ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
Τελευταία Ενημέρωση: 16:30
 

Α. Στρίντμπεργκ «Δεσποινίς Τζούλη» από το Θέατρο Ένα

Στο έργο καταπιάνεται με διαχρονικά θέματα όπως ο έρωτας, η εξουσία και η σύγκρουση κοινωνικών τάξεων.

Του Απόστολου Κουρουπάκη

Του Απόστολου Κουρουπάκη

kouroupakisa@kathimerini.com.cy

Οι παραστάσεις του έργου του Α. Στρίντμπεργκ «Δεσποινίς Τζούλη» σε σκηνοθεσία Αντρέας Χριστοδουλίδης συνεχίζουν στο Θέατρο Ένα. Το έργο θεωρείται ίσως το πιο αξιοσημείωτο από τα δράματα που έγραψε ο Σουηδός συγγραφέας. Ένα έργο καθαρά συμβολικό, στο οποίο ο Στρίντμπεργκ καταπιάνεται με διαχρονικά θέματα, όπως ο έρωτας, η εξουσία, η σύγκρουση κοινωνικών τάξεων, ο γυναικείος ψυχισμός, καθώς και η περιβόητη μάχη των δύο φύλων.

Εκείνη την περίοδο ο Στρίντμπεργκ είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στην ψυχολογία, την πολιτική και τα κοινωνικά ζητήματα της εποχής που πραγματεύονται την κληρονομικότητα του ανθρώπινου χαρακτήρα στη βάση της κοινωνικής του τάξης. Επηρεασμένος από τον Ίψεν και μια ενδιαφέρουσα αριστοτεχνική χρήση του «ιψενικού τρίγωνου», με τους ήρωες του να μάχονται με τα θέματα εξουσίας και πάλης των δύο φύλων, η Τζούλη, λόγω κοινωνικής θέσης και μόρφωσης, είναι ισχυρότερη από τον υπηρέτη της, τον Ζαν. Ταυτόχρονα όμως ο Ζαν είναι ισχυρότερος από εκείνη λόγω φύλου.

Επίσης, η αρραβωνιαστικιά του Ζαν, η Κριστίν, θεωρείται πιο ισχυρή από αυτόν ως πιο ώριμη αφού είναι αυτή που τον φροντίζει, παράλληλα όμως ο Ζαν είναι ισχυρότερος από την Κριστίν, αφού είναι ο «άντρας» της σχέσης τους. Η Κριστίν είναι κατώτερη από την Τζούλη, λόγω της κοινωνικής της θέσης - είναι υπηρέτριά της-, είναι όμως και ισχυρότερη από τη Τζούλη, όχι μόνο ως πιο αξιοπρεπής, αλλά και γιατί εκείνη είναι και η επίσημη αρραβωνιαστικιά του Ζαν .

Ο θεατής μέχρι και το τέλος του έργου βρίσκεται μετέωρος σε μια αβεβαιότητα, σε μια εμπλοκή συναισθημάτων και στιγμών, συμπάθειας και αντιπάθειας χαρακτήρων μέχρι και το τέλος του έργου.

Η υπόθεση του έργου εκτυλίσσεται στην κουζίνα του πλούσιου σπιτιού του Κόμη, πατέρα της Τζούλη, την ημέρα της Γιορτής του Μεσοκαλόκαιρου, μιας από τις μεγαλύτερες γιορτές της Σουηδίας. Η Τζούλη «εισβάλλει» στην ζωή των δύο υπηρετών του σπιτιού, του Ζαν και της Κριστίν, που είναι αρραβωνιασμένοι, κι αρχίζει να ερωτοτροπεί με τον Ζαν. Αρχίζει έτσι ένα αθώο φλερτ, έρωτα και εξουσίας, που εξελίσσεται σε παιχνίδι ερωτικού τριγώνου, χωρίς όρια που ανατρέπει συνεχώς τις ισορροπίες και οδηγεί προς την καταστροφή. Είναι ίσως από τα πρώτα θεατρικά που καταπιάνονται με την απελευθέρωση της γυναίκας και πόσο αυτή είναι καταστροφική όταν φτάσει στα άκρα.

Συντελεστές

Σκηνοθεσία/ Σχεδιασμός Φωτισμού: Αντρέας Χριστοδουλίδης. Κοστούμια: Kωνσταντίνα Ανδρέου. Κατασκευή Σκηνικού: Σωτήρης Κώστα. Ζωγραφική Σκηνικού: Martin Meason
Χειρισμός Φωτισμού/ Ήχου: Γιώργος Αργυρίδης. Φωτογραφίες: Δημήτρης Βαττής
Βοηθός Σκηνοθέτη: Βασιλική Ανδρέου. Παίζουν: Κρίστη Παπαδοπούλου, Σωτήρης Μεστάνας, Βασιλική Ανδρέου.

Θέατρο Ένα, Λευκωσία, τακτικές παραστάσεις: Κάθε Τετάρτη, Σάββατο και Κυριακή στις 8:30 μ.μ. μέχρι αρχές Μαΐου. Επικοινωνία και κρατήσεις τηλέφωνο 22348203.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Απόστολου Κουρουπάκη

Σχόλια αναγνωστών

Σιζόπουλος: Το δίλημμα στους πολίτες, ΕΔΕΚ ή ΕΛΑΜ για την έκτη έδρα

«Το παραρτημα της εγληματικης ναζιστικης συμμοριας ΧΑ, που ηδη μερικες φορες μελη της εχουν καταδικαστει ...»
Russ  |  12:59

Σιζόπουλος: Το δίλημμα στους πολίτες, ΕΔΕΚ ή ΕΛΑΜ για την έκτη έδρα

«Το παραρτημα της εγληματικης ναζιστικης συμμοριας ΧΑ, που ηδη μερικες φορες μελη της εχουν καταδικαστει ...»
Russ  |  12:59

Αυστραλία: Κάμερα κατέγραψε θεαματική πτώση μετεωρίτη στη Γη

«Το " μεγεθος μαρμαρου" που προκληθηκε απο " σκονη του διαστηματος", δηλαδη απο την πολη ερχομαι και ...»
Ντόμπρος Κελαήδης  |  05:38

Αυστραλία: Κάμερα κατέγραψε θεαματική πτώση μετεωρίτη στη Γη

«Πολυ "κατατοπιστικοι" οι αυστραλοι, μιλουν για "μεγεθος μαρμαρου", αλλα το μαρμαρο δεν εχει καθορισμενο ...»
Ντόμπρος Kελαήδης  |  05:33

Θέατρο-Χορός: Τελευταία Ενημέρωση

X