ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
Τελευταία Ενημέρωση: 00:23
 

Εκρηξη χρωμάτων στο σκοτεινό τοπίο της μνήμης από τον Κωνσταντίνο Εσσλιν

Πριν από λίγες ημέρες εγκαινιάστηκε η νέα του έκθεση στην αίθουσα τέχνης Genesis, του Γιώργου Τζάνερη

Newsroom Κ, Αθήνα

ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΒΑΤΟΠΟΥΛΟΥ

Υπάρχουν αυτά τα μικρά-μεγάλα γεγονότα που συνθέτουν τη δημιουργική εξωστρέφεια της Αθήνας και που στις ημέρες μας είναι ολοένα και πιο σαφές ότι επιδρούν συνεκτικά: φέρνουν κοντά μια μερίδα του κόσμου –που ενδιαφέρεται για το τι παράγεται– μέσα από ένα κοινό μνήμα προσωπικών αναφορών. Η περίπτωση του ζωγράφου Κωνσταντίνου Εσσλιν έχει κάτι συγκινητικό.

Από τα πρώτα του βήματα, ως ένας νέος ζωγράφος, σεμνός, λιγομίλητος, αλλά με βλέμμα που πήγαινε βαθιά και ακτινογραφούσε την κοινωνία, είχε δείξει ότι το ψυχικό του υπόβαθρο, μαζί με τη σκληρή δουλειά, θα τον οδηγούσε μακριά. Πριν από λίγες ημέρες εγκαινιάστηκε η νέα του έκθεση στην αίθουσα τέχνης Genesis, του Γιώργου Τζάνερη, ενός ανθρώπου που στηρίζει με αυταπάρνηση τους καλλιτέχνες. Εκεί, στην γκαλερί της οδού Χάρητος 37, ο Κωνσταντίνος Εσσλιν μας προσκαλεί σε μια θεματογραφία μύχια, σκοτεινή και πολυδαίδαλη, καθώς μιλάει για την αλληλουχία των γενεών, τη μνήμη, την απώλεια, τις παράλληλες ζωές, την αμφίδρομη πάλη, που είναι η καθημερινότητα. Προκαλεί έκπληξη, αλλά είναι απολύτως συμβατό με την κοσμοθεωρία του, ότι ο Κωνσταντίνος Εσσλιν εμμένει σε μια φαινομενικά ποπ αισθητική για να μιλήσει για κάτι που πηγαίνει τόσο βαθιά στον πυρήνα της ύπαρξης.

 «Watering», ένα αλληγορικό έργο του ζωγράφου.

Αφέθηκα μπροστά στα έργα του, επιχειρώντας να ξεχάσω προς στιγμήν ότι ο Κωνσταντίνος Εσσλιν έχει βιώσει την απώλεια αλλά και τη χαρά της πατρότητας. Νέος πατέρας, πλέον, φέρει κατά κάποιον τρόπο εσαεί και το πνεύμα του δικού του πατέρα, με τον ίδιο σε μια ενδιάμεση θέση, σε ένα μεταίχμιο υπαρξιακής αναζήτησης. Θα δείτε συμβολικά και αλληγορικά θέματα για τη μεταφορά της ευθύνης, για την ανάγκη προστασίας, για την αγάπη και το διηνεκές της ανθρώπινης αγωνίας. Με την επιμέλεια της Ιριδας Κρητικού, της ιστορικού τέχνης που εξαρχής στήριξε τον Κωνσταντίνο Εσσλιν, αυτή η έκθεση είναι μια πύλη σε κάτι εσώτερο. Σταθείτε στη σχεδιαστική δεινότητα αυτού του καλλιτέχνη, που ο ίδιος είναι φορέας καλοσύνης, ευγένειας και δοτικότητας, με πλήρη συνείδηση κοινωνικής αποστολής. Και μπροστά στα σχέδια που αποδίδουν μορφές, ζώα, σχήματα, συμβολικά μοτίβα, αφεθείτε στην έκρηξη μιας ποπ εικονογραφίας, αυτής που γεμίζει το βλέμμα με εκτυφλωτικά κόκκινα, κίτρινα, μπλε και πράσινα... Και δείτε κάτω και πέρα από αυτή την ευφρόσυνη εικονογραφία για να φθάσετε στο κυρίως θέμα, που μας ενώνει όλους και μας ταράζει και μας συγκινεί. Κρατώ αυτήν την πίστη στη ζωή, την πίστη στους ανθρώπους, στην ανάγκη να είμαστε και να συνεχίζουμε.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Εικαστικά: Τελευταία Ενημέρωση

Νίκος Χατζηκυριάκος - Γκίκας, «Γλέντι στην ακρογιαλιά ΙΙ», δεκαετία 1970. Ταπισερί 196x268 εκ.

Ζωγραφική... στον αργαλειό

Το Μουσείο Μπενάκη της Πειραιώς, ετοιμάζει έκθεση με τίτλο «Υφάνσεις. Ζωγραφική και ταπισερί στην Ελλάδα από το 1960 έως ...
Newsroom Κ, Αθήνα
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Mπάμπης Βενετόπουλος, «Can they reason? Can they talk?», 2019. Εγκατάσταση με τρισδιάστατες ψηφιακές εκτυπώσεις και βίντεο.

Με έμπνευση το Μέτσοβο

«Τόποι δημιουργίας», η μεγάλη ομαδική έκθεση που εγκαινιάστηκε πριν από λίγες ημέρες στην Πινακοθήκη Αβέρωφ,στο Μέτσοβο
Newsroom Κ, Αθήνα
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
X