ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Παγκολίνοι σε κρίση, ανεμογεννήτριες στην Τήλο

Ο θεσμός Sony World Photography Awards, που προχθές ανακοίνωσε τους νικητές των επαγγελματικών κατηγοριών του

Newsroom Κ, Αθήνα

ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑ ΖΩΗ

Διεξάγεται τα τελευταία δώδεκα χρόνια και θεωρείται ήδη ένας από τους σημαντικότερους και δημοφιλέστερους διαγωνισμούς φωτογραφίας παγκοσμίως. Χαρακτηριστικά, στην πιο πρόσφατη διοργάνωσή του υποβλήθηκαν προς εξέταση πάνω από 345.000 εικόνες, προερχόμενες από 203 χώρες, ενώ στο κορυφαίο διαγωνιστικό τμήμα του, κατατέθηκαν φέτος 135.000 υποψηφιότητες· οι περισσότερες από κάθε άλλη χρονιά. Ποσοτικά μιλώντας, ίσως δεν χρειάζεται κάτι άλλο για να πούμε ότι ο θεσμός Sony World Photography Awards, που προχθές ανακοίνωσε τους νικητές των επαγγελματικών κατηγοριών του, καλύπτει μια ευρύτατη γκάμα θεμάτων από την ημερήσια διάταξη του πλανήτη.

Ετσι, ως «Φωτογράφος της χρονιάς» (διάκριση που συνοδεύεται και από έπαθλο 25.000 δολαρίων), τιμήθηκε ο Ουρουγουανός Πάμπλο Αλμπαρένγκα, που στη σειρά φωτογραφιών «Σπόροι αντίστασης» αποτυπώνει τον αγώνα αυτοχθόνων της Λατινικής Αμερικής να σώσουν τα εδάφη τους από τις αγροτοβιομηχανικές και εξορυκτικές επιχειρήσεις. Συνδυάζοντας εικόνες περιοχών που κινδυνεύουν και ακτιβιστών που κείτονται ανάσκελα στη γη των προγόνων τους, ο Αλμπαρένγκα υπογραμμίζει τον μεταξύ τους δεσμό.

Στην κατηγορία «Ντοκιμαντέρ» διακρίθηκε ο Τσουνγκ Μινγκ Κο που συμμετείχε με τη σειρά «Πληγές του Χονγκ Κονγκ», ένα σύνολο εικόνων από τις περυσινές διαδηλώσεις για την αυτονομία της ασιατικής πόλης. Το πρώτο βραβείο στην κατηγορία «Φυσικός κόσμος και άγρια ζωή» κράτησε ο Νοτιοαφρικανός Μπρεντ Στίρτον, που σε μια ειρωνεία της τύχης κατέγραψε το παράνομο εμπόριο παγκολίνων στην Ασία πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας (στη σειρά «Παγκολίνοι σε κρίση»), ενώ στην κατηγορία «Περιβάλλον», μία σειρά εικόνων για την οικολογική καταστροφή στο Δέλτα του Νίγηρα («Γουαχάλα»), χάρισε την πρώτη θέση στον Γερμανό Ρόμπιν Χινς.

Αριστερά, φωτογραφία της Ιωάννας Σακελλαράκη, που καταγράφει τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην Τήλο. Δεξιά, οι απόπειρες της επιστήμης να χαρίσει στον άνθρωπο την αθανασία, όπως τις αποτύπωσε ο Αλεσάντρο Γκαντόλφι. 

Στην κατηγορία «Προσωπογραφίες», ο Ισπανοϊρανός Σεζάρ Ντεζφούλι ξεχώρισε για την αμεσότητα των πορτρέτων 118 προσφύγων που έχουν μόλις εντοπιστεί στα ανοιχτά της Λιβύης από ένα διασωστικό σκάφος («Επιβάτες»)· στα «Αθλητικά», οι «Σενεγαλέζοι παλαιστές» του Ισπανού Ανχελ Λόπεζ Σότο γοήτευσαν την κριτική επιτροπή με τον συνδυασμό παράδοσης και ευκαιριών κοινωνικής ανέλιξης που χαρακτηρίζει το άθλημά τους· στις «Ανακαλύψεις», η Ρωσίδα Μαρία Κοκούνοβα, κατέγραψε σε μία σειρά με τίτλο «Η σπηλιά», την κοινωνική απομόνωση που επέλεξε (επίσης προ πανδημίας) προκειμένου να αφοσιωθεί στη μητρότητα.

Η νικητήρια σειρά στη «Φοιτητική» κατηγορία του διαγωνισμού είχε άρωμα από Αιγαίο: η Ιωάννα Σακελλαράκη, από το Royal College of Arts του Λονδίνου, αποτύπωσε σε ένα σύνολο νυχτερινών φωτογραφιών με τίτλο «Αειφορία», τα ηλιακά πάνελ, τις ανεμογεννήτριες αλλά και τις υπόλοιπες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας που πλέον αποτελούν καθημερινότητα στο νησί της Τήλου. Δίνοντας επίσης έμφαση στην τεχνολογία, ο Ιταλός Αλεσάντρο Γκαντόλφι πρώτευσε στην κατηγορία «Νεκρή φύση» με τη σειρά «Αθανασία Α.Ε.», που απαθανατίζει τις προσπάθειες της επιστήμης να επιμηκύνει τη διάρκεια της ανθρώπινης ζωής. Τέλος, στην κατηγορία της «Αρχιτεκτονικής» διακρίθηκε η Καναδέζα Σάντρα Χέρμπερ με τις «Ψαροκαλύβες της Λίμνης Γουίνιπεγκ», ενώ στα «Τοπία» ξεχώρισε ο Γερμανός Ρόνι Μπένερτ, με τις παραδοσιακές ιαπωνικές πύλες «Torii».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Εικαστικά: Τελευταία Ενημέρωση

Ζωγραφίζω για την UNICEF

Ζωγραφίζω για την UNICEF

Οι διοργανωτές έχουν μεριμνήσει να τοποθετηθούν πινακίδες μετά την έξοδο Σταυροβουνίου που θα οδηγούν στο διαμορφωμένο χώρο ...
Δελτίο Τύπου
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ανέβαλε την επανεκκίνησή του το Μουσείο της Πόλης της Νέας Υόρκης, κατόπιν απόφασης του κυβερνήτη της πολιτείας

Εικαστικά στον κόσμο

Ο δήμος της Νέας Υόρκης πέρασε στην τέταρτη και τελευταία φάση του σχεδίου επιστροφής στους προ καραντίνας ρυθμούς
Newsroom Κ, Αθήνα
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ο τεκές Κιουτουκλού Μπαμπά (15ος αι.) στον νομό Ροδόπης είναι επισκέψιμο μνημείο με ωραίες παλιές ιστορίες από δερβίσηδες

Προστατεύοντας το παρελθόν

Τον οθωμανικό μνημειακό πλούτο στη χώρα μας αποτυπώνεται στην έκδοση του 2008 με τίτλο «Η οθωμανική αρχιτεκτονική στην Ελλάδα» ...
Newsroom Κ, Αθήνα
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ