ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Αναλαμβάνει το ΔΗΚΟ ο Χατζήκυριακος

Με το κόμμα του Κέντρου και τον Νικόλα Παπαδόπουλο συνεργάζεται πλέον ο γνωστός σύμβουλος επικοινωνίας

Της Μαρίνας Οικονομίδου

Της Μαρίνας Οικονομίδου

economidoum@kathimerini.com.cy

Την επικοινωνιακή στρατηγική τού Δημοκρατικού Κόμματος και κατ’ επέκταση του προέδρου του Νικόλα Παπαδόπουλου ανέλαβε προσφάτως ο γνωστός σύμβουλος επικοινωνίας Ανδρέας Χατζήκυριακος. Στενός συνεργάτης τού Νίκου Αναστασιάδη με ενεργή εμπλοκή στον προεκλογικό τόσο του 2013 αλλά κυρίως του 2018, ο κ. Χατζήκυριακος είχε υπό την επικοινωνιακή του ευθύνη τον ΔΗΣΥ, από το 2008 μέχρι και τον Απρίλιο του 2022. Αυτό που μένει να διαφανεί πλέον με τη νέα συνεργασία είναι κατά πόσο το ΔΗΚΟ θα αλλάξει επικοινωνιακή στρατηγική αλλά και αφήγημα. Ήδη, πάντως, πραγματοποίησε την πρώτη του συνάντηση με τη Γραμματεία του ΔΗΚΟ την εβδομάδα που πέρασε.

Το ΔΗΚΟ και η οικογένεια Παπαδοπούλου συνδέονταν για χρόνια επικοινωνιακά με το όνομα του συμβούλου επικοινωνίας Κώστα Παναγόπουλου. Ο Τάσσος Παπαδόπουλος τον είχε στο πλευρό του κατά τον προεκλογικό τού 2008 και η συνεργασία του με το ΔΗΚΟ αλλά και τον Νικόλα Παπαδόπουλο ανανεώθηκε, όταν ο τελευταίος ανέλαβε την ηγεσία του κόμματος το 2014. Η συνεργασία τους έληξε φιλικά μετά και τις βουλευτικές εκλογές του 2021, όταν το κόμμα είχε να διαχειριστεί ένα κακό εκλογικό αποτέλεσμα.

Η κατασκευή του εχθρού

Ο Κώστας Παναγόπουλος ανέλαβε το 2014 τον κ. Παπαδόπουλο, προετοιμάζοντας το έδαφος και το προφίλ του για τις προεδρικές του 2018. Ο κ. Παναγόπουλος πίστευε στη δημιουργία ενός τρίτου δρόμου στο πολιτικό σκηνικό. Επιχειρήθηκε τόσο επί Τάσσου όσο και από Νικόλα, με τον δεύτερο ωστόσο να ακολουθεί μία γραμμή πλήρους σύγκρουσης με τα δύο μεγάλα κόμματα, χρησιμοποιώντας τον περιβόητο όρο ΔΗΣΑΚΕΛ. Ο κ. Παναγόπουλος φάνηκε να ακολουθεί την πρακτική της «κατασκευής εχθρού», του blame game, ενώ γενικότερα ήταν οπαδός μιας πιο επιθετικής πολιτικής απέναντι στους πολιτικούς αντιπάλους. Φάνηκε τόσο στις προεδρικές εκλογές του 2018 αλλά και στους αυξημένους αντιπολιτευτικούς τόνους των βουλευτικών εκλογών, με αποκορύφωμα το σταύρωμα του προϋπολογισμού της «πιο διεφθαρμένης κυβέρνησης». Αυτό σε συνδυασμό με το περιβόητο προεκλογικό σποτ του Μάκη, που δεν είχε καμία επαφή με την κυπριακή πραγματικότητα, θεωρήθηκαν γενικώς από τα σοβαρά επικοινωνιακά ολισθήματα της προεκλογικής του ΔΗΚΟ και ένας από τους λόγους της μείωσης των ποσοστών. Η λήξη συνεργασίας Νικόλα Παπαδόπουλου και Κώστα Παναγόπουλου έγινε ανώδυνα, με τον κ. Παναγόπουλο να θεωρεί πως η ενασχόλησή του με το κυπριακό πολιτικό σκηνικό έχει ολοκληρωθεί.

Μετά και τα χαμηλά ποσοστά που έλαβε το κόμμα στις προηγούμενες βουλευτικές εκλογές, υπήρξε η γενικότερη παραδοχή εντός του ΔΗΚΟ πως οι υψηλοί αντιπολιτευτικοί τόνοι στοιχίζουν πολιτικά και σίγουρα δεν αγκαλιάζονται από την κοινωνία. Ήταν εν πολλοίς μία πολιτική που μπορούσε να έχει έρεισμα στην Ελλάδα αλλά όχι στην κυπριακή κοινωνία. Σε αυτό το πλαίσιο, το ΔΗΚΟ τήρησε χαμηλούς τόνους στις προεδρικές εκλογές, σε τέτοιο σημείο που πολλοί ήταν εκείνοι που θεώρησαν πως το ΔΗΚΟ κρύβεται πίσω από την υποψηφιότητα Νίκου Χριστοδουλίδη.

Στο κόμμα του Κέντρου αντιλαμβάνονται πως χρειάζονται νέο αφήγημα και επικοινωνιακή στρατηγική. Οι επικείμενες εκλογές, σε συνδυασμό με τις δημοσκοπήσεις που δείχνουν το κόμμα του Κέντρου όχι μόνο να υποχωρεί σε θέμα ποσοστών, αλλά και να χάνει την τρίτη θέση από το ΕΛΑΜ, φέρεται να ενίσχυσαν τη θέση εντός του ΔΗΚΟ πως χρειάζονται επαγγελματική βοήθεια. Το ερώτημα είναι αν η παρουσία του Ανδρέα Χατζήκυριακου συνδέεται με κάποιον τρόπο με τα επόμενα πολιτικά βήματα του Νικόλα Παπαδόπουλου.

Έστω και αν στο παρελθόν η παρουσία ενός συμβούλου επικοινωνίας ήταν καίρια για όσους είχαν πολιτικές φιλοδοξίες, σήμερα, τόσο ο Νίκος Χριστοδουλίδης όσο και η Αννίτα Δημητρίου παρουσιάζονται οι επικοινωνιολόγοι του εαυτού τους. Ο Νίκος Χριστοδουλίδης είχε λάβει την απόφαση να χειρίζεται πλήρως την επικοινωνιακή του στρατηγική μετά και το φιάσκο Φλέσσα, ενώ η Αννίτα Δημητρίου δεν έχει κάποιον στο πλευρό της μέχρι σήμερα. Τόσο ο πρόεδρος της Δημοκρατίας όσο και η πρόεδρος της Βουλής έχουν δώσει ιδιαίτερη έμφαση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στις επαγγελματικές φωτογραφήσεις και στη δημιουργία συνήθως ανώνυμων λογαριασμών που ενισχύουν την εικόνα τους στα διάφορα μέσα και απαντούν στους επικριτές τους. Το κατά πόσο αυτό είναι αρκετό να ενισχύσει ή να διατηρήσει τη δημοτικότητά τους είναι βεβαίως ανοικτό.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίνας Οικονομίδου

Πολιτική: Τελευταία Ενημέρωση