ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Στην Airbnb για σεφ, σπα και ιδιωτικές ξεναγήσεις

Το σχέδιο Τσέσκι να δημιουργήσει μια πλατφόρμα για τα πάντα

Kathimerini.gr

Eίναι φίλος με τον Μπαράκ Ομπάμα, τον Αρνολντ Σβαρτσενέγκερ και τον Σαμ Αλτμαν του ChatGPT και έχει χαρακτηριστεί ένας από τους πιο περιζήτητους εργένηδες των ΗΠΑ. Ενας από τους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο, ο Μπράιαν Τσέσκι, ο άνθρωπος που άλλαξε για πάντα τον τρόπο που ταξιδεύουμε, φιλοδοξεί τώρα να επανασχεδιάσει ολόκληρη τη ζωή μας.

Ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της πλατφόρμας Airbnb είναι από τις πιο επιδραστικές προσωπικότητες στη βιομηχανία της τεχνολογίας. Και πλέον ξοδεύει εκατομμύρια δολάρια για να επανασυστήσει την εταιρεία βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων ως μια «εφαρμογή για τα πάντα». Η Amazon ήταν αρχικά ένα ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο προτού γίνει το «κατάστημα για τα πάντα» και η Airbnb μπορεί να επεκταθεί με παρόμοιο τρόπο, λέει με σιγουριά ο Tσέσκι, παρουσιάζοντας ένα όραμα πολλών ετών. Αφού αντιμετώπισε ζητήματα ασφαλείας, αυστηρές ρυθμίσεις στις πόλεις που τη στοχοποίησαν για τη στεγαστική κρίση και τον υπερτουρισμό και το «τσουνάμι» της πανδημίας, η Airbnb περνάει στη νέα εποχή.

Δεκαεπτά χρόνια μετά την ίδρυσή της, οι χρήστες της –που ξεπερνούν τα 2 δισεκατομμύρια– θα ανοίγουν πλέον την εφαρμογή όχι μόνο κατά την περίοδο των διακοπών, αλλά και όποτε χρειάζονται φωτογράφο, personal trainer, θεραπείες ευεξίας, σεφ ή ακόμη και μια ιδιωτική ξενάγηση σε κάποιο μουσείο ή καθεδρικό ναό.

Ο Τσέσκι σκέφτηκε ότι αν μπορούσε να μετατρέψει την Airbnb σε ένα «κατάστημα» υπηρεσιών πραγματικού κόσμου, θα την εκτόξευε από μια επιχείρηση 10 δισ. δολαρίων ετησίως σε μια επιχείρηση που θα έμπαινε στο πάνθεον της τεχνολογίας. Το εγχείρημα, αξίας άνω των 200 εκατ. δολαρίων, περιλαμβάνει μια ομάδα 10.000 επαγγελματιών που θα προσφέρουν υπηρεσίες σε 30 χώρες του κόσμου. Το επόμενο στάδιο περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός τόσο ισχυρού προφίλ στην Airbnb που να είναι «σχεδόν σαν διαβατήριο», όπως το θέτει ο Τσέσκι. Και θα ακολουθήσει, τέλος, μια «βουτιά» στην τεχνητή νοημοσύνη: Εμπνευσμένος από τη σχέση του με τον Αλτμαν, ελπίζει να δημιουργήσει τον «απόλυτο τουριστικό πράκτορα», μια εφαρμογή που θα εξυπηρετεί τους πελάτες και τελικά θα τους γνωρίσει τόσο καλά ώστε να σχεδιάζει τα ταξίδια και τις ανάγκες τους, ίσως και… για το υπόλοιπο της ζωής τους.

 

Είναι ένα στοίχημα που μόνο ο Μπράιαν Τσέσκι θα μπορούσε να κερδίσει, σημειώνει η Wall Street Journal, και αυτό όχι μόνον επειδή είναι ένας ανήσυχος ηγέτης που μένει ξύπνιος μέχρι αργά κάνοντας σχέδια. Αλλά και γιατί πιστεύει ότι μόνο ένας ιδρυτής έχει ό,τι χρειάζεται για να βρει τον δρόμο προς το μέλλον. Ο 43χρονος Τσέσκι, ο οποίος δεν αυτοπροσδιορίζεται ως επιχειρηματίας, θαυμάζει τον Στιβ Τζομπς και τον Γουόλτ Ντίσνεϊ επειδή «βρέθηκαν στη διασταύρωση της τέχνης και της τεχνολογίας». Ο ίδιος μάλιστα θεωρεί τον εαυτό του σχεδιαστή. «Ενα σχεδιαστή που του έχει δοθεί ένας από τους μεγαλύτερους καμβάδες στον κόσμο». Το πρώτο πράγμα που θυμάται, άλλωστε, είναι να προσπαθεί να σχεδιάσει μια αμερικανική μητρόπολη. «Προσπάθησα να επανασχεδιάσω την πόλη του Σεντ Λούις όταν ήμουν 7 ετών», λέει.

Γιος δύο κοινωνικών λειτουργών, ο Τσέσκι μεγάλωσε στη Nισκαγιούνα της Νέας Υόρκης και άρχισε από νωρίς να πειραματίζεται λόγου χάριν με τα αθλητικά παπούτσια του, ξανασχεδιάζοντάς τα. Καθώς μεγάλωνε, ζητούσε από τον «Αγιο Βασίλη» κακοσχεδιασμένα παιχνίδια ώστε να τα βελτιώσει. Και μέχρι την ηλικία των 11 ετών ρωτούσε τους γείτονές του αν μπορεί να επανασχεδιάσει την αυλή τους. Ως έφηβος, έπεισε τον πατέρα του να αγοράσει μετοχές της Disney, ώστε να έχει πρόσβαση στις ετήσιες εκθέσεις της εταιρείας και να μελετήσει τις αρχιτεκτονικές απεικονίσεις… θεματικών πάρκων. Το πάθος του τον οδήγησε τελικά να σπουδάσει βιομηχανικό σχέδιο στο Ρόουντ Αϊλαντ, όπου και γνώρισε τον συνιδρυτή της Airbnb, Τζο Γκέμπια. Αφού αποφοίτησαν από το πανεπιστήμιο, μετακόμισαν στο Σαν Φρανσίσκο, όπου μοιράστηκαν ένα διαμέρισμα. Το 2007, όταν πραγματοποιήθηκε στην πόλη ένα συνέδριο, τα ξενοδοχεία ήταν πλήρη και οι δύο συγκάτοικοι σκέφτηκαν να υπενοικιάσουν το διαμέρισμά τους για να βγάλουν χρήματα. Μέχρι το 2008 είχαν κατοχυρώσει το όνομα airbedandbreakfast.com, απέκτησαν έναν ακόμη συνεργάτη, τον Νέιθαν Μπλεχάρτσικ, και τα υπόλοιπα είναι ιστορία.

Μέχρι σήμερα η Airbnb παραμένει σημείο αναφοράς στη Σίλικον Βάλεϊ. Η νεοφυής επιχείρηση έφτασε από τρία κρεβάτια σε δισεκατομμύρια πωλήσεις μέσα σε μία δεκαετία, ενώ ποτέ καμία άλλη εταιρεία δεν είχε βγάλει τόσο πολλά χρήματα από… μπάτσελορ πάρτι. Οταν ρωτούν τον Τσέσκι πώς θα χαρακτήριζε την Airbnb σήμερα, εταιρεία φιλοξενίας, ταξιδιών, τεχνολογίας ή επιχείρηση lifestyle, απαντάει ότι δραστηριοποιείται «στον κλάδο της ανθρώπινης αλληλεπίδρασης. Βασίζεται στην ιστορία φιλοξενίας από άνθρωπο σε άνθρωπο. Νομίζω ότι αυτό ακριβώς κάνει η Airbnb».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

NEWSROOM

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση