεγαλύτερο μάθημα που πήρε η Όλιφαντ από την εμπειρία; «Ένα βασικό συμπέρασμα για εμάς είναι ότι δεν πρέπει να περιοριζόμαστε από ένα ευέλικτο μοντέλο που λειτουργεί για κάποιον άλλον. Είναι σημαντικό να βρείτε ένα μοντέλο που να ταιριάζει στην επιχείρησή σας και στους πελάτες σας».

Πηγή: CNBC

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση