ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Προεκλογικός - Ποιοι υποψήφιοι απέχουν από το twitter και ο ρόλος των social media

Πώς τα αξιοποιούν οι τρεις βασικοί υποψήφιοι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Του Παναγιώτη Ευριπίδου

Μπορεί ο πνεύμονας του προεκλογικού παιχνιδιού να παραμένει το οργανωτικό κομμάτι, με τους υποψηφίους να προγραμματίζουν συγκεντρώσεις και περιοδείες σε πόλεις και χωριά ούτως ώστε να κερδίσουν το εκλογικό κοινό, όμως το επικοινωνιακό κομμάτι έχει τη δική του σημασία. Ο προεκλογικός διεξάγεται παράλληλα και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με τους Αβέρωφ Νεοφύτου, Ανδρέα Μαυρογιάννη και Νίκο Χριστοδουλίδη να δίνουν τη δική τους μάχη εντυπώσεων. Αναρτούν φωτογραφίες, δημιουργούν βίντεο που πλασάρουν το προεκλογικό τους μήνυμα και ψάχνουν αγωνιωδώς ακόλουθους. Το Instagram και το facebook έχουν την τιμητική τους ως μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να περάσουν το μήνυμά τους οι τρεις βασικοί υποψήφιοι, ενώ το twitter, στο οποίο βρίσκεται το πιο δύσκολο κοινό, χρησιμοποιείται πολύ λίγο τόσο από τον Αβέρωφ Νεοφύτου όσο και από τον Νίκο Χριστοδουλίδη, που μετά την παραίτησή του από το υπουργείο Εξωτερικών, το έχει παραμελήσει πλήρως ενώ ο Ανδρέας Μαυρογιάννης είναι πιο συνεπής ως προς την συχνότητα των αναρτήσεων.

Οι ομάδες στήριξης του Χριστοδουλίδη

Η επίσημη σελίδα του Νίκου Χριστοδουλίδη στο Facebook έχει πάνω από 12 χιλιάδες ακόλουθους, όπου ο υποψήφιος δημοσιεύει καθημερινά βίντεο από εκπομπές, ομιλίες από το επίσημο του κανάλι στο YouTube, φωτογραφίες και πλάνα από τις προεκλογικές του συγκεντρώσεις, αναρτήσεις από την επίσημη του προεκλογική ιστοσελίδα καθώς και μικρά βιντεάκια τα οποία παρουσιάζουν την θεματολογία του προεκλογικού του προγράμματος.

Eνεργό ρόλο στον προεκλογικό έχουν οι ομάδες στήριξης του ανεξάρτητου υποψηφίου στο Facebook. Συγκεκριμένα, μερικές από τις ομάδες είναι η «Παγκύπρια Ομάδα Υποστήριξης Νίκου Χριστοδουλίδη» η οποία αριθμεί περίπου 7,800 μέλη, η «Ομάδα Υποστηρικτών Νίκου Χριστοδουλίδη» με 234 μέλη, «Η Πάφος και η Κύπρος όλη στηρίζει Νίκο Χριστοδουλίδη» με 9,500 μέλη, η «Ομάδα Υποστηρικτών Νίκου Χριστοδουλίδη στην Ελλάδα» με 810 μέλη, ενώ υπάρχουν ακόμη μερικές μικρότερες σε εμβέλεια ομάδες.

Ο τέως υπουργός Εξωτερικών, διαθέτει το δικό του επίσημο κανάλι στο YouTube με 648 εγγεγραμμένους όπου ανεβάζει βίντεο από τις συνεντεύξεις του στα ΜΜΕ.

Το Instagram του Νίκου Χριστοδουλίδη παρουσιάζει ιδιαίτερη κίνηση, με πάνω από 400 δημοσιεύσεις, ενώ παράλληλα διαθέτει και την επίσημη του σελίδα «christodoulides2023».

Εκεί, ανεβάζει βίντεο με αποσπάσματα από τις προεκλογικές του συγκεντρώσεις, φωτογραφίες από τον προεκλογικό του πρόγραμμα καθώς τις θέσεις του από το πρόγραμμα διακυβέρνησης. Ακόμη, συχνά πυκνά θα ανεβάσει και τα λεγόμενα «Stories», με πρόσφατο χαρακτηριστικό παράδειγμα την έξοδο του για να παρακολουθήσει τον τελικό του Μουντιάλ.

Ο Νίκος Χριστοδουλίδης δεν αξιοποιεί καθόλου στον προεκλογικό του το Twitter. Ενδεικτικό ότι η τελευταία του ανάρτηση έγινε το περασμένο καλοκαίρι, τον Ιούλιο του 2022.

Ο Αβέρωφ των Stories

Ο Συναγερμικός υποψήφιος διαθέτει περίπου 12 χιλιάδες ακόλουθους στην πιο γνωστή πλατφόρμα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, το Facebook. Εκεί, ο Αβέρωφ Νεοφύτου προβαίνει σε καθημερινές αναρτήσεις με βίντεο από την παρουσία του σε τηλεοπτικές εκπομπές, ανεβάζει πλούσιο φωτογραφικό υλικό από τις προεκλογικές του συγκεντρώσεις και συναντήσεις, ενώ στα αξιοσημείωτα είναι και τα stories που χρησιμοποιεί. Επίσης, ο πρόεδρος του ΔΗΣΥ δεν παρέλειψε να αναρτήσει και βίντεο με την παρέμβαση του από τη Βουλή των Αντιπροσώπων, κατά τη συζήτηση του Κρατικού Προϋπολογισμού για το 2023.

Όπως ο Νίκος Χριστοδουλίδης, έτσι και ο Αβέρωφ Νεοφύτου έχει τις δικές του ομάδες στήριξης στο Facebook. Συγκριτικά βέβαια με τον Νίκο Χριστοδουλίδη, αυτός έχει λιγότερες και συγκεκριμένα μόλις τέσσερις ομάδες. «ΑΒΕΡΩΦ ΝΕΟΦΥΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΕΔΡΙΑ ΤΗΣ ΚΥΠΡΙΑΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ» με πάνω από τρεις χιλιάδες μέλη, «ΑΒΕΡΩΦ ΝΕΟΦΥΤΟΥ» με 9,400 μέλη, «ΠΡΩΗΝ ΣΤΕΛΕΧΗ & ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΣ ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΒΕΡΩΦ ΝΕΟΦΥΤΟΥ» με 740 περίπου μέλη και τη την ομάδα «Φίλοι και Υποστηρικτές Αβέρωφ Νεοφύτου» με περίπου 6,600 μέλη.

Πέραν όμως του Facebook, ο Αβέρωφ Νεοφύτου αξιοποιεί και άλλα social media. Στο Instagram, ο συναγερμικός υποψήφιος προβαίνει σε αναρτήσεις σχεδόν καθημερινά με φωτογραφίες και βίντεο από τα επιτελεία του, συγκεντρώσεις φίλων και υποστηρικτών, καθώς και φωτογραφίες από τις συναντήσεις του με ευρωπαίους αξιωματούχους όπως για παράδειγμα με την Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen και την Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Roberta Metsola. Ακόμη, δεν παρέλειψε να δημοσιεύσει και τη συνάντηση του με τον Έλληνα Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.

Αυτό που μπορεί να δει κάποιος κατά την περιήγηση του στο προφίλ του υποψηφίου στο Instagram είναι και τις φιλανθρωπικές εκδηλώσεις που πραγματοποιούν τα εκλογικά επιτελεία, με τελευταία στην Επαρχία Λάρνακας για τη στήριξη των οργανώσεων «Μωρά Θαύματα» και «Μικρούς Ήρωες», εκδηλώσεις οι οποίες προωθούνται και από τον επίσημο λογαριασμό των εκλογικών επιτελείων του υποψηφίου «metonaverof». Ακόμη, ο Αβέρωφ Νεοφύτου δεν παραλείπει να ανεβάζει Stories και στο Instagram από τις προεκλογικές του δραστηριότητες και όχι μόνο.

Παρόλο που ο κος Νεοφύτου διαθέτει πάνω από 24 χιλιάδες ακόλουθους στο twitter, εντούτοις δεν είναι αρκετά ενεργός, με τον ίδιο σπάνια να ανεβάζει δημοσιεύσεις. Τελευταία του ανάρτηση ήταν στις 15 Δεκεμβρίου με θέμα τη συνάντηση του ιδίου με την Παγκύπρια Οργάνωση Πολύτεκνων. Να σημειωθεί ότι τον Δεκέμβριο, δύο μήνες πριν τις εκλογές, προέβη μόλις σε τέσσερις αναρτήσεις.

O τουτιτεράκιας Μαυρογιάννης

Εάν οι δύο προαναφερθέν υποψήφιοι πάνω κάτω χρησιμοποιούν τα ίδια εργαλεία στα social media, ο Ανδρέας Μαυρογιάννης παρόλο που δεν είναι τόσο ενεργός όσο οι προηγούμενοι, εντούτοις, αξιοποιεί την πλατφόρμα του twitter με αρκετά retweets και δικές του τοποθετήσεις. Να σημειωθεί ότι διαθέτει σχεδόν 11,000 followers, συγκριτικά υπερτερώντας σε αυτό το μέσο κοινωνικής δικτύωσης σε σχέση με τα άλλα προφίλ που διαθέτει.

 

Παράλληλα, ο ανεξάρτητος υποψήφιος υστερεί σε σχέση με τους άλλους δύο ως προς τους ακόλουθους και τα likes. Στο Facebook για παράδειγμα διαθέτει λίγο πάνω από 6,000 likes στην επίσημη του σελίδα, όπου την αξιοποιεί όπως και οι άλλοι ανθυποψήφιοι με αποσπάσματα από συνεντεύξεις και προεκλογικά σποτάκια καθώς και φωτογραφίες από την προεκλογική του περιοδεία και τις συναντήσεις του.

Στο Instagram, ο Ανδρέας Μαυρογιάννης, ακολουθώντας την ίδια τακτική με τους υπόλοιπους ανθυποψηφίους, αναρτά ολιγόλεπτα βίντεο και φωτογραφίες με τις θέσεις του προεκλογικού του προγράμματος και τις επίσημες του επισκέψεις και συγκεντρώσεις. Στην εν λόγω πλατφόρμα, διαθέτει σχεδόν 1500 ακόλουθους.

Μια άλλη ιδιαιτερότητα στην προεκλογική του Ανδρέα Μαυρογιάννη είναι το γεγονός ότι δεν διαθέτει το δικό του προσωπικό κανάλι στο YouTube, ασχέτως του ότι εκεί παρουσιάζονται σχεδόν καθημερινά πληρωμένες πολιτικές διαφημίσεις αλλά και ο σύνδεσμος που παραπέμπει στην επίσημη του ιστοσελίδα.

Παρόλο που ο ίδιος δεν είναι τόσο ενεργός στα social media όσο οι ανθυποψήφιοι του, διαθέτει όμως και τις δικές του ομάδες στήριξης στο Facebook. «Ανδρέας Μαυρογιάννης -ΕΝΤΙΜΟΣ & ΑΛΗΘΙΝΟΣ- Μαζί με κοινό ΟΡΑΜΑ» με 8 χιλιάδες μέλη και «ΟΜΑΔΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥ ΑΝΔΡΕΑ ΜΑΥΡΟΓΙΑΝΝΗ» με σχεδόν 6 χιλιάδες μέλη.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Παναγιώτη Ευριπίδου

Προεδρικές 2023: Τελευταία Ενημέρωση

Στην περίπτωση του ΔΗΣΥ, η χρήση του όρου αποστασία δεν μυρίζει μόνο ναφθαλίνη, αποτελεί μια κομματικά ανιστόρητη παραδοξότητα ...
 |  ΠΡΟΕΔΡΙΚΕΣ 2023