ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Techno με φόντο αρχαία μνημεία

Η Σαρλότ ντε Βίτε, ένα από τα μεγαλύτερα αστέρια της ηλεκτρονικής χορευτικής μουσικής στο Ιδρυμα Ωνάση

Newsroom Κ, Αθήνα

ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑ ΖΩΗ

Για τον αρχέγονο χαρακτήρα της μουσικής techno έχουν γραφτεί πολλά: ο επίμονος ρυθμός της που θυμίζει τύμπανο σαμάνου, η έκσταση στην οποία περιέρχονται οι ακροατές της, σαν πιστοί κάποιας μυστηριακής λατρείας, είναι μερικά από τα στοιχειώδη συστατικά της. Τι σχέση έχουν, όμως, όλα αυτά με τα ερείπια μιας ελληνικής πόλης του 4ου αιώνα π.Χ.; Τι δουλειά έχει μια διάσημη dj της techno και της house στην αρχαία Μεσσήνη;

Η 28χρονη Σαρλότ ντε Βίτε, πάντως, ένα από τα μεγαλύτερα αστέρια της ηλεκτρονικής χορευτικής μουσικής, ενθουσιάστηκε όταν το Ιδρυμα Ωνάση, σε συνεργασία με το φεστιβάλ ADD, την προσκάλεσε να παρουσιάσει ένα δικό της dj set ανάμεσα στα μάρμαρα και ατο φως της αρχαιοελληνικής πόλης της Πελοποννήσου. Επισκέφθηκε τον χώρο, έμαθε για την ιστορία του, γνωρίστηκε με τον διευθυντή των ανασκαφών Πέτρο Θέμελη και έστησε τον σύγχρονο εξοπλισμό της στη μέση του αρχαίου σταδίου της Μεσσήνης, έτσι ώστε να μοιάζει σαν να έχει προσγειωθεί εκεί.

Η βιντεοσκοπημένη εμφάνισή της θα μεταδοθεί σήμερα στις 8 μ.μ. από τα social media του Ιδρύματος Ωνάση και καθώς η ίδια δεν δίνει αυτή την περίοδο συνεντεύξεις, μια ιδέα για την εκδήλωση μας έδωσε ο υπεύθυνος της παραγωγής εκ μέρους του Ιδρύματος: «Ηταν ιδιαίτερο συναίσθημα να ακούμε αυτή τη μουσική, που αφορά τις νεότερες γενιές, σε αυτόν τον χώρο, που σου επιτρέπει να συνειδητοποιείς το πέρασμα των αιώνων», λέει στην «Κ» ο Βασίλης Παναγιωτακόπουλος. «Ηταν σαν να βρίσκεσαι ταυτόχρονα στο χθες, στο σήμερα και στο αύριο».

Γεννημένη στη Γάνδη και μεγαλωμένη σε ένα σπίτι με πολλή μουσική (καθώς ο πατέρας της εργαζόταν στην ΕΜΙ), η Ντε Βίτε ήταν μόλις 17 χρόνων όταν άρχισε να εμφανίζεται ως dj σε μικρά club του Βελγίου. Μέσα σε ένα χρόνο κέρδισε ένα ραδιοφωνικό διαγωνισμό για dj και σύντομα βρέθηκε να παίζει στο δημοφιλές φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής Tomorrowland. Εκτοτε, η πορεία της ήταν ιλιγγιώδης: ενώ κυκλοφορούσε σχεδόν δύο EP κάθε χρόνο (τα οποία κυμαίνονταν μεταξύ μιας σκοτεινής, μινιμαλιστικής techno και μιας πιο μελωδικής εκδοχής της), ξεκίνησε μια συνεργασία με το BBC, ίδρυσε τη δισκογραφική KNTXT, μέχρι που πέρυσι βρέθηκε στην κορυφή της λίστας Alternative top 100 djs του περιοδικού DJ Mag, εκτοπίζοντας τον αήττητο ομότεχνό της Καρλ Κοξ.

Οσο για το αν η μουσική της ταιριάζει μόνο σε σκοτεινά club της Κεντρικής Ευρώπης, μια απάντηση ίσως είχε δώσει άθελά της η ίδια η Ντε Βίτε, σε συνέντευξή της στο Billboard: «Μου προσφέρει ειρήνη και ηρεμία το να ακούω καλή techno», έλεγε. «Λατρεύω το φως του ήλιου και είμαι πιο παραγωγική νωρίς το πρωί. Δεν χρειάζομαι το σκοτάδι, γιατί η μουσική μου, αν και ακούγεται σκοτεινή και επιθετική, στην πραγματικότητα δεν είναι».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Μουσική: Τελευταία Ενημέρωση

Σκηνή από την όπερα «Δέσπω» του Παύλου Καρρέρ. Στις 24, 25 Μαρτίου. Αίθουσα «Σταύρος Νιάρχος» Εθνικής Λυρικής Σκηνής - ΚΠΙΣΝ.Φωτ. Α. SIMOPOULOS

Η Επανάσταση της Λυρικής

Ο πολιτιστικός φορέας συμμετέχει στους εορτασμούς για την επέτειο των 200 χρόνων με ένα φιλόδοξο πρόγραμμα
Newsroom Κ, Αθήνα
 |  ΜΟΥΣΙΚΗ