ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Έρχεται η ώρα της ποινικής έρευνας για το Βασιλικό

Η έρευνα θα ξεκινήσει από το 2016 χρονιά κατά την οποία εκπονήθηκε μελέτη για τη μεθοδολογία εισαγωγής ΦΑ

Του Απόστολου Τομαρά

Του Απόστολου Τομαρά

tomarasa@kathimerini.com.cy

Την έναρξη ποινικής έρευνας για το μπάχαλο που επικρατεί στο Βασιλικό με την κατασκευή τερματικού προς εισαγωγή ΦΑ προκρίνει η κυβέρνηση την ώρα που το έργο έχει παγώσει και η κοινοπραξία του έργου συνεχίζει να διατηρεί σιγή ασυρμάτου. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές της «Κ» στο κυβερνητικό επιτελείο το θέμα διερεύνησης του μεγαλύτερου ενεργειακού έργου της Κυπριακής Δημοκρατίας έχει συζητηθεί και η πρόθεση είναι να ξεκινήσει προκειμένου να εντοπιστούν ενδεχόμενες ευθύνες και από ποιους. Οι έρευνες όπως πληροφορείται η «Κ» θα έχει ως αφετηρία τον Φεβρουάριο του 2016 χρονιά κατά την οποία η ΔΕΦΑ ανέθεσε στον διεθνή οίκο Gaffrey Cline & Associates, την διεξαγωγή μελέτης για την μεθοδολογία, τις επιλογές/προτάσεις για την εισαγωγή και χρήση ΦΑ. Μελέτη η οποία στοίχησε στο κυπριακό δημόσιο γύρω στις €250,000. Η έρευνα θα επεκταθεί στις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν για επιλογή της εταιρείας ή κοινοπραξίας που θα το εκτελούσε διαδικασίες που έτρεξε η κυβέρνηση Νίκου Αναστασιάδη και δυο Υπουργοί Ενέργειας. Ο Γιώργος Λακκοτρύπης και η Νατάσα Πηλείδου. Η έρευνα προκειμένου να μην αφήσει σκιές θα εξετάσει και την περίοδο μετά την έναρξη των κατασκευαστικών έργων μέχρι και σήμερα.

Οι έρευνες

Αν υπάρχει κάτι το οποίο δεν έχει διευκρινιστεί ακόμα είναι ο χρόνος έναρξης των ερευνών. Επί του προκειμένου υπάρχουν δυο απόψεις. Μια πολιτική και μια νομική. Σε πολιτικό επίπεδο υποστηρίζεται πως οι έρευνες θα πρέπει να ξεκινήσουν πριν η κυβέρνηση αναγκασθεί να καταγγείλει τη σύμβαση του έργου επειδή η κοινοπραξία έχει σταματήσει τα κατασκευαστικά έργο. Σε νομικό επίπεδο η ποινική έρευνα θεωρείται δεδομένη πλην όμως δεν μπορεί να διεξαχθεί στην παρούσα φάση. Όπως έλεγαν πηγές στην «Κ» δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν έρευνες παράλληλα με την διαιτησία στην οποία έχει προσφύγει η κοινοπραξία του έργου με απαίτηση €200 εκατ. «Θα ήταν εγκληματικό. Διακυβεύονται τεράστια συμφέροντα της Δημοκρατίας. Αν γίνανε λάθη αυτά δεν μπορούν να διορθωθούν στην παρούσα φάση. Μπορούν να διερευνηθούν αλλά όχι αυτή τη στιγμή που υπάρχει διαιτησία» σημείωναν οι ίδιες πηγές.

Προς ρήξη

Η έναρξη ποινικών ερευνών δεν είναι άσχετη με την τροπή που έχει πάρει το τερματικό στο Βασιλικό. Με την κοινοπραξία του έργου China Petroleum Pipeline Engineering Co Ltd, METRON S.A., Hudong-Zhonghua Shipbuilding Co. Ltd και Wilhelmsen Ship Management Limited για έχει σταματήσει τα κατασκευαστικά έργο στην κυβέρνηση η 31η Μαρτίου είναι η τελευταία διορία που έχει δοθεί προκειμένου να σπάσει το αδιέξοδο. Ωστόσο η ρήξη σε κάθε μορφής επικοινωνίας με τη Λευκωσία αποδίδεται στους νομικούς συμβούλους της κοινοπραξίας οι οποίοι πιστεύεται πως έχουν δώσει τη συγκεκριμένη κατεύθυνση ένεκα της διαιτησίας στο Λονδίνο. Η πολιτική κατεύθυνση στη Λευκωσία είναι πως το τέλμα δεν θα αφεθεί να σέρνεται μέχρι την ολοκλήρωση της διαιτησίας. Στο πνεύμα αυτό έχει αποφασισθεί να δοθεί μια νέα χρονική παράταση μέχρι τέλος Μαρτίου. Εάν και εφόσον δεν τερματιστεί η υφιστάμενη κατάσταση σε αυτή την περίπτωση η κυβέρνηση θα αναγκασθεί να λάβει τολμηρές αποφάσεις με την καταγγελία της σύμβασης να είναι προ των πυλών. Για την ώρα γίνονται κάποιες προσπάθειες στο παρασκήνιο για άρση του αδιεξόδου. Όπως η «Κ» είναι σε θέση να γνωρίζει κρούσεις έγιναν και προς την πλευρά του Πεκίνου με επαφές αξιωματούχων με τον πρέσβη της Κίνας στη Λευκωσία. Προσπάθειες που επί του παρόντος δεν έχουν αποδώσει.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Απόστολου Τομαρά

Πολιτική: Τελευταία Ενημέρωση