ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Προσεχώς και το e-kalathi

Δεν άνοιξε ακόμα το θέμα στη Βουλή, παρά τις αρχικές πιέσεις για κατάθεση του νομοσχεδίου

Της Μαρίας Ηρακλέους

Της Μαρίας Ηρακλέους

Σε στάση αναμονής βρίσκεται η διαδικασία για τη δημιουργία πλατφόρμας καταγραφής και παρακολούθησης τιμών λιανικής πώλησης προϊόντων, e-kalathi. Σε χθεσινές δηλώσεις του ο κ. Παπαναστασίου έκανε λόγο για εφαρμογή του συγκεκριμένου ψηφιακού εργαλείου μέχρι τέλος του καλοκαιριού. Μια δέσμευση ομολογουμένως τολμηρή, αν ληφθούν υπόψη οι διαδικασίες που θα πρέπει να προηγηθούν της εφαρμογής του. Θα πρέπει για παράδειγμα, να περάσει από την Βουλή, και ακολούθως να προχωρήσει η διαδικασία των προσφορών, η κατοχύρωση και η ετοιμασία του λογισμικού της εφαρμογής. Η συζήτηση του νομοσχεδίου δεν έχει ξεκινήσει ακόμα στην αρμόδια επιτροπή, παρά το γεγονός ότι στην πρώτη συνεδρία της Επιτροπής Εμπορίου στην παρουσία του νέου υπουργού Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας Γιώργου Παπαναστασίου στις 7 Μαρτίου, είχε τεθεί επιτακτικά η ανάγκη, από πλευράς των μελών της Επιτροπής, να προχωρήσει άμεσα η ετοιμασία του νομοσχεδίου για το e-kalathi. Το νομοσχέδιο ετοιμάστηκε και πέρασε από το υπουργικό στις 21 Απριλίου και ακολούθως κατατέθηκε στη Βουλή. Πλην όμως δεν έχει ακόμα συζητηθεί. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», το νομοσχέδιο θα προχωρήσει το συντομότερο στην ατζέντα της Επιτροπής. Σε κάθε περίπτωση, ο στόχος ο οποίος έχει τεθεί από πλευράς αρμόδιας Υπηρεσίας (Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή), είναι, το μέτρο να μπορέσει να εφαρμοστεί μέχρι τέλος του έτους.

600 προϊόντα

Όσον αφορά στα προϊόντα τα οποία θα περιλαμβάνονται στο e-kalathi θα αποφασιστούν με βάση τον όγκο πωλήσεών τους. Άρα θα πρόκειται για τα βασικότερα και τα πιο δημοφιλή προϊόντα σε κάθε νοικοκυριό. Η λίστα των προϊόντων θα αποφασιστεί από τον υπουργό Γιώργο Παπαναστασίου και εκτιμάται ότι σε πρώτη φάση θα είναι γύρω στα 600 προϊόντα. Αυτός ο αριθμός εκτιμάται ότι θα αυξηθεί μετά την εφαρμογή του μέτρου. Ήδη έχουν συγκεντρωθεί τα στοιχεία για το ποια προϊόντα είναι τα πιο δημοφιλή σε όγκο πωλήσεων – παιδικές τροφές, γάλα, γαλακτοκομικά, δημητριακά θεωρείται δεδομένο ότι θα περιλαμβάνονται στα προϊόντα. Στην πρώτη του εφαρμογή το e-kalathi θα περιλαμβάνει κωδικούς από επώνυμα προϊόντα. Εδώ φαίνεται να προκύπτει ένα θέμα με αλυσίδα υπεραγορών που επικεντρώνεται σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Έχουν εντοπιστεί γύρω στους 400 κοινούς κωδικούς με τις άλλες υπεραγορές, οι οποίοι θα αξιοποιηθούν ώστε να συμπεριληφθεί και η συγκεκριμένη αλυσίδα στην εφαρμογή. Πάντως, η τάση για την ιδιωτική ετικέτα ανεβαίνει σημαντικά τα τελευταία χρόνια και ενισχύεται λόγω πληθωρισμού, ως εκ τούτου είναι μια κατηγορία με κοινό, που θα πρέπει να βρει θέση και στο e-kalathi. Αυτό αναγνωρίζεται από την αρμόδια υπηρεσία, η οποία προσανατολίζεται στην ένταξη των private labels, αν και πιο συγκρατημένα. Στον κατάλογο των προϊόντων του live παρατηρητηρίου τιμών, θα ενταχθούν και τα προϊόντα των τμημάτων φρουταρίας. Θα δίνεται επίσης η επιλογή για σύγκριση τόσο συνολικά του καλαθιού, όσο και για το κάθε προϊόν ξεχωριστά. Έτσι, ο καταναλωτής θα μπορεί να γνωρίζει εκ των προτέρων πόσο θα του στοιχίσουν τα ψώνια στην υπεραγορά της προτίμησής του, ωστόσο θα μπορεί να εξαιρέσει κάποιο προϊόν, για το οποίο, σύμφωνα με τα δεδομένα στο e-kalathi, εντοπίσει σε χαμηλότερη τιμή, σε άλλο σημείο πώλησης.

Αυτό που τονίζεται είναι ότι το συγκεκριμένο, δεν πρόκειται για έκτακτο μέτρο. Ήρθε για να μείνει, αναφέρεται από τον διευθυντή της Υπηρεσίας Καταναλωτή Κωνσταντίνο Καραγιώργη, και έχει σκοπό να προάγει τη διαφάνεια και την καλύτερη ενημέρωση των καταναλωτών για τις τιμές της αγοράς.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση