ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Στα ράφια των σούπερ μάρκετ μεταφέρεται η μάχη του καφέ

Πολυεθνικές και εταιρείες εστίασης επεκτείνονται στο κανάλι της λιανικής

Των ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΜΑΝΙΦΑΒΑ και ΜΑΡΙΑΣ ΗΡΑΚΛΕΟΥΣ

Η αύξηση των τετραγωνικών στις αλυσίδες καφεκοπτείων στην Κύπρο τα τελευταία χρόνια ήταν κατακόρυφη. Νέα καταστήματα έκαναν την εμφάνισή τους σε απόσταση αναπνοής από τον ανταγωνισμό, ενώ γινόταν μάχη για να εξασφαλίσουν μια θέση σε εμπορικά κέντρα και πολυσύχναστες λεωφόρους. Τα δεδομένα μετά την πανδημία έχουν επαναπροσδιορίσει τα πλάνα των εταιρειών. Η αύξηση των πωλήσεων στις υπεραγορές τόσο σε όγκο όσο και σε αξία την περίοδο της καραντίνας, έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον εταιρειών στην αγορά του καφέ και έχει ξεδιπλώσει ένα νέο πεδίο μάχης για τις αλυσίδες καφεκοπτείων- τα ράφια των υπεραγορών. Έτσι γνωστές εταιρείες, όπως η Coffee Island και η Costa Coffee, ετοιμάζονται να εισέλθουν στο λιανικό τροφίμων στην ελληνική αγορά, ενώ το έδαφος είναι πρόσφορο και στην Κύπρο. Ήδη για τους καταναλωτές είναι γνώριμοι οι κωδικοί του Starbucks που διατίθενται στα ράφια των υπεραγορών. Η συνεργασία της Nestlé με την Starbucks για την κυκλοφορία νέας σειράς προϊόντων καφέ, τρέχει από το 2019. Πρόκειται για γκάμα που αποτελείται από 24 προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων και των καψούλων Starbucks. Νέα δεδομένα φέρνει και η ανακοίνωση της αλυσίδας Coffee Island για συνεργασία με την αλυσίδα Σκλαβενίτης, ενώ έπονται συνεργασίες με περισσότερες αλυσίδες. Τον Απρίλιο του 2020 έγινε και η είσοδος των προϊόντων Costa Coffee και στην Κύπρο.

Coffee Island και Σκλαβενίτης

Εταιρείες που δραστηριοποιούνταν μέχρι τώρα μόνο στο κανάλι του Horeca, παράγουν πλέον προϊόντα καφέ και για τη λιανική. Πολυεθνικές όπως η Coca-Cola 3E επανασχεδιάζουν τον προγραμματισμό τους για την αγορά καφέ, δίνοντας μεγαλύτερη βαρύτητα στο κανάλι του σούπερ μάρκετ, ενώ αλυσίδες εστίασης τοποθετούν στα σημεία πώλησης και συσκευασμένα προϊόντα για το σπίτι. Τελευταίο παράδειγμα της πρακτικής αυτής είναι η απόφαση της εταιρείας Coffee Island να εισέλθει στην αγορά της λιανικής με συσκευασμένα προϊόντα καφέ, τα οποία θα διατίθενται από τις υπεραγορές της αλυσίδας «Σκλαβενίτης». Μάλιστα η εταιρεία, που εδρεύει στην Πάτρα και έχει παρουσία στην αγορά κυρίως μέσω των καφεκοπτείων της (470 σε Ελλάδα, Κύπρο, Ηνωμένο Βασίλειο, Καναδά, Ντουμπάι και Ελβετία) βρίσκεται σε συζητήσεις και με άλλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ με στόχο το αμέσως επόμενο διάστημα να διευρύνει την παρουσία των προϊόντων της στο κανάλι της λιανικής.

CostaCoffee

H Coca-Cola 3Ε, η oποία αναπτύσσει τα προϊόντα Costa Coffee στις αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται (μετά την εξαγορά της Costa Limited από την The Coca-Cola Company), ενώ προ πανδημίας επρόκειτο να δώσει βαρύτητα στο κανάλι της εστίασης, τα πλάνα άλλαξαν και πλέον η ανάπτυξη γίνεται κυρίως στο κανάλι του σούπερ μάρκετ. Η τοποθέτηση των προϊόντων Costa Coffee από την Coca-Cola HBC ξεκίνησε τον Μάιο του 2020 στη Βουλγαρία, στη Ρουμανία και την Ουγγαρία. Συνεχίστηκε τον Ιούνιο του 2020 στην Πολωνία και την Ελβετία, τον Ιούλιο του 2020 στην Ελλάδα, τον Αύγουστο του 2020 στη Ρωσία, την Κροατία και τη Σλοβενία, τον Οκτώβριο του 2020 στην Τσεχία, τη Σλοβακία, την Ιρλανδία και τη Βόρεια Ιρλανδία, τον Νοέμβριο του 2020 στην Αυστρία, ενώ τον Απρίλιο έγινε η είσοδος των προϊόντων στην Κύπρο. Τα προϊόντα διατίθενται σε 28 διαφορετικά χαρμάνια και τύπους. Υπενθυμίζεται ότι η Coca-Cola 3E εξαγόρασε πρόσφατα το 30% της ιταλικής εταιρείας καφέ Casa Del Caffè Vergnano, αναλαμβάνοντας ταυτόχρονα και την αποκλειστική διανομή των προϊόντων της ιταλικής εταιρείας σε όλες τις χώρες στις οποίες δραστηριοποιείται η Coca-Cola 3E, πλην της Ιταλίας.

Starbucks και Γρηγόρης

Στο ράφι των σούπερ μάρκετ βρίσκονται και συσκευασμένα προϊόντα καφέ (κάψουλες) της γνωστής αλυσίδας εστίασης Starbucks, τη διανομή των οποίων έχει αναλάβει η Nestle. Παρουσία έχει επίσης η ελληνική Coffeeway, γνωστή –όπως και η Coffee Island– κυρίως από τα καφεκοπτεία της, η οποία κυρίως δραστηριοποιείται στην παραγωγή προϊόντων καφέ ιδιωτικής ετικέτας για αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Στην αγορά της λιανικής μέσω διάθεσης καψουλών καφέ έχει εισέλθει και η γνωστή αλυσίδα γρήγορης εστίασης «Γρηγόρης», με τα προϊόντα όμως να μη διατίθενται από τα σούπερ μάρκετ, αλλά από τα καταστήματα «Γρηγόρης», καθώς και μέσω ηλεκτρονικής παραγγελίας. Ποιος ο λόγος της ολοένα και πιο έντονης δραστηριοποίησης των εταιρειών καφέ στο κανάλι των σούπερ μάρκετ; Το 2020 η εν λόγω κατηγορία κατέγραψε αύξηση πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ της τάξης του 10%, τόσο σε αξία όσο και σε όγκο. Η αύξηση, μάλιστα, των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ συνεχίζεται και το 2021.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση