ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Η γκαλερί eins παρουσιάζει την ατομική έκθεση της Έβελυν Αναστασίου

Η Αναστασίου δημιουργεί μια χωρική συμφωνία διαμέσου μιας αλληγορικής αλυσίδας με τίτλo «A Well-Tempered Clavier»

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Η Έβελυν Αναστασίου δημιουργεί μια χωρική συμφωνία διαμέσου μιας αλληγορικής αλυσίδας, με αναφορές το 1791, το έτος που παρουσιάστηκε ‘Ο Μαγικός Αυλός’ του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ και το 1958, όταν ο Μπέντζαμιν Μπρίτεν παρουσίασε το ‘Noye’s Fludde’ (Κατακλυσμός του Νώε), μια όπερα που απευθύνεται σε ερασιτέχνες μουσικούς και κυρίως σε παιδιά. Τις δύο συνθέσεις ενώνει μια μυστικιστή χροιά και η χρήση της μουσικής ως στοιχείο πνευματικής εξέλιξης, διαφυγής και επιβίωσης. Η έρευνα της καλλιτέχνη την οδήγησε στο να αποκτήσει πρόσβαση, από την Κρατική Βιβλιοθήκη του Βερολίνου, στα πρωτότυπα του Μαγικού Αυλού. Εκεί ανακάλυψε μια σειρά «λαθών» –κομμάτια μουσικής γραφής που ο Μότσαρτ άφησε εκτός του τελικού αποτελέσματος και έτσι δεν ‘εντυπώθηκε’ στα αυτιά του κοινού το υλικό που αντιστοιχεί στη γραφική τους αναπαράσταση.

Τα λίγα «λάθη» αποτελούν τη βάση για την παραγωγή μιας νέας παρτιτούρας και ενός ηχητικού κομματιού, που σαν αποσπασματική και ανυπάκουη υποσημείωση της όπερας της οποίας αποτελεί αναχρονιστικό πάρεργο, μεταφέρει από το τέλος του 18ου αιώνα στο σήμερα, τον ήχο μιας ασυμφωνίας-παραφωνίας. Το βουβό περιεχόμενο μεταφέρεται σαν μια κραυγή, μια ενστικτώδης αντίδραση που δημιουργεί μια αισθητική του (κοινωνικού) θυμού, μια πολιτική πράξη που με αναρχική διάθεση ανοίγει χώρο για την επαγρύπνηση των «αρμονικών» διατάξεων.

Προσθέτω σε αυτή την αλυσίδα και το 1739 όταν ο Ντέιβιντ Χιουμ εκδίδει την «Πραγματεία για την ανθρώπινη φύση», όπου παρομοιάζει τον ανθρώπινο νου με ένα εύθραυστο και γεμάτο ρωγμές σκάφος που πρέπει να ριχτεί "στην ανοικτή θάλασσα της ανθρώπινης φύσης" προκειμένου "να κάνει τον γύρο του κόσμου".

Το πρωσικό μπλε των ξυλογραφιών της Αναστασίου μας τοποθετεί σε αυτή την ανοιχτή θάλασσα. Τα παιδικά πρόσωπα που διακρίνονται στις ξυλογραφίες, εμπνευσμένες από φωτογραφίες παράστασης του Μπρίτεν και τυπωμένες πάνω σε επιφάνειες προετοιμασμένες σαν να φιλοξενούσαν αγιογραφίες, ενώνονται με τις σβησμένες νότες του Μότσαρτ για να δημιουργήσουν ιδιότυπα blueprints που θίγουν ερωτήματα γύρω από το νόημα της εμπειρίας, τους τρόπους παραγωγής αντίληψης του χρόνου ως κάτι πέρα από μια χρονολογικά προσανατολισμένη εξελικτική διαδικασία, και την επανεξέταση των τρόπων με τους οποίους οι αισθήσεις και τα συναισθήματα μας βοηθούν να επεξεργαζόμαστε την ανοικειότητα που νιώθει ο άνθρωπος απέναντι στη ροή της ιστορίας, προκαλώντας μας σε μια αναδιατύπωση του μεταξύ-των-γραμμών διαστήματος.

Κείμενο:

Aπο τον Ευαγόρα Βανέζη, Art’s Writer, επιμελητής εκθέσεων

Πληροφορίες

Πότε/Πού: Eins Γκαλερί, τα εγκαίνια θα γίνουν την Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2019 στις 19:00. Η έκθεση θα διαρκέσει απο τις 13 Δεκεμβρίου 2019 μέχρι 18 Ιανουαρίου 2020. Τετάρτη - Παρασκευή 16:00-20:00 και Σάββατο 11:00-16:00, Θέμιδος 28, Λεμεσός.

Επικοινωνία: Τηλέφωνο 99 522977, www.einsgallery.com

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Εικαστικά: Τελευταία Ενημέρωση

Ο ζωγράφος και συγγραφέας Ανδρέας Καραγιάν μιλάει στην «Κ» με αφορμή την αναδρομική έκθεση για το έργο του στη Λεμεσό
Του Απόστολου Κουρουπάκη
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ