ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Επ. Παιδείας: Συζητήθηκε το νομικό καθεστώς της Αγγλικής Σχολής και οι υποχρεώσεις της

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής Παύλος Μυλωνάς, σε δηλώσεις του μετά το πέρας της συνεδρίας είπε ότι είναι τεράστιο το πρόβλημα, που έχει δημιουργηθεί στην Αγγλική Σχολή

ΚΥΠΕ

Το νομικό καθεστώς της Αγγλικής Σχολής και οι υποχρεώσεις της όπως απορρέουν από αυτό, συζητήθηκε σήμερα στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας και Πολιτισμού
 
Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής Παύλος Μυλωνάς, σε δηλώσεις του μετά το πέρας της συνεδρίας είπε ότι είναι τεράστιο το πρόβλημα, που έχει δημιουργηθεί στην Αγγλική Σχολή.
 
«Υπάρχει μια απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου του 2007, υπάρχει βεβαίως και μια απόφαση, που δεν λέχθηκε τουλάχιστον στην Επιτροπή και είναι διατυπώνει με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου το 1969, οπότε καταβάλει η Κυπριακή Δημοκρατία ένα ποσό και περιήλθε στην ιδιοκτησία της Κυπριακής Δημοκρατίας η ακίνητη και κινητή περιουσία, με βάση αυτή την απόφαση του 1969», πρόσθεσε.
 
Οπότε, συνέχισε ο κ. Μυλωνά, υπάρχει η απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου που ορίζει ως ιδιωτική την Σχολή, με ειδικό μάλιστα καθεστώς, διότι το οξύμωρο σχήμα είναι ότι δεν είναι ούτε δημόσιο ούτε ιδιωτικό ακριβώς, είναι κάτι μεταξύ τους, ειδικό.
 
«Αυτό που έχει σημασία είναι ότι πληρώνει το κράτος και ο φορολογούμενος πολίτης ένα ποσό στην Αγγλική Σχολή. Η απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου είναι απολύτως σεβαστή, ωστόσο, αν τα δύο μέρη δεν καθίσουν να συζητήσουν θα παραμείνουν θύματα μιας σύγκρουσης οι μαθητές. Και έκκληση της Επιτροπής είναι στις 21 Οκτωβρίου στο Υπουργείο Εργασίας να επιδείξουν την καλή θέληση οι δύο πλευρές για να τελειώσει αυτή η ταλαιπωρία των παιδιών στην Αγγλική Σχολή», πρόσθεσε.
 
Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ Γιώργος Κάρουλλας, σε δηλώσεις του είπε ότι η Αγγλική Σχολή αποτελεί ένα ιστορικό σχολείο και είναι θεσμοθετημένο ως ένα σχολείο Ιδιωτικού Δικαίου.
 
«Έκκληση μας είναι να υπάρξει η συνεργασία προς όφελος πρωτίστως των παιδιών. Η μάθησή τους δεν πρέπει να επηρεαστεί. Να μην δημιουργούνται κενά στη μαθησιακή διαδικασία για να μπορούν και τα παιδιά αυτά να έχουν τις συνθήκες, στις οποίες τους αρμόζει σε ένα τέτοιο ιστορικό σχολείο», πρόσθεσε.
 
Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Χρίστος Χριστοφίδης, σε δηλώσεις του είπε ότι σοβεί κρίση στην Αγγλική Σχολή με ευθύνη του Διοικητικού Συμβουλίου, «το οποίο με ένα αυταρχικό τρόπο προσπαθεί να ποινικοποιήσει το ιερό δικαίωμα του συνδικαλισμού, να ασκήσει πιέσεις στο προσωπικό και να επιβάλει ένα καθεστώς, το οποίο, κατά την άποψη μας, δεν είναι καθεστώς του 21ου αιώνα και σίγουρα δεν είναι καθεστώς για την Δημοκρατική Ευρωπαϊκή Κύπρο».
 
«Απευθύνουμε για μια ακόμα φορά έκκληση προς την ηγεσία της Αγγλικής Σχολής, αλλά και προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, ο οποίος τους έχει διορίσει, να αναλάβουν την ευθύνη εκτόνωσης της κρίσης, στην οποία πληρώνουν σήμερα βεβαίως εκτός από τους εκπαιδευτικούς και οι μαθητές της Αγγλικής Σχολής», πρόσθεσε.
 
Ο ανεξάρτητος Βουλευτής Ανδρέας Θεμιστοκλέους, σε δηλώσεις του είπε ότι θα πρέπει να αποφασίσει η Κυβέρνηση τι καθεστώς τελικά θέλει να δώσει σε αυτό το ίδρυμα.
 
«Δεν μπορεί από την μια να λέμε ότι είναι ιδιωτικό και από την άλλη να παίρνει χορηγία από το κράτος, δεκάδες ίσως και εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ», πρόσθεσε.
 
Ο Βουλευτής της ΔΗ.ΠΑ. Αλέκος Τρυφωνίδης, σε δηλώσεις του καταδίκασε απερίφραστα «τις αυταρχικές συμπεριφορές και την ποινικοποίηση του συνδικαλισμού», όπως είπε.
 
«Οι παρωχημένες, αντιδημοκρατικές συμπεριφορές και ο εργασιακός εκφοβισμός δεν έχουν χώρο σε πολιτισμένες κοινωνίες και δεν νοείται μονομερείς και ετσιθελικές διοικητικές πρακτικές να υπονομεύουν τα κεκτημένα των εκπαιδευτικών. Για όλα αυτά, θα καταθέσουμε Νέο - Σύγχρονο Νομικό Πλαίσιο λειτουργίας της Αγγλικής Σχολής, εφόσον η αυτή παίρνει χορηγία από το κράτος, τα μέλη του ΔΣ διορίζονται από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, σε αυτήν ανοικοδομούνται και συντηρούνται κτιριακές εγκαταστάσεις και δίνονται υποτροφίες από το κράτος», συμπλήρωσε.
 
Ο κ. Τρυφωνίδης είπε, τέλος, ότι «καλούμε τη διεύθυνση να αποσύρει τα περιστασιακά εκδικητικά μέτρα και αν συνεχίσουν εποικοδομητικά το διάλογο για εξεύρεση λύσεων στα μεταξύ τους εργασιακά προβλήματα, έχοντας πάντα ως πρώτιστο σκοπό το καλό της εκπαίδευσης και την πρόοδο των μαθητών».  

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Πολιτική: Τελευταία Ενημέρωση