ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Ελλάδα και Κίνα Διεκδικούν την Πρωτοπορία στις Νέες Παραγγελίες Πλοίων

Δεξαμενόπλοια και σκάφη μεταφοράς φυσικού αερίου στις προτιμήσεις

Του Ανδρέα Καραμήτα

Ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv δημοσιοποίησε έκθεση την οποία ετοίμασε σχετικά με το ποια κράτη έχουν τα περισσότερα πλοία . Αν και η παγκόσμια ναυτιλία ταλανίζεται από τους κλυδωνισμούς των πολέμων και από τις τρομοκρατικές επιθέσεις οι πλοιοκτήτες φαίνεται να παραγγέλνουν συνεχώς καινούργια σκάφη. Σύμφωνα με τις παραγγελίες ν Κίνα προηγείται με 544 νέες παραγγελίες με 19 πλοία περισσότερα από τους Έλληνες οι οποίοι για αυτή την χρονική περίοδο παρήγγειλαν 525. Σημειώνεται πως τα κύρια είδη σκαφών που αγοράζει η πλοιοκτητική κοινότητα είναι δεξαμενόπλοια, bulkers, εμπορευματοκιβώτια και πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου.

Μπορεί όμως η Κίνα να διαθέτει μεγαλύτερο στόλο σε αριθμούς, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν το μεγαλύτερο ποσοστό στην μεταφορική ικανότητα (dwt) διατηρώντας την θέση τους ως η μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη του κόσμου. Επιπρόσθετα είναι γνωστό πως οι Ελλαδίτες πλοιοκτήτες προτιμούν να αγοράζουν τα πιο μεγάλα πλοία.

Τι συμβαίνει με τις άλλες δυνάμεις 

Όσον αφορά τις υπόλοιπες ναυτιλιακές δυνάμεις η  Ιαπωνία, με 435 παραγγελίες, έρχεται στην τρίτη θέση, αφήνοντας πίσω την Σιγκαπούρη με 235 παραγγελίες. Ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης η αυξανόμενη συνεργασία Ιαπώνων πλοιοκτητών με κινεζικά ναυπηγεία. Το 33% των ιαπωνικών παραγγελιών 144 πλοία έχει τοποθετηθεί σε κινεζικά ναυπηγεία, ενώ παράλληλα τα ιαπωνικά ναυπηγεία διατηρούν μερίδιο 40% στις εγχώριες παραγγελίες  με 173 πλοία. Επιπλέον, Νότια Κορέα 81 πλοία και Φιλιππίνες 21 bulkers διεκδικούν μερίδιο στις ιαπωνικές παραγγελίες, ενώ το Βιετνάμ έχει 16 παραγγελίες ιαπωνικών δεξαμενόπλοιων. Η τάση αυτή υποδηλώνει μια διαφοροποίηση στις προτιμήσεις και τις συνεργασίες των ιαπωνικών ναυτιλιακών εταιρειών. Ειδικότερα, οι ιαπωνικές παραγγελίες προς κινεζικά ναυπηγεία έχουν σχεδόν διπλασιαστεί το 2023, φτάνοντας τις 12 νέες παραγγελίες με 6 bulkers και 6 gas carriers το πρώτο τετράμηνο του 2024. Η εξέλιξη αυτή θέτει σε νέα βάση τον ανταγωνισμό και ενισχύει την παγκόσμια ναυτιλιακή ανάπτυξη. Κύπριοι πλοιοκτήτες επίσης, παραγγέλνουν συνεχώς νέα πλοία με στόχο την ποιότητα αλλά και την αύξηση του στόλου τους. 

Συμπερασματικά

Η Ελλάδα και η Κίνα διεκδικούν την πρωτοπορία στις νέες παραγγελίες πλοίων, με την Ελλάδα να διατηρεί το πλεονέκτημα σε μεταφορική ικανότητα (dwt).Η Ιαπωνία ενισχύει τη συνεργασία της με κινεζικά ναυπηγεία, φτάνοντας σε διπλασιασμό των παραγγελιών το 2023. Η τάση αυτή υποδηλώνει μια αναδιαμόρφωση του παγκόσμιου ναυτιλιακού τοπίου και εντείνει τον ανταγωνισμό.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Ανδρέα Καραμήτα

Ναυτιλία: Τελευταία Ενημέρωση