Kathimerini.com.cy
«Πυρετό» στην αγορά αναμένεται να προκαλέσει η σημερινή μέρα των Black Friday εκπτώσεων, με τους πολίτες να σπεύδουν στα καταστήματα. Οι καταναλωτές έχουν ήδη δείξει «έντονο ενδιαφέρον» από τις προηγούμενες μέρες, όπως δήλωσε στην «Κ» ο διευθυντής μάρκετινγκ του Mall of Cyprus, Γιώργος Πίσσης, αφού οι εκπτώσεις ξεκίνησαν από την αρχή της εβδομάδας. Το γεγονός προβλέπεται να «κορυφωθεί» τις απογευματινές ώρες της Παρασκευής.

Οι επισκέπτες μπορούν να αναμένουν σημαντικές εκπτώσεις σε πληθώρα κατηγοριών — μόδα, τεχνολογία, ομορφιά, είδη σπιτιού και πολλά ακόμη, ανέφερε ο κ. Πίσσης, προσθέτοντας πως στόχος των καταστημάτων είναι να προσφέρουν πραγματική αξία και ποιοτικές επιλογές. «Το κλίμα είναι ξεκάθαρα εορταστικό και οι επισκέπτες μπορούν να αναμένουν μία ολοκληρωμένη εμπειρία αγορών», είπε.

Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές
Σύμφωνα με τον κ. Πίσση, οι καταναλωτές προτρέπονται να προετοιμάζονται σωστά πριν από τις αγορές τους:
- Να ελέγχουν τις πραγματικές τιμές και τις εκπτώσεις, ώστε να διασφαλίζουν ότι αξιοποιούν τις καλύτερες ευκαιρίες.
- Να γνωρίζουν τους όρους αλλαγών και επιστροφών.
- Να επισκέπτονται έγκαιρα τα καταστήματα, καθώς ορισμένες προσφορές ισχύουν μέχρι εξαντλήσεως αποθεμάτων.

Συμβουλές απευθύνει προς τους καταναλωτές για τις αγορές τους και ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών, σημειώνοντας ό,τι χρειάζεται να λάβουν υπόψη για την καλύτερη ενημέρωση και προετοιμασία τους.
Με ανακοίνωσή του, συστήνει στους καταναλωτές να διενεργήσουν έρευνα αγοράς εντοπίζοντας τα προϊόντα που πιθανόν τους ενδιαφέρουν και να σημειώσουν την τιμή τους, ώστε να μπορούν πιο εύκολα να έχουν τη πραγματική εικόνα του ύψους των εκπτώσεων.

Ακόμα, συστήνει, να αποφύγουν την αγορά προϊόντων, ακόμα κι αν πωλούνται σε ιδιαίτερα συμφέρουσες τιμές, από ηλεκτρονικά καταστήματα που διαθέτουν αμφίβολης νομιμότητας ιστοσελίδες, αλλά και να αποφύγουν την αγορά παιχνιδιών και καλλυντικών από διεθνής πλατφόρμες, αναφέροντας ότι, σύμφωνα με έρευνα, υπάρχει αυξημένος κίνδυνος για την ασφάλεια των καταναλωτών. Επίσης, συστήνει προσοχή σε προϊόντα με πολύ μεγάλες εκπτώσεις.
Ο Σύνδεσμος προτρέπει του καταναλωτές να μελετήσουν τα χαρακτηριστικά του προϊόντος που τους ενδιαφέρει, προκειμένου να βεβαιωθούν ότι ανταποκρίνεται στις ανάγκες και απαιτήσεις τους, αλλά και να κάνουν αναζήτηση κριτικών μέσω διαδικτύου.

Επισημαίνει, δε, ότι οι ανακοινώσεις για μείωση της τιμής μπορεί να είναι αριθμητικές, αλλά μπορεί να είναι εκφράσεις που υποδηλώνουν ότι η τιμή ενός προϊόντος ή μιας κατηγορίας προϊόντων έχει μειωθεί, χωρίς να αναφέρουν το ύψος του ποσού ή ποσοστού της έκπτωσης (πχ. Τιμή Ευκαιρίας, Προσφορά, Εκπτωτική Τιμή, Ειδική Τιμή, Έκπτωση).
Επίσης, συστήνει προσοχή στην ηλεκτρονική εγγραφή σε ενημερωτικά δελτία (newsletters), σημειώνοντας ότι οι πληροφορίες που χορηγούνται μέσω αυτών, χρησιμοποιούνται κατά κόρον από τους προμηθευτές για τη δημιουργία προσωποποιημένων προφίλ πελατών και για τη διενέργεια εξατομικευμένων προωθητικών ενεργειών που τους ακολουθούν παντού κατά την πλοήγησή τους στο διαδίκτυο.
Ακόμα, συστήνει αξιολόγηση της αξιοπιστίας και της ποιότητας εξυπηρέτησης του πωλητή πριν την οποιαδήποτε αγορά, αλλά και ενημέρωση για την πολιτική επιστροφών του καταστήματος, καθώς και λήψη απόδειξης πληρωμής και έλεγχος πριν την απομάκρυνση από το ταμείο.
Για αγορές μέσω διαδικτύου ή και εκτός εμπορικού καταστήματος, ο Σύνδεσμος σημειώνει ότι οι καταναλωτές έχουν δικαίωμα υπαναχώρησης μέχρι και 14 ημέρες μετά την παραλαβή του προϊόντος, αφότου ενημερώσουν γραπτώς την επιχείρηση για την πρόθεση τους ως υπαναχωρήσουν. Υπογραμμίζει, όμως, ότι σε περίπτωση που η αγορά πραγματοποιηθεί από ηλεκτρονική πλατφόρμα εταιρείας η οποία δραστηριοποιείται σε Τρίτες Χώρες, το πιο πάνω δικαίωμα ενδεχομένως να μην εφαρμόζεται.
Τέλος, συστήνει στους καταναλωτές να ενημερώνονται για το κατά πόσο η επιχείρηση συμμετέχει στο μηχανισμό εναλλακτικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών και καλεί το κοινό να επικοινωνεί με τον Σύνδεσμο, σε περίπτωση διαπίστωσης παραβάσεων.



























