
Partner Content
Με αφορμή την παρουσίαση της μελέτης του Κοινωνικού και Οικονομικού Αποτυπώματος της Coca-Cola HBC Κύπρου για το 2024 που διενήργησε η ΕΥ Κύπρου, ο Γιώργος Πριφτάκης, Sales Director CY, μιλά αποκλειστικά στην «Κ» για τη συμβολή της εταιρείας στην οικονομία και την κοινωνία της Κύπρου και το θετικό αποτύπωμα της αλυσίδας αξίας της.
- Ποιο είναι το βασικό μήνυμα που αποτυπώνει η μελέτη Κοινωνικού και Οικονομικού Αποτυπώματος για το 2024 της ΕΥ Κύπρου, σχετικά με την συμβολή της Coca-Cola HBC Κύπρου στην οικονομία;
- Η Coca-Cola HBC Κύπρου είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την κυπριακή οικονομία. Η συνολική μας συμβολή για το 2024 ανέρχεται στο 0,3% στο ΑΕΠ της Κύπρου, σχεδόν διπλάσια από το 0,16% που είχε καταγραφεί το 2016. Αυτό σημαίνει ότι είμαστε μία εταιρία εστιασμένη στην ανάπτυξη. Αποτυπώνει τη δέσμευσή μας, να αναπτυσσόμαστε μαζί με τους πελάτες και τους συνεργάτες μας. Αυτό το στοιχείο πολύ απλά, σημαίνει ότι παράγουμε περισσότερο τοπικά και δίνουμε αξία, στηρίζοντας την απασχόληση και την οικονομική δραστηριότητα στη χώρα. Είμαστε άλλωστε μία κυπριακή εταιρεία, μέλος του Ομίλου Coca-Cola HBC και στρατηγικός συνεργάτης της The Coca-Cola Company. Για πάνω από 7 δεκαετίες έχουμε μία παραγωγική δραστηριότητα στην Κύπρο, με σημαντικό θετικό αντίκτυπο. Στα 3 εργοστάσιά μας, στο εργοστάσιο αναψυκτικών και στο εργοστάσιο γαλακτομικών ΛΑΝΙΤΗΣ στη Λευκωσία, και στο εργοστάσιο εμφιάλωσης του Φυσικού Μεταλλικού νερού ΚΥΚΚΟΣ στην Τσακίστρα, παράγουμε πάνω από το 60% των προϊόντων που διανέμουμε στην Κύπρο.
- Μιλάμε λοιπόν για πολλαπλασιαστικά οφέλη προς την οικονομία. Πού εντοπίζονται τα σημαντικότερα σημεία αυτής της αλυσίδας αξίας;
- Ακριβώς. Η μελέτη δείχνει ότι για κάθε €1 Ακαθάριστης Προστιθέμενης Αξίας που δημιουργούμε, δημιουργούνται άλλα €3,3 συνολικά στην οικονομία. Και για κάθε μία θέση εργασίας που δημιουργούμε εμείς, δημιουργούνται άλλες πέντε στην ευρύτερη οικονομία. Η βιώσιμη και ανθεκτική αλυσίδα εφοδιασμού μας, περιλαμβάνει σχεδόν 750 τοπικούς προμηθευτές. Αυτοί μας παρέχουν όλα τα εφόδια για την παραγωγή και διανομή των προϊόντων μας. Από τις πρώτες ύλες, τις μεταφορές, τις συμβουλευτικές υπηρεσίες, μέχρι τα αναλώσιμα, για να αναφέρω κάποια ενδεικτικά παραδείγματα. Με τη δική τους συνεισφορά, δημιουργούμε τα προϊόντα μας τα οποία διανέμονται καθημερινά σε όλη την ελεύθερη Κύπρο σε πάνω από 5.000 σημεία πώλησης, χάρη στους εμπορικούς συνεργάτες μας.
- Έτσι μετριέται η επιτυχία;
- Λένε συνήθως ότι η επιτυχία μίας επιχείρησης κρίνεται από τις οικονομικές της καταστάσεις. Αυτό όμως που είναι η κινητήριος δύναμη τόσο για εμένα προσωπικά όσο και για όλους τους εργαζόμενους στην Coca-Cola HBC Κύπρου, ξεπερνά τους αριθμούς. Έχει να κάνει με την εμπιστοσύνη και την επίδραση. Η εμπιστοσύνη χτίζεται και κερδίζεται με την ειλικρινή και αγαστή συνεργασία. Η επίδραση είναι στο επίκεντρο της μελέτης που διενήργησε η ΕΥ Κύπρου. Μία επιχείρηση είναι πετυχημένη και κρίνεται από την οικονομική απόδοσή της, αλλά η βιώσιμη ανάπτυξη επιτυγχάνεται κι όταν έχεις ένα θετικό αποτύπωμα στην κοινωνία.
- Το δικό σας θετικό αποτύπωμα στην κοινωνία ποιο είναι;
- Αναπτύσσουμε τις δραστηριότητές μας με στόχο να έχουμε θετική συμβολή στην κοινωνία που δραστηριοποιούμαστε και στο περιβάλλον που μας φιλοξενεί. Από το 2013, σε συνεργασία με τον διεθνή οργανισμό Global Water Partnership Mediterranean και την αποκλειστική υποστήριξη του Ιδρύματος της Coca-Cola υλοποιούμε το πρόγραμμα Αποστολή ΝΕΡΟ – Zero Drop. Έγιναν 21 έργα με στόχο την προώθηση της αποτελεσματικότερης διαχείρισης του νερού. Βασική προτεραιότητα για μας είναι η στήριξη των τουριστικών επιχειρήσεων. Του κλάδου HoReCa, φιλοξενίας και καφεστίασης. Στο πλαίσιο αυτό, υλοποιείται στην Κύπρο από το 2022, το πρόγραμμα οικονομικής ενδυνάμωσης Zero Waste HoReCa, που χρηματοδοτείται από το Ίδρυμα της Coca-Cola, The Coca-Cola Foundation, και αποτελεί σύμμαχο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων του κλάδου στην πράσινη μετάβασή τους. Πιστεύουμε ότι η ανάπτυξη της εταιρείας μας δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς την ευημερία των τοπικών κοινωνιών, στις οποίες δραστηριοποιούμαστε. Tο #YouthEmpowered ξεκίνησε στην Κύπρο το 2017, με σκοπό την ενίσχυση των νέων ηλικίας 18 έως 30 ετών. Μέχρι σήμερα έχουν συμμετάσχει περισσότεροι από 3.000 νέοι. Και βεβαίως, με αγάπη είμαστε δίπλα στις ανάγκες φιλανθρωπικών οργανώσεων και Μη Κυβερνητικών Οργανισμών.
- Πώς ενσωματώνεται η αξία CUSTOMER FIRST σε αυτή τη δυναμική;
- Η αξία μας “Customer First”, είναι ο τρόπος που δουλεύουμε. Είμαστε ένας πελατοκεντρικός οργανισμός, με στόχο να παρέχουμε αξία στους πελάτες μας αναπτύσσοντας την επιχείρησή τους. Ακούμε και καταλαβαίνουμε τις ανάγκες των πελατών μας και ενεργούμε με σκοπό να ξεπεράσουμε τις προσδοκίες τους. Αναπτυσσόμαστε, υποστηρίζοντας την ανάπτυξη των πελατών μας. Για να γίνει αυτό, αξιοποιούμε το 24/7 χαρτοφυλάκιό μας εστιάζοντας σε τομείς ευκαιριών υψηλής αξίας και εκτελώντας με αριστεία. Το χαρτοφυλάκιό μας είναι ένα από τα ευρύτερα και πιο ευέλικτα στον κλάδο, προσφέροντας κορυφαίες επιλογές στις κατηγορίες ανθρακούχων ποτών, χυμών, νερού, ενεργειακών ποτών, έτοιμου τσαγιού, καφέ και πρόσφατα με την κατηγορία της μπύρας και των αλκοολούχων ποτών.
- Αν σας ζητούσαμε να κλείσετε με μία φράση το «γιατί» αυτής της προσπάθειας, τι θα λέγατε;
- «Ανοίγουμε ορίζοντες μαζί!» Γιατί τα ευρήματα της μελέτης αντανακλούν αυτό που κάνουμε μαζί. Γιατί όλοι μαζί, εμείς, οι πελάτες και συνεργάτες μας κάνουμε επιλογές που έχουν ως αποτέλεσμα να μεγαλώνουμε και να αναπτυσσόμαστε μαζί. Και δείχνουν ότι οι δεσμεύσεις μας για καινοτομία, βιωσιμότητα και κοινή αξία, αποδίδουν. Μαζί με τους τοπικούς προμηθευτές, συνεργάτες, χιλιάδες επιχειρήσεις και τους ανθρώπους μας, δημιουργούμε μια αλυσίδα αξίας με σημαντικό αποτύπωμα. Μία αλυσίδα αξίας που έχει επιδείξει αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα. Και η αξία που δημιουργούμε μαζί, μένει στην Κύπρο.