ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Χρησιμοποιήσαμε το e-Kalathi - Πώς λειτουργεί

Πρεμιέρα σήμερα με θετικές εντυπώσεις από υπεραγορές και καταναλωτές (βίντεο-εικόνες)

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Σε λειτουργία τέθηκε από σήμερα Πέμπτη (12/6) η νέα ψηφιακή πλατφόρμα «e-kalathi», όπου προσφέρει στους πολίτες τη δυνατότητα να ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο για τις τιμές και τη διαθεσιμότητα βασικών προϊόντων σε μεγάλες υπεραγορές. Οι καταναλωτές έχουν την δυνατότητα να συγκρίνουν ανά κατάστημα τις τιμές προϊόντων πραγματοποιώντας έτσι πιο συμφέρουσες αγορές αγαθών.

Η πλατφόρμα περιλαμβάνει τιμές για 478 προϊόντα σε 20 βασικές κατηγορίες, όπως γάλα και γαλακτοκομικά, αυγά, αλλαντικά, έλαια, είδη αρτοποιίας, ζυμαρικά, αλεύρι, ρύζι, κατεψυγμένα προϊόντα, μη αλκοολούχα ποτά, είδη προσωπικής φροντίδας, βρεφικά προϊόντα, είδη φροντίδας σπιτιού και τροφές κατοικίδιων. Όπως λέχθηκε στη διάσκεψη Τύπου, στο πλαίσιο της παρουσίασης, στην πλατφόρμα συμμετέχουν 167 υπεραγορές από 22 αλυσίδες υπεραγορών με κύκλο εργασιών πέραν των 5 εκατομμυρίων ευρώ.

Σε σχέση με τα προϊόντα που είναι δημοσιευμένα, μπορούν ανά πάσα στιγμή να ανανεωθούν αν διαπιστωθεί πως κάποια δεν είναι ευρείας χρήσης, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα να αυξηθούν. Αναφορικά με τις τιμές, οι υπεραγορές θα έχουν την ευθύνη να ανανεώνουν τις τιμές τους, όπως επίσης και να δημοσιεύουν διάφορες προσφορές, ενώ Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου θα προβαίνει σε έλεγχο αν ισχύουν.

Η πλατφόρμα είναι διαθέσιμη σε web στο www.e-kalathi.gov.cy αλλά και μέσω του App Store και του Google Play.

Πέντε ερωταπαντήσεις e-Kalathi

Τι είναι το "e-kalathi";

To e-kalathi είναι μια ηλεκτρονική υπηρεσία που παρέχει η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, η οποία σας δίνει τη δυνατότητα να συγκρίνετε τις τιμές επιλεγμένων προϊόντων (μεταξύ των διαφορετικών καταστημάτων/υπεραγορών της Κύπρου), είτε μεμονωμένα είτε ως «καλάθια», δηλαδή σύνολα προϊόντων και ποσότητες αυτών. Το e-kalathi δεν είναι ηλεκτρονικό κατάστημα, συνεπώς δεν μπορείτε να αγοράσετε/ παραγγείλετε προϊόντα μέσω αυτού.

Πώς μπορώ να δημιουργήσω το προσωπικό μου καλάθι;

Η λειτουργία είναι πολύ απλή. Μπορείτε να δημιουργήσετε καλάθι είτε μέσω του μενού «Καλάθια» επιλέγοντας την λειτουργία «Δημιουργία νέου καλαθιού» είτε κατά την επιλογή ενός προϊόντος για προσθήκη σε ένα από τα διαθέσιμα καλάθια σας. Έχετε την δυνατότητα να δημιουργήσετε πολλά διαφορετικά καλάθια, με διαφορετικά προϊόντα το καθένα, ανάλογα με τις αγοραστικές σας συνήθειες.

Μπορώ να συγκρίνω τις τιμές από διαφορετικά καταστήματα;

Για κάθε καλάθι που δημιουργείται, έχετε τη δυνατότητα άμεσης ενημέρωσης σχετικά με το συνολικό κόστος του καλαθιού διαθέσιμων προϊόντων σε όλα τα συμβεβλημένα καταστήματα/ υπεραγορές. Επιπλέον, έχετε τη δυνατότητα σύγκρισης του κόστους του καλαθιού για το σύνολο των προϊόντων μόνο στα καταστήματα που είναι διαθέσιμο.



Χρειάζεται να δημιουργήσω λογαριασμό για να χρησιμοποιήσω την πλατφόρμα;

Για να μπορέσετε να δημιουργήσετε καλάθια και να συγκρίνετε το κόστος τους στα συμβεβλημένα καταστήματα / υπεραγορές, θα πρέπει να έχετε δημιουργήσει λογαριασμό στην πλατφόρμα.

Πώς ενημερώνονται οι τιμές στην πλατφόρμα;

Οι τιμές των προϊόντων στην πλατφόρμα ενημερώνονται σχεδόν σε πραγματικό χρόνο στη βάση, όταν υπάρξει αλλαγή τιμής ή προσφορά / έκπτωση σε ένα προϊόν σε κάποιο από τα καταστήματα κάθε Υπεραγοράς. Η ενημέρωση των τιμών επιτυγχάνεται μέσω ειδικού παρασκηνιακού μηχανισμού ο οποίος αποστέλλει τις νέες τιμές / στοιχεία απευθείας από την Υπεραγορά στην πλατφόρμα.

Θετικό ξεκίνημα λένε υπεραγορές και καταναλωτές

Μιλώντας στο ΚΥΠΕ, ο Εκτελεστικός Γραμματέας του Παγκύπριου Συνδέσμου Υπεραγορών, Ανδρέας Χατζηαδάμου, εξέφρασε την ελπίδα η πλατφόρμα να αποτελέσει ένα ουσιαστικό εργαλείο για την ενημέρωση και πληροφόρηση του Κύπριου καταναλωτή και να λειτουργήσει προς το συμφέρον του.

Σημείωσε ότι σε όλη τη διαδικασία οι υπεραγορές είχαν συνεργαστεί για την υλοποίηση της πλατφόρμας με σκοπό την ενημέρωση του Κύπριου καταναλωτή.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Κυπριακού Συνδέσμου Καταναλωτών, Μάριος Δρουσιώτης, είπε σχετικά με την έναρξη λειτουργίας της πλατφόρμας ότι το e-kalathi που τέθηκε σε λειτουργία δεν είναι αυτό που τους είχαν υποσχεθεί.

Συμπλήρωσε πως το Υπουργείο Εμπορίου και η αρμόδια Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή δεν κάλεσε τα μέλη του Συνδέσμου για διαβουλεύσεις, ούτε και ζήτησε τις απόψεις του για το e-kalathi.

Δεν είναι εργαλείο ενάντια στην ακρίβεια

Σε παρέμβαση του στον ΣΠΟΡ FM 95, και την εκπομπή «Διασπορά Ειδήσεων», ο Διευθυντής της Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, Κωνσταντίνος Καραγιώργης ανέφερε μεταξύ άλλων ότι το «e-kalathi» δεν είναι εργαλείο για την ακρίβεια .

Όπως εξήγησε ο κ. Καραγιώργης ήταν ένα περίπλοκο έργο και χρειάστηκε η συμμετοχή αρκετών φορέων για να έλθει εις πέρας το εγχείρημα, προσθέτοντας ότι τα προϊόντα που είναι εντός του καλαθιού καλύπτουν αρκετό ποσοστό από τις ανάγκες του νοικοκυριού, ενώ σύντομα αναμένεται να μπουν περισσότερα προϊόντα.

Αναλυτικά όσα είπε

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

NEWSROOM

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση