ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Πρόταση εξαγοράς της διαδόχου της Alitalia από τη ναυτιλιακή MSC

Έως 1,5 δισ. ευρώ η αξία της συναλλαγής – Σε ρόλο διαχειριστή η Lufthansa

Kathimerini.gr

Πρόταση για την εξαγορά πλειοψηφικού ποσοστού στον ιταλικό κρατικό αερομεταφορέα ITA Αirways (διάδοχος της Alitalia) κατέθεσε η ναυτιλιακή MSC. Η πρόταση περιλαμβάνει και τη γερμανική αεροπορική εταιρεία Lufthansa AG.

H αξία της συναλλαγής αναμένεται να φτάσει μεταξύ 1,2 και 1,5 δισ. ευρώ, σύμφωνα με πρόσωπα κοντά στη διαδικασία που επικαλείται το Bloomberg. H MSC ανακοίνωσε πως υπέβαλε μια λεπτομερή πρόταση για την ITA στην ιταλική κυβέρνηση. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η Lufthansa θα ενεργεί ως διαχειριστής και σύμβουλος, καθώς, σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν τις προθέσεις της, δεν έχει σχέδια να αποκτήσει μετοχές της ιταλικής αεροπορικής εταιρείας.

Η ITA, διάδοχος της χρεοκοπημένης Alitalia, αποτελεί έναν ελκυστικό στόχο εξαγοράς, καθώς προσφέρει συνέργειες τόσο στις μεταφορές φορτίων όσο και επιβατών, σύμφωνα με την MSC. Η ναυτιλιακή με έδρα τη Γενεύη, που ελέγχεται από την ιταλική οικογένεια Απόντε, αναδείχθηκε πρόσφατα στον μεγαλύτερο μεταφορέα κοντέινερ στον κόσμο. Όλες οι εταιρείες του κλάδου διαθέτουν υψηλή ρευστότητα, καθώς η ζήτηση έχει εκτιναχθεί στα ύψη μετά την πανδημία. Επιπλέον, η MSC διαχειρίζεται τον τρίτο μεγαλύτερο στόλο κρουαζιερόπλοιων στον κόσμο.

Το ενδιαφέρον για την ΙΤΑ είναι έντονο από την ώρα που ξεκίνησε να πετάει, τον Οκτώβριο. Ο πρόεδρός της Αλφρέντο Αλταβίλα ξεκαθάρισε πως προετοιμάζει την εταιρεία για την είσοδο ως στρατηγικού επενδυτή ενός μεγάλου αερομεταφορέα. Στόχος του είναι να επιτύχει μια τέτοια συμφωνία έως το τέλος του 2022.

Η Lufthansa, που έχει συνεργασίες με την ΙΤΑ, θα καταρτίσει το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης του ιταλικού αερομεταφορέα. Στελέχη της γερμανικής εταιρείας σημειώνουν πως το δίκτυο της ΙΤΑ θα μπορούσε να λειτουργεί συμπληρωματικά με αυτό της Lufthansa. Για παράδειγμα, το hub της ΙΤΑ στη Ρώμη θα μπορεί να τροφοδοτεί με επιβάτες τις πτήσεις προς αφρικανικούς προορισμούς της Brussels Airlines, θυγατρικής της Lufthansa.

Επίσης, η συνεργασία θα επέτρεπε να μην υπάρχει ανταγωνισμός στις πτήσεις της Lufthansa από το Μόναχο και της ΙΤΑ από το Μιλάνο προς τη Βόρεια Αμερική.

Σημειώνεται πάντως ότι έχουν αρθεί οι περιορισμοί για εξαγορές οι οποίοι επιβλήθηκαν στη Lufthansa όταν έλαβε κρατική στήριξη 9 δισ. ευρώ για να ξεπεράσει τις επιπτώσεις από την πανδημία. Αν και το γερμανικό κράτος κατέχει ακόμη μετοχές του αερομεταφορέα, ο τελευταίος έχει αποπληρώσει τα κρατικά δάνεια και έχει τη δυνατότητα να κάνει εξαγορές και επενδύσεις, αν το επιλέξει. Ενας άλλος πιθανός υποψήφιος επενδυτής, η Delta Air Lines, δήλωσε αυτό τον μήνα ότι δεν ενδιαφέρεται, αν και η ITA έχει πάρει τη θέση της Alitalia στην παγκόσμια συμμαχία Sky Team, μέλος της οποίας είναι η αμερικανική αεροπορική εταιρεία.

Η εκδήλωση ενδιαφέροντος για την ΙΤΑ ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην υπερδεκαετή προσπάθεια της Ιταλίας να αποκτήσει έναν βιώσιμο αερομεταφορέα. Ερχεται, δε, σε μια στιγμή που ο κλάδος διεθνώς προσπαθεί να ανακάμψει από τις επιπτώσεις της πανδημίας, οι οποίες εξάλλου έδωσαν τη χαριστική βολή στην Alitalia.

Υπό τη διοίκηση Αλταβίλα η ΙΤΑ έχει σημειώσει πρόοδο. Η μισθοδοσία έχει μειωθεί δραστικά σε σχέση με την Alitalia, ενώ προωθείται και ο εκσυγχρονισμός του στόλου με μια συμφωνία για 59 αεροσκάφη Airbus. Η MSC είπε ότι απαιτείται μια περίοδος 90 εργάσιμων ημερών για τη διεξαγωγή αποκλειστικών συνομιλιών σχετικά με μια πιθανή συμφωνία. Ο όμιλος επιδιώκει ήδη μια άλλη μεγάλη εξαγορά, της αφρικανικής επιχείρησης μεταφορών και logistics Bollore, έναντι 5,7 δισεκατομμυρίων ευρώ.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση