ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Μηνύματα κατά του τουρκικού εμπάργκο από τον Αντιπρόεδρο της ECSA

Ο κ. Μπέργκλουντ ανέφερε ότι μονομερείς ενέργειες που παρακωλύουν την ελεύθερη ροή προϊόντων και υπηρεσιών καταδικάζονται

ΚΥΠΕ

Μηνύματα για το τουρκικό εμπάργκο που εδώ και χρόνια επιβάλλει η Τουρκία στην κυπριακή ναυτιλία, έστειλε ο Αντιπρόεδρος και επόμενος Πρόεδρος της Ένωσης Ευρωπαίων Πλοιοκτητών (ECSA), Κλάες Μπέργκλουντ, τονίζοντας ταυτόχρονα την ανάγκη πολιτικής λύσης στην «μονομερή περιοριστική ενέργεια» της Άγκυρας.
 
Ο κ. Μπέργκλουντ, ο οποίος παραχώρησε συνέντευξη στο ΚΥΠΕ με αφορμή την παρουσία του στην Κύπρο για τα 30χρονα του Κυπριακού Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ΚΝΕ), έστειλε παράλληλα μηνύματα ενόψει του σχηματισμού της νέας Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τονίζοντας πως πρέπει να εξεταστεί η συγκέντρωση των πολιτικών της ευρωπαϊκής ναυτιλίας και η δημιουργία θέσης Ευρωπαίου Επιτρόπου, αρμόδιου για την ναυτιλιακή πολιτική.
 
Εξήρε παράλληλα το ΚΝΕ ως ενεργό συνεισφορέα σε στρατηγικά θέματα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας και στην αναδιοργάνωση της ευρωπαϊκής ένωσης πλοιοκτητών, καθώς και στη διασφάλιση του εποπτικού πλαισίου, που διασφαλίζει την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας.
 
«Το ΚΝΕ ανήκει στην ομάδα των πιο ενεργών μελών και δείχνει πραγματική δέσμευση στο έργο της ESCA, για παράδειγμα με το να προεδρεύει μίας από τις τέσσερις μόνιμες επιτροπές και με το να είναι ενεργό μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου», ανέφερε ο στο ΚΥΠΕ νέος Πρόεδρος της ECSA, προσθέτοντας πως το ΚΝΕ έχει ενεργό συνεισφορά ιδιαίτερα στα πιο στρατηγικά θέματα που αφορούν τους Ευρωπαίους πλοιοκτήτες και διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην πρόσφατη αναδιοργάνωση της ESCA.
 
Υπογράμμισε το γεγονός ότι το κυπριακό Επιμελητήριο διαδραμάτισε επίσης σημαντικό ρόλο στη διασφάλιση του εποπτικού πλαισίου που εξασφαλίζει την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, ειδικά στις κατευθυντήριες γραμμές για τις κρατικές ενισχύσεις στις θαλάσσιες μεταφορές, που επιτρέπουν στους Ευρωπαίους πλοιοκτήτες να ανταγωνίζονται σε παγκόσμιο επίπεδο.
 
«Συνεπώς, η ESCA και εγώ προσωπικά, ως Αντιπρόεδρος και ο εκλελεγμένος Πρόεδρος πιστεύουμε ότι ήταν ορθό να παρευρεθώ και να χαιρετίσω την 30η Ετήσια Γενική Συνέλευση του ΚΝΕ προκειμένου να μεταφέρω, πρώτα στις εταιρείες-μέλη του ΚΝΕ, στην κυπριακή κυβέρνηση και σε άλλους παράγοντες (decision-makers), την αναγνώριση της οποίας το ΚΝΕ απολαμβάνει στην ευρωπαϊκή κοινωνία των πλοιοκτητών», είπε.
 
Σε ερώτηση για το τουρκικό εμπάργκο, o κ. Μπέργκλουντ είπε πως η ESCA είναι σθεναρός υποστηρικτής ενός πολυμερούς εμπορικού συστήματος στη βάση αρχών, που να διέπεται από θεσμούς όπως ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου.
 
«Μονομερείς ενέργειες που παρακωλύουν την ελεύθερη ροή προϊόντων και υπηρεσιών ή στοχεύουν στο να εμποδίσουν συγκεκριμένα κράτη από την διεξαγωγή υπηρεσιών μεταφορών καταδικάζονται όσο το δυνατόν πιο σθεναρά από την ECSA. Πολιτικές λύσεις στηρίζονται έντονα», τόνισε.
 
Σε αυτό το πλαίσιο, πρόσθεσε ο κ. Μπέργκλουντ, «η ECSA σε στενή συνεργασία με το ΚΝΕ εργάστηκε σε διάφορους ευρωπαϊκούς θεσμούς, ειδικότερα το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο με στόχο την άρση αυτής της μονομερούς περιοριστικής δράσης, η οποία προκαλεί ζημιά στην ευρωπαϊκή ναυτιλία και εμποδίζει την όποια πιθανή ενταξιακή πορεία της Τουρκίας προς την ΕΕ».
 
Εξάλλου, ερωτηθείς- στον απόηχο των εκλογών για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο- για τις προσδοκίες της Ένωσης σχετικά με την νέα δομή της Κομισιόν και την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας ο κ. Μπέργκλουντ διαμήνυσε πως η παρούσα δομή δεν είναι η ιδανική σε ό,τι αφορά την ευρωπαϊκή ναυτιλία.
 
«Το Συμβούλιο της ΕCSA συζήτησε την κατανομή των φακέλων που αφορούν στην ναυτιλία στις διάφορες γενικές διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Αναμφίβολα η τρέχουσα δομή είναι κάτω του ιδανικού και καθιστά την ναυτιλιακή πολιτική της ΕΕ όχι και τόσο αποτελεσματική και αποδοτική όσο θα έπρεπε», είπε.
 
Σημείωσε σε ότι συγκριτική μελέτη που η ECSA ανέθεσε το 2017 σε ελεγκτικό οίκο κατέδειξε ότι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για μια επιτυχημένη ναυτιλιακή πολιτική είναι το ισχυρό όραμα και οι στοχευμένες και συντονισμένες πολιτικές δράσεις.
 
«Η Ευρώπη χρειάζεται άμεσα να έχει ισχυρό όραμα για την ευρωπαϊκή ναυτιλιακή βιομηχανία, αναγνωρίζοντάς την ως στρατηγικό περιουσιακό στοιχείο για την Ευρώπη και να δράσει με ένα συντονισμένο και ενοποιημένο τρόπο», πρόσθεσε ο νέος πρόεδρος της ΕCSA.
 
Όπως είπε,  ο νέος Πρόεδρος της Κομισιόν πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο της συγκέντρωσης των πολλών φακέλων της ναυτιλίας, που τώρα βρίσκονται διάσπαρτοι στις υπηρεσίες της Κομισιόν.
 
«Το ιδανικό θα ήταν ένας Επίτροπος για την Ναυτιλία να αναλάβει την αρμοδιότητα για την ναυτιλιακή πολιτική», πρόσθεσε.
 
Απαντώντας σε ερώτηση, ο κ. Μπέργκλουντ τόνισε πως ήδη οι εμπορικές εντάσεις έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην παγκόσμια ανάπτυξη και κατά συνέπεια στο παγκόσμιο εμπόριο.

Ήδη, συνέχισε, πολλοί Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες να συμμετέχουν σε διάφορες εμπορικές δραστηριότητες ανά την υφήλιο και μια μειωμένη ανάπτυξη της οικονομίας και του εμπορίου, θα επηρεάσει και τους Ευρωπαίους πλοιοκτήτες.
 
Πρόσθεσε πως η ECSA καλωσορίζει τις επιτυχημένες, όπως είπε, προσπάθειες της Κομισιόν να συνομολογεί συμφωνίες ελεύθερου εμπορίου, περιλαμβανομένων και των ναυτιλιακών υπηρεσιών,  οι οποίες καταδεικνύουν ότι πολλές χώρες συνεχίζουν να διαβλέπουν τα οφέλη των ανοικτών εμπορικών σχέσεων.
 
Αναφορικά με τους νέους κανονισμούς για τις μειωμένες εκπομπές θείου στη ναυτιλία, ο νέος Πρόεδρος της ECSA καλωσόρισε μεν τους νέους κανονισμούς, επαναλαμβάνοντας δε τις ανησυχίες που διατύπωσε και ο Πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου αναφορικά με την διαθεσιμότητα των συμβατών και ασφαλών καυσίμων, αλλά για την ρεαλιστική προοπτική παγκόσμιας εφαρμογής των κανονισμών, ζητήματα που επηρεάζουν την ασφάλεια και τη λειτουργικότητα της ναυτιλίας.
 
Όπως είπε, αν και το ακριβές κόστος των καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο από την 1η Ιανουαρίου του 2020 και μετέπειτα δεν είναι ακόμη γνωστό, αναμένεται ότι θα είναι πολύ πιο ακριβά από το καύσιμο που η πλειοψηφία των πλοίων καίει τώρα.
 
«Ο αντίκτυπος στο κόστος του τομέα θα είναι συνεπώς σημαντικός και αυτό θα έχει σημαντική επίπτωση στο κόστος μεταφοράς των προϊόντων», είπε, για να σημειώσει ωστόσο ότι αν και η ναυτιλία θα βρει τρόπους να προσαρμοστεί, εντούτοις, οι λιγότερο αναπτυγμένες και οι αναπτυσσόμενες χώρες που βρίσκονται μακριά από τους χώρους παραγωγής θα επηρεαστούν περισσότερο από τους νέους κανονισμούς.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Πολιτική: Τελευταία Ενημέρωση

X