ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
Τελευταία Ενημέρωση: 16:50
 

Δεύτερη Πλατφόρμα Μονοδράματος Κυπρίων Δημιουργών

Η πρόταση έγινε στο Θέατρο Ριάλτο από τον σκηνοθέτη Μηνά Τίγκιλη για τα 20χρονα του θεάτρου

Του Απόστολου Κουρουπάκη

Του Απόστολου Κουρουπάκη

kouroupakisa@kathimerini.com.cy

 

Στη φετινή δεύτερη διοργάνωση της Κυπριακής Πλατφόρμας Μονοδράματος συμμετέχουν οι Μήδεια Χάννα, Άντρη Χατζηχριστοδούλου, Γιόλα Κλείτου, Ναταλία Παναγιώτου, Μαρίνα Μακρή, Μόνικα Μελέκη και ο Μάριος Ιωάννου, με έργα προβάλλοντας αυτό το ως μια ξεχωριστή μορφή έκφρασης της καλλιτεχνικής δημιουργίας.

Η πρόταση έγινε στο Θέατρο Ριάλτο από τον σκηνοθέτη Μηνά Τίγκιλη για τα 20χρονα του θεάτρου και να γίνει αυτή τη φορά μία κυπριακή πλατφόρμα. Η διοργάνωση για πρώτη φορά «έτρεξε» το 2016 στο πλαίσιο του Πάφος2017-Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης. Μετά από την επιτυχημένη εκείνη διοργάνωση ο Μηνάς Τίγκιλης θέλοντας να εξελίξει τη διοργάνωση και να αναδείξει ακόμη περισσότερο το θεατρικό είδος του μονοδράματος αποφάσισε να προχωρήσει στη σύσταση της monoCY, μιας μη κερδοσκοπικής καλλιτεχνικής εταιρείας. Με όχημα τη monoCY ο Μηνάς Τίγκιλης στοχεύει στη διάδοση, καλλιέργεια και προβολή του Μονοδράματος ή όπως αλλιώς λέγεται, στα ελληνικά όπως μου επισημαίνει, του Θεατρικού Μονολόγου.

Οι επτά παραστάσεις που θα ανέβουν έχουν το δικό τους ενδιαφέρον και θα μπορούσε να πει κάποιος ότι επίκεντρό τους είναι η γυναίκα, είτε αυτή λέγεται Ερατώ, στον μονόλογο «Η Πόρνη από πάνω» του Αντώνη Τσιπιανίτη, σε σκηνοθεσία Άγι Παΐκου και ερμηνεία Μήδειας Χάννα, είτε Ρίκα στο «Λα Πουπέ», του Βαγγέλη Χαζηγιαννίδη, σε σκηνοθεσία του Γιάννη Μίνω και οι δύο αυτές γυναίκες αναζητούν την αγάπη, την αποδοχή, κάτι που τους λείπει, ονειρεύονται.

Μπορεί να είναι δυναμική, όπως η Μαρία Μπρίτνεβα, στο «Γράμματα στον Τένεσι», η οποία κατάφερε να κυριαρχήσει στον Ουίλιαμς και να επηρεάσει καθοριστικά τη θεατρική του γραφή, στην πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση του Ανθούλλη Δημοσθένους ή να είναι η «Κάρμεν», που έγινε σύμβολο της αντισυμβατικότητας, ένας μονόλογος βασισμένος στη νουβέλα του Προσπέρ Μεριμέ, σε δραματοποίησησκηνοθεσία της Ναταλίας Παναγιώτου, η οποία επίσης ερμηνεύει την Κάρμεν της. Ένας ακόμη άξονας που υπάρχει στην πλατφόρμα είναι η αντίκριση του εαυτού μας και η συνύπαρξή μας με τους άλλους.

Το «Tότες Που» με τη Μαρίνα Μακρή, που ερμηνεύει το ομώνυμο μονόπρακτο του Σάμιουελ Μπέκετ και που αφορά τον χρόνο. Η παράσταση «LadyLazarusReinvented» με τις Μόνικα Μελέκη και Ρόζα Μαρία Πάντζη είναι μια πρόταση που θέτει ενώπιος ενωπίω το σώμα και την ψυχή, την ψυχή και το πνεύμα, την ύπαρξή μας με την απουσία μας.

Με τον χρόνο και με την ταυτότητα «παίζει» το έργο «EleniVolumeIV» που είναι μια παράσταση επινόησης σε σκηνοθεσία Achim Wieland και SRSLYyours, με ηθοποιό τον Μάριο Ιωάννου. Η Πλατφόρμα Μονοδράματος φιλοδοξεί να γίνει θεσμός και απ’ ό,τι φαίνεται υλικό για παραστάσεις επιπέδου και αξιώσεων υπάρχει πολύ στην Κύπρο. Απ’ ό,τι σημειώνει και ο Μηνάς Τίγκιλης το επίπεδο υπάρχει και είναι ενδιαφέρον η πλατφόρμα αυτή να γίνει ένα με την κοινωνία της πόλης, όπως συμβαίνει στο εξωτερικό.

Σημειώνω εγώ ότι η Λεμεσός είναι μια πόλη που έχει τις πολιτιστικές υποδομές για να φιλοξενήσει τέτοιες ενέργειες, αλλά και τους ανθρώπους να στηρίξουν τέτοιες ενέργειες.

Το πρόγραμμα Παρασκευή 1/3/2019, ώρα 7:00 μ.μ.: «Η Πόρνη από πάνω» του Α.Τσιπιανίτη – Μήδεια Χάννα, σε σκηνοθεσία Άγι Παΐκκου (70’), «Λα Πουπέ» του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη – Άντρη Χατζηχριστοδούλου, σε σκηνοθεσία Γιάννη Μίνου/Still Theatre Group (75’). Σάββατο 2/3/2019, ώρα 19:00, «Γράμματα στον Τένεσι» – Γιόλα Κλείτου, σε σκηνοθεσία Ανθούλλη Δημοσθένους (35’) «Κάρμεν» – Ναταλία Παναγιώτου (40’) «Tότες Που» – Μαρίνα Μακρή (35’). Κυριακή 3/3/2019 , ώρα 19:00, «Lady Lazarus Reinvented» - Μόνικα Μελέκη & Ρόζα Μαρία Πάντζη (40’), «Ελένη Volume IV» – Μάριος Ιωάννου, σε σκηνοθεσία Achim Wieland & SRSLYyours (50’).

Πληροφορίες, Θέατρο Ριάλτο, Ανδρέα Δρουσιώτη 19, Λεμεσός, από Παρασκευή 1 Μαρτίου έως Κυριακή 3 Μαρτίου. Τηλέφωνο 77777745, www.rialto.com.cy . Διοργανωτής: monoCY / Συνδιοργανωτής: θέατρο ΡΙΑΛΤΟ. Με τη στήριξη και συνεργασία του Δήμου Λεμεσού.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Θέατρο-Χορός: Τελευταία Ενημέρωση

Οι ήρωες του Μπέκετ είναι μόνοι και έρημοι, καταδικασμένοι να μονολογουν μη μπορώντας να επικοινωνήσουν με τον συνάνθρωπο τους

Fail, Fail Again Fail Better

Σκηνοθετημένο αναλόγιο από την enacttheatre με δύο έργα του Σάμιουελ Μπέκετ σε μετάφραση του Νάσου Δετζώρτζη
Δελτίο Τύπου
 |  ΘΕΑΤΡΟ-ΧΟΡΟΣ
X