ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Μετριασμό επιπτώσεων από νέα ευρ. φορολογία σε καύσιμα πλοίων αναζητούν αρμόδιοι

Όπως ανέφερε ο Υπουργός Μεταφορών το ζητούμενο είναι μια κοινή θέση με την οποία η Κύπρος θα πορευτεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο

ΚΥΠΕ

Τις επιπτώσεις από την εφαρμογή της νέας ευρωπαϊκής φορολογίας στα καύσιμα των εμπορικών πλοίων συζήτησαν την Πέμπτη αρμόδιοι φορείς στο πλαίσιο συνάντησης, στη Λευκωσία, του Συμβουλίου Μεταφορών υπό τον Υπουργό Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων Αλέξη Βαφεάδη.

Όπως ανέφερε ο Υπουργός Μεταφορών το ζητούμενο είναι μια κοινή θέση με την οποία η Κύπρος θα πορευτεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο και θα επιδιώξει μετριασμό των επιπτώσεων σε συνεννόηση με τις άλλες 7 Μεσογειακές χώρες που επηρεάζονται περισσότερο από τη νέα ευρωπαϊκή φορολογία, ενώ έκανε αναφορά και στην επιδίωξη για αντισταθμιστικά μέτρα.

Σε δηλώσεις του μετά το πέρας της συνεδρίας του Συμβουλίου Μεταφορών στην οποία συμμετείχαν μεταξύ άλλων η Υφυπουργός Ναυτιλίας Μαρίνα Χατζημανώλη και εκπρόσωποι των ΚΕΒΕ, ΟΕΒ, ΕΤΕΚ, ΤΕΠΑΚ, Πανεπιστήμιο Κύπρου, Τμήμα Περιβάλλοντος, Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, Κυπριακή Ένωση Πλοιοκτητών και Σύνδεσμος Ναυτικών Πρακτόρων, ο Υπουργός Μεταφορών ανέφερε ότι συζητήθηκαν οι επιδράσεις-επιπτώσεις από την εφαρμογή της φορολογίας στον άνθρακα αναφορικά με τα καύσιμα των μεταφορών στα πλοία έχουμε αναδείξει τα προβλήματα που δημιουργούνται.

«Ουσιαστικά έχουμε συζητήσει πως αυξάνεται το κόστος στον καταναλωτή από αυτή τη φορολογία και όλα αυτά εν όψει του γεγονότος ότι αρχές Απριλίου θα πραγματοποιηθεί το Συμβούλιο Μεταφορών της ΕΕ  αλλά και μια άλλη συνάντηση μεταξύ των Υπουργών Μεταφορών των 8 χωρών (Πορτογαλία, Ισπανία, Ιταλία, Ελλάδα, Γαλλία, Μάλτα, Κροατία και Κύπρος) που επηρεάζονται ουσιαστικά από αυτή τη φορολογία ιδιαίτερα λόγω της κοντινής απόστασης των λιμανιών τους με άλλα λιμάνια όπως για παράδειγμα αυτά των χωρών της Βορείου Αφρικής» δήλωσε ο κ. Βαφεάδης, εξηγώντας πως συνεπώς προσπάθεια είναι να δημιουργηθεί κοινή προσέγγιση μεταξύ του ιδιωτικού τομέα και των κρατικών αρμόδιων αρχών έτσι ώστε να καταρτιστούν τα επιχειρήματα με τα οποία η Κύπρος θα επιχειρηματολογήσει υπέρ της βελτίωσης αυτής της κατάστασης και της μείωσης του κόστους στον κατανάλωση.

«Η προσπάθεια θα συνεχιστεί, θα δούμε το θέμα στην ΕΕ και θα προσπαθήσουμε σε συνεργασία με τις άλλες χώρες που συνεργάζονται μαζί μας σε αυτό το θέμα να φέρουμε ένα καλύτερο αποτέλεσμα» ανέφερε.

Σε ερώτηση κατά πόσο έχει προκύψει μέσα από τη σημερινή συνάντηση του Συμβουλίου Μεταφορών μια κοινή θέση με την οποία θα πορευτεί η Κύπρος σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ο Υπουργός Μεταφορών εξήγησε πως το θέμα είναι ότι η ΕΕ από μόνη της προωθεί αυτές τις νέες ρυθμίσεις και πως οι άλλες χώρες δεν ακολουθούν τον ρυθμό με τον οποίο η ΕΕ προσπαθεί να διαχειριστεί το θέμα της κλιματικής αλλαγής. Κάτι που, όπως εξήγησε, δημιουργεί μια διαφορά στο κόστος διεξαγωγής κάθε δραστηριότητας.

Και σημείωσε πως ως εκ τούτου ένα από τα θέματα που θα πρέπει η Κύπρος να αναδείξει είναι το κόστος που οι νέες αυτές ρυθμίσεις επιφέρουν στους πολίτες και πως θα πρέπει η ΕΕ να αρχίσει να συζητά αντισταθμιστικά μέτρα.

«Επιπρόσθετα να δούμε» είπε, «πώς μπορούμε σαν ΕΕ να ταυτιστούμε με πολιτικές άλλων οργανισμών όπως ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΔΝΟ) που καθορίζει τι γίνεται παγκόσμια».

Συνεπώς πρέπει να γίνει αυτή η συζήτηση, τόνισε, πώς η Ευρώπη συσχετίζεται το τι γίνεται στον υπόλοιπο κόσμο, πώς οι προτεραιότητες που έχει η Ευρώπη δημιουργούν επιπρόσθετο βάρος στους πολίτες της ΕΕ και πώς μπορούμε να βοηθήσουμε ούτως ώστε το κόστος αυτό να μειωθεί στο ελάχιστο».

Ερωτηθείς γιατί μόνο οι νότιες χώρες επηρεάζονται και όχι χώρες όπως η Γερμανία και η Ολλανδία με μεγάλα λιμάνια όπως το Αμβούργο και το Ρότερνταμ, ο κ. Βαφεάδης υπέδειξε πως όλες οι χώρες επηρεάζονται όμως αυτές που επηρεάζονται περισσότερο είναι αυτές που είναι κοντά σε λιμάνια τρίτων χωρών που δεν εφαρμόζουν αυτούς τους κανονισμούς. Όπως εξήγησε, το κόστος πλέον των πλοίων που διακινούνται προς την περιοχή της Μεσογείου θα είναι λιγότερο αν προσεγγίσουν τα λιμάνια της Βόρεια Αφρικής αντί κάποιο λιμάνι κράτους μέλους της ΕΕ.

Εξήγησε δε πως η Κύπρος βρίσκεται σε ακόμη πιο δυσχερή θέση καθώς οι γεωπολιτικές εξελίξεις έχουν ωθήσει τα περισσότερα πλοία να αλλάξουν δρομολόγιο αποφεύγοντας τη διώρυγα του Σουέζ, κάτι που αυξάνει την απόσταση και συνεπώς και τη φορολογία.

Σε ερώτηση αν με τις νέες ρυθμίσεις πλήττεται η ανταγωνιστικότητα των κυπριακών λιμανιών, ο Υπουργός Μεταφορών εξήγησε πως πλήττεται η ανταγωνιστικότητα όχι μόνο των κυπριακών λιμανιών αλλά όλων των λιμανιών της ΕΕ, σημειώνοντας πως ακριβώς αυτό είναι το επιχείρημα. Ότι δηλαδή, αυξάνεται το κόστος όσων πλοίων συνεργάζονται με ευρωπαϊκά λιμάνια τη στιγμή που τα λιμάνια των τρίτων χωρών κρατούν τις τιμές πιο χαμηλά και έτσι «η ανταγωνιστικότητα τους αναβαθμίζεται εις βάρος των δικών μας λιμανιών».

Σε ερώτηση αν αυτό το θέμα ενδέχεται να επηρεάσει γενικά την κυπριακή ναυτιλία, το Νηολόγιο και την κυπριακή σημαία ο Υπουργός Μεταφορών εξήγησε πως δεν αναμένεται να επηρεαστεί το Νηολόγιο καθώς η αύξηση του κόστους αφορά την κάθε διαδρομή και δεν έχει σχέση με την εγγραφή του πλοίου.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Ναυτιλία: Τελευταία Ενημέρωση