ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Σε μία κρίση δεν πρέπει απλώς να φαίνεσαι δυνατός, αλλά και να είσαι

Συνέντευξη της Νικολέττας Χαραλάμπους και του Ηλία Αντωνιάδη στην Οικονομική Καθημερινή

Της Ειρήνης Χριστοφόρου


 Νικολέττα Χαραλάμπους

Managing and Creative Director – Orb Communications

Ηλίας Αντωνιάδης
General Manager–Orb Communications


Τη θέση ότι σε μία κρίση δεν πρέπει απλώς να φαίνεσαι δυνατός, αλλά και να είσαι, διατυπώνει στο ΔΕΚΑ στα ΔΕΚΑ η Managing and Creative Director – Orb Communications Νικολέττα Χαραλάμπους, προσθέτοντας ότι στην περίοδο της πανδημίας οι εταιρείες δεν επέδειξαν εσωστρέφεια και συντηρητική διάθεση, αλλά παρέμειναν δίπλα στους πελάτες τους. Εξάλλου, ο General Manager της ίδιας εταιρείας Ηλίας Αντωνιάδης τόνισε ότι οι επιχειρήσεις και ο τομέας της επικοινωνίας και διαφήμισης οφείλουν όχι απλώς να κάνουν ένα βήμα παρακάτω, αλλά να προσφέρουν λύσεις που θα ανταποκρίνονται στη νέα επιχειρηματική πραγματικότητα.


1. Πόσο δύσκολο είναι να κρατήσεις «ζεστούς» τους διαφημιζόμενους στην πανδημία για να συνεχίσουν να επικοινωνούν τα μηνύματά τους;

Νικολέττα Χαραλάμπους: Ζούμε σε ένα περιβάλλον που αλλάζει διαρκώς. Είναι συνεπώς ακόμη πιο αναγκαίο να μελετούμε και να ενημερωνόμαστε συνεχώς για όλες τις εξελίξεις που συμβαίνουν στην εγχώρια αλλά και την παγκόσμια αγορά, προσφέροντας λύσεις και απαντήσεις στα διλήμματα των πελατών μας. Παραμένουμε συνοδοιπόροι των πελατών μας σε κάθε δύσκολη περίοδο. Προσπαθούμε να είμαστε χρήσιμοι και δημιουργικοί για αυτούς υιοθετώντας επικοινωνιακές προσεγγίσεις που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της αγοράς, αλλά και σε προκλήσεις που ενδεχομένως να κληθούμε να αντιμετωπίσουμε.

2. Οι επιδοτήσεις των επιχειρήσεων από την κυβέρνηση πιστεύετε ότι έπιασαν τόπο; Αν ναι, σε ποιο βαθμό;

Ηλίας Αντωνιάδης: Σίγουρα η παροχή οικονομικής στήριξης από το κράτος βοήθησε τις επιχειρήσεις να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους έναντι του προσωπικού τους, καταβάλλοντας μέρος των μισθών και άλλα ωφελήματα. Ωστόσο, η στήριξη προς τις ίδιες τις εταιρείες ήταν περιορισμένη και λόγω μείωσης του κύκλου εργασιών τους αρκετές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν σοβαρά πρόβλημα βιωσιμότητας.
Βιώνουμε πρωτόγνωρες συνθήκες και δυστυχώς οι πραγματικές συνέπειες της πανδημίας ακόμη δεν έχουν διαφανεί.

3. Υπάρχει καταναλωτικό απόθεμα λόγω της πανδημίας;

Νικολέττα Χαραλάμπους: Σε κάθε νόμισμα υπάρχουν πάντοτε δύο όψεις. Από την μία βλέπουμε μία σημαντική μερίδα του κόσμου να βρίσκεται αντιμέτωπη με σοβαρά οικονομικά προβλήματα και από την άλλη υπάρχουν οι καταναλωτές που έχουν αποθέματα χρημάτων να διαθέσουν για αγορές. Το μόνο σίγουρο είναι πως στη μετά-πανδημία εποχή θα επικρατήσουν περίεργες καταναλωτικές τάσεις.
Σημαντικό ρόλο σε αυτό διαδραματίζει και ο καταναλωτής, ο οποίος κατά το 2020, έγινε κάποιος άλλος. Και ίσως στην μετά πανδημία εποχή να γίνει και πάλι κάποιος άλλος, αφού ξαφνικά θα έχει και πάλι διαθέσιμες μπροστά του όλες τις καταναλωτικές επιλογές και θα εξέλθει από μια περίοδο «στέρησης» κάποιων από αυτές.

4. Σε ποιους τομείς πιστεύετε ότι θα κατευθυνθεί η κατανάλωση στην μετά την πανδημία εποχή;

Ηλίας Αντωνιάδης: Έχει επηρεαστεί τόσο πολύ η καθημερινότητα και η ψυχολογία του κόσμου, που θεωρώ ότι οι τομείς με τη μεγαλύτερη ζήτηση θα είναι αυτοί της ψυχαγωγίας και της αναψυχής.

Ποιος αλήθεια δεν θα θέλει να πάει φέτος διακοπές; Να παρακολουθήσει ζωντανά ένα αγώνα, μια συναυλία, να πάει σε ένα νυχτερινό μαγαζί, στο οποίο δεν θα χωράει να κουνηθεί όχι δεν θα του επιτρέπουν να λικνιστεί.

5. Οι πολυεθνικές επιχειρήσεις ή και τα διαφημιστικά δίκτυα με τα οποία συνεργάζεστε πώς αντιμετώπισαν αυτή την πρωτόγνωρη κατάσταση;

Νικολέττα Χαραλάμπους: Οι περισσότερες εταιρείες συνέχισαν την υλοποίηση επικοινωνιακών δράσεων, προσαρμόζοντας ωστόσο τα επικοινωνιακά τους μηνύματα στη νέα πραγματικότητα. Δεν επέδειξαν εσωστρέφεια και συντηρητική διάθεση αλλά παρέμειναν δίπλα στους πελάτες τους. Άλλωστε, σε μία κρίση δεν πρέπει απλώς να φαίνεσαι δυνατός, αλλά και να είσαι.

6. Κατά την άποψή σας ποιοι ήταν οι κερδισμένοι της κρίσης; Ποια συμβουλή θα τους δίνατε;

Ηλίας Αντωνιάδης: Σίγουρα όλοι όσοι ασχολούνται επιχειρηματικά με το διαδίκτυο, αλλά και οι εταιρείες που ήταν συνεχώς σε επαφή με τους καταναλωτές, επενδύοντας σε νέα προϊόντα και υπηρεσίες, προσαρμοσμένα στις σημερινές απαιτήσεις θα βγουν κερδισμένοι από την κρίση. Ταυτόχρονα οι εταιρείες που επέδειξαν ευελιξία και γρήγορη προσαρμογή στα νέα δεδομένα θα έχουν τις λιγότερες απώλειες.
Είναι σημαντικό όμως να τονίσουμε ότι η στροφή του κοινού προς τις online αγορές και τη διαδικτυακή επικοινωνία δεν θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη. Αναμένουμε εξάλλου ότι η περίοδος μετά την πανδημία θα περιέχει έντονο το στοιχείο της αμφισβήτησης και της απαξίωσης στην πραγματικότητα της covid εποχής και αυτό είναι κάτι που πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη οι εταιρείες.

7. Ως προς τη διαχείριση αυτής της παγκόσμιας νέας τάξης πραγμάτων, τι γεύση σας αφήνει το κράτος μας αλλά και οι πολίτες του;

Νικολέττα Χαραλάμπους: Το κράτος εφάρμοσε πολιτικές που ίσχυσαν και σε άλλα ευρωπαϊκά κράτη για προστασία των πολιτών από τον κορωνοϊό και παροχή στήριξης σε όσους βρέθηκαν σε δυσμενή θέση. Από πλευράς τους οι πολίτες επέδειξαν σε μεγάλο βαθμό πειθαρχία και υπευθυνότητα ειδικά στο πρώτο κύμα της πανδημίας. Στην πορεία επήλθε η κόπωση και αυτό μας έκανε περισσότερο αντιδραστικούς.
Το κράτος θα έπρεπε να λειτουργήσει προδραστικά και με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στον χειρισμό θεμάτων που αφορούσαν ευαίσθητους τομείς όπως η παιδεία και ο πολιτισμός. Δυστυχώς αυτό δεν έγινε με αποτέλεσμα να παρουσιαστούν πολλά προβλήματα ιδιαίτερα σε αυτούς τους δυο τομείς.

8. Ποιες συνήθειες ήρθαν για να μείνουν κατά την άποψή σας;

Νικολέττα Χαραλάμπους: Ένα μεγάλο ποσοστό εταιρειών θα υιοθετήσουν μόνιμα την δυνατότητα της κατ’ οίκον εργασίας. Πιθανόν όχι σε σταθερή βάση, αλλά σε επιλεκτική βάση ή σε μια μορφή που να εξυπηρετεί και τις ίδιες τις επιχειρήσεις αλλά και τους εργαζομένους σε αυτές.

Ταυτόχρονα, μια άλλη συνήθεια που φαίνεται ότι έχει χτίσει έδαφος είναι η διαδικτυακή ενημέρωση. Συνειδητά ή και υποσυνείδητα, το κοινό έχει στραφεί εντονότερα στην ειδησεογραφική ενημέρωση μέσω των κυπριακών ή ξένων portal και αυτό έχει βοηθήσει στην αύξηση της επισκεψημότητας σε αυτά τα portals αλλά και της διαφημιστικής μερίδας που εξασφαλίζουν.


9. Το φαινόμενο «Netflix» τι επίδραση πιστεύετε θα έχει στη διαφημιστική αγορά και με ποιον χρονικό ορίζοντα;

Ηλίας Αντωνιάδης: Είναι ένα φαινόμενο που ήρθε για να μείνει, καθιστώντας σιγά σιγά τη συνδρομητική διαδικτυακή τηλεόραση ως τη μόνη επιλογή. Γεγονός που θα υποχρεώσει τους κυπριακούς τηλεοπτικούς σταθμούς να προσαρμοστούν σύντομα στη νέα αυτή πραγματικότητα.

Όπως έχουμε ήδη πει, ο καταναλωτής έχει αλλάξει. Έχοντας αυτό ως δεδομένο, οι επιχειρήσεις και ο τομέας της επικοινωνίας και διαφήμισης οφείλουν όχι απλώς να κάνουν ένα βήμα παρακάτω, αλλά να προσφέρουν λύσεις που θα ανταποκρίνονται στη νέα επιχειρηματική πραγματικότητα και στον διαρκώς μεταβαλλόμενο σημερινό καταναλωτή.

Νικολέττα Χαραλάμπους

1. Digital ή Τηλεόραση;
Digital

2. Netflix ή Apple TV;
Apple TV

3. Ραδιόφωνο ή Spotify;
Ραδιόφωνο

4. Ανάλυση ή είδηση;
Ανάλυση

5. Desktop ή Mobile;
Mobile

6. Twitter ή Instragram;
Instagram

7. Facebook ή YouTube;
YouTube

8. Notifications ή Email;
Email

9. Zoom ή Teams;
ZOOM

Ηλίας Αντωνιάδης

1. Digital ή Τηλεόραση;
Τηλεόραση

2. Netflix ή Apple TV;
Netflix

3. Ραδιόφωνο ή Spotify;
Ραδιόφωνο

4. Ανάλυση ή είδηση;
Ανάλυση

5. Desktop ή Mobile;
Mobıle

6. Twitter ή Instagram;
Instagram

7. Facebook ή YouTube;
YouTube

8. Notifications ή Email;
Emaıl

9. ZOOM ή TEAMS;
Teams

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση