ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Οι 5 χειρότεροι τρόποι να απολυθείτε – Το Twitter και άλλες πραγματικές ιστορίες

Το Bloomberg συγκέντρωσε τις πέντε χειρότερες πρακτικές απολύσεων που έχουν εφαρμόσει εταιρείες στο πρόσφατο παρελθόν

Money Review

Ο Elon Musk έχει συνηθίσει η κάθε του κίνηση να γράφεται στα πρωτοσέλιδα, όμως τίποτα δεν συγκρίνεται με το τόσο μελάνι που χύθηκε ανά τον πλανήτη για τις μαζικές απολύσεις στο Twitter.

Όταν οι εργαζόμενοι της εταιρείας ενημερώθηκαν ένα πρωί ότι έπρεπε να τσεκάρουν το email τους για να διαπιστώσουν εάν βρίσκονταν ανάμεσα στο 50% που θα απολυόταν, οι δημοσιογράφοι δεν χόρταιναν να γράφουν για τις προσωπικές ιστορίες πίσω από αυτό το κύμα των απολύσεων. Όσοι παρέμεναν έπαιρναν το σχετικό email στον επαγγελματικό τους λογαριασμό, ενώ ένα email στην προσωπική τους διεύθυνση ήταν σήμα πως τα νέα δεν είναι καλά.

Μέσα σε λίγες ώρες, τα διεθνή media είχαν προσδώσει σε αυτή την κατά τα άλλα επιχειρηματική είδηση, στοιχεία ριάλιτι: Μία εργαζόμενη σε πολύ προχωρημένη εγκυμοσύνη που είχε μόλις χάσει τη δουλειά του, ένας πατέρας που απολύθηκε ενώ είχε πάρει άδεια για να φροντίσει το σοβαρά άρρωστο παιδί του, και οι ιστορίες δεν είχαν τέλος.

Όμως, το φιάσκο των απολύσεων στο Twitter έλαβε κωμικοτραγικές διαστάσεις όταν οι άνθρωποι του Elon Musk συνειδητοποίησαν ότι πολλοί από τους απολυμένους ήταν απαραίτητοι για να γίνουν οι αλλαγές που σχεδίαζαν για την πλατφόρμα και έτσι, άρχισαν να τηλεφωνούν σε δεκάδες από αυτούς, ζητώντας τους να επιστρέψουν στα γραφεία τους…

Όπως γράφει το Bloomberg, οι απολύσεις μπορούν να πλήξουν την παραγωγικότητα, το ηθικό και το brand μιας εταιρείας, εάν γίνουν με λάθος τρόπο. Όταν οι δουλειές πάνε καλύτερα, εταιρείες που φέρθηκαν άσχημα δυσκολεύονται να κάνουν προσλήψεις.

Και οι απολύσεις μέσω email είναι ένα από τα πρώτα πράγματα που πρέπει να αποφεύγει ένας εργοδότης όταν βρίσκεται σε αυτή τη δύσκολη θέση. Όμως η αλήθεια είναι ότι ο Musk δεν «εγκαινίασε» αυτή την αμφιλεγόμενη πρακτική. Την αρχή έκανε η Dell το 2001, μετά το σκάσιμο της φούσκας του dot com, όταν ανακοίνωσε τις απολύσεις της μέσω email.

Το Bloomberg συγκέντρωσε τις πέντε χειρότερες πρακτικές απολύσεων που έχουν εφαρμόσει εταιρείες στο πρόσφατο παρελθόν.

5. Better (2021)

Η ψηφιακή εταιρεία στεγαστικών δανείων Better Holdco Inc. γράφτηκε στα πρωτοσέλιδα γιατί απέλυσε μαζικά 900 υπαλλήλους της μέσω Zoom τον Δεκέμβριο του 2021. Το μήνυμα δόθηκε από τον ανέκφραστο CEO της εταιρείας, Vishal Garg. Η εταιρεία έκανε ένα νέο γύρο απολύσεων, τον Μάιο, αυτή τη φορά απολύοντας 3.000 εργαζόμενους. Όμως και σε αυτή την περίπτωση, κάποιοι αντιλήφθηκαν ότι έχασαν τη δουλειά τους πριν ενημερωθούν επίσημα, καθώς οι αποζημιώσεις τους κατατέθηκαν πρόωρα στους τραπεζικούς λογαριασμούς τους. Συνολικά, η Better έκανε τέσσερις γύρους απολύσεων σε λιγότερο από ένα χρόνο.

4. Verizon (2002)

Εν μέσω μιας δύσκολης περιόδου για τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών και του αυξανόμενου ανταγωνισμού από τα κινητά τηλέφωνα, η Verizon Communications απέλυσε 2.700 τεχνικούς στη Νέα Υόρκη και στο Νιου Τζέρσι. Το χειρότερο είναι ότι επέλεξε να το κάνει λίγες μέρες πριν τα Χριστούγεννα.

3. Bird (2020)

Η εταιρεία ηλεκτρονικών σκούτερ Bird Global απέλυσε πάνω από 400 υπαλλήλους ή το 30% του προσωπικού της με έναν πραγματικά απίστευτο τρόπο. Οι εργαζόμενοι μπήκαν σε ένα Zoom call όπου το μόνο που έβλεπαν ήταν μια οθόνη σε σκούρο γκρι που έγραφε απλά «COVID-19». Τότε, μία ρομποτική φωνή τους απέλυσε μέσα σε δύο λεπτά, χωρίς να υπάρχει η παραμικρή αλληλεπίδραση ή να τους δίνεται η ευκαιρία να κάνουν ερωτήσεις.

2. Robbs (2007)

Οι υπάλληλοι του πολυκαταστήματος Robbs στο Hexham της Αγγλίας πήγαν στη δουλειά τους πιστεύοντας ότι ήταν μια μέρα σαν όλες τις άλλες. Όμως, η διεύθυνση έθεσε σκόπιμα σε λειτουργία τον συναγερμό φωτιάς στο κτίριο, για να το αδειάσει από τους πελάτες. Τότε, μάζεψε τους 140 υπαλλήλους σε ένα μέρος, για να τους ενημερώσει ότι το σχεδόν 200 ετών κατάστημα θα έκλεινε σε δύο εβδομάδες.

1. The Accident Group (2003)

Κάποιοι χωρίζουν μέσω μηνύματος στο κινητό και άλλοι επιλέγουν αυτή τη μέθοδο για να ανακοινώσουν απολύσεις. Η βρετανική ασφαλιστική The Accident Group έστειλε σε πάνω από 2.000 υπαλλήλους της γραπτό μήνυμα στο κινητό, με το οποίο τους ζητούσε να καλέσουν έναν αριθμό. Στο τηλεφώνημα αυτό, τους περίμενε ένα ηχογραφημένο μήνυμα που έλεγε: «Όλοι οι εργαζόμενοι που θα παραμείνουν θα ενημερωθούν σήμερα. Εάν δεν έχουμε μιλήσει μαζί σας, σημαίνει ότι απολύεστε, με άμεση ισχύ».

«Πρέπει να απολογηθώ για τη φύση αυτού του τηλεφωνήματος. Θα προτιμούσα να το κάνω πρόσωπο με πρόσωπο. Αλλά χρονικά, ήταν αδύνατο», συνέχιζε ο τηλεφωνητής.

Και σαν να μην έφτανε αυτό, οι εργαζόμενοι πήραν και άλλο μήνυμα: «Δυστυχώς, δεν υπάρχουν διαθέσιμα κεφάλαια για να πληρωθούν οι μισθοί για τον Μάιο».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Money Review

Money Review: Τελευταία Ενημέρωση