ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Εθνική Λυρική Σκηνή: Επανεκκίνηση με πλήρη δύναμη

Μία νέα παραγωγή: «Δον Κιχώτης» του Λούτνβιχ Μίνκους από το Μπαλέτο της ΕΛΣ

Kathimerini.gr

ΤΗΣ ΜΑΡΩΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ

Μία νέα παραγωγή: «Δον Κιχώτης» του Λούτνβιχ Μίνκους από το Μπαλέτο της ΕΛΣ. Μία διεθνής συμπαραγωγή σε συνεργασία με την Οπερα του Γκέτεμποργκ και τη Βασιλική Οπερα της Δανίας: «Δον Τζοβάννι» σε σκηνοθεσία του καλλιτεχνικού διευθυντή της Βασιλικής Οπερας της Δανίας Τζον Φούλτζεϊμς και με Ελληνες μονωδούς. Μία αναβίωση παλιότερης σκηνοθεσίας: «Μαντάμα Μπαττερφλάι» σε μουσική διεύθυνση Λουκά Καρυτινού. Μια κεντρική συναυλία αφιερωμένη στα 250 χρόνια Μπετόβεν, με ολόκληρη την ορχήστρα και τη χορωδία της ΕΛΣ σε μουσική διεύθυνση του Οντρέι Ολος. Και ένα εκτενές πρόγραμμα πιο πειραματικών παραγωγών από την Εναλλακτική Σκηνή, που φέτος ολοκληρώνει την πρώτη
τριετία λειτουργίας.

«Το πρόγραμμα της ΕΛΣ που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα περιλαμβάνει ακριβώς τον ίδιο αριθμό παραγωγών με προηγούμενες χρονιές», σχολιάζει ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Γιώργος Κουμεντάκης. «Αυτό αποτελεί ένα σημαντικό γεγονός, σε μια εποχή κατά την οποία οι μεγάλες εθνικές όπερες παγκοσμίως αντιμετωπίζουν πρόβλημα επιβίωσης», προσθέτει. Η ειδησεογραφία υποστηρίζει τα λεγόμενά του: πρόσφατα η βρετανική Royal Opera House ανακοίνωσε ότι θα κάνει περικοπές στο έκτακτο προσωπικό της και σχεδιάζει ένα πιο «ελαφρύ» οργανόγραμμα λειτουργίας. Στην ΕΛΣ η οικονομική απώλεια ώς τώρα είναι περίπου 1.800.000 ευρώ. Προϋπολογίζοντας δε με βάση τους κανόνες της κοινωνικής αποστασιοποίησης, ώς το τέλος του 2020 η συνολική απώλεια εσόδων θα φτάσει τα 2,5 εκατ. ευρώ. Είναι δυνατόν να ισοσκελιστούν αυτά τα αριθμητικά μεγέθη;

«Πιστεύω ότι θα το καταφέρουμε κατά το μεγαλύτερο μέρος», απαντά ο Γιώργος Κουμεντάκης. «Εχουν ήδη γίνει οι απαραίτητες αλλαγές στον προγραμματισμό με τις οποίες εξοικονομούμε χρήματα, όπως συνέβη με τη χρονική μετάθεση της “Μαντάμα Μπαττερφλάι” σε σκηνοθεσία του Ολιβιέ Πι για το προσεχές έτος, και το ρεσιτάλ του σπουδαίου τενόρου Γιόνας Κάουφμαν που θα γινόταν αυτόν τον Σεπτέμβριο στο Ηρώδειο – με τη σύμφωνη γνώμη του θα γίνει ακριβώς έναν χρόνο αργότερα. Αφενός λοιπόν περιορίζουμε τα έξοδα, αφετέρου καταφέραμε να αυξήσουμε τους χορηγούς μας. Δεν μειώσαμε τις θέσεις των εργαζομένων, και ούτε πρόκειται. Εχουμε βρει τρόπο να παραμείνουμε ζωντανοί επιτελώντας το έργο μας».

Μετά την επιτυχία του 1ου διαδικτυακού φεστιβάλ με πρωτογενές υλικό (350.000 θεατές), μόλις αναγγέλθηκε το 2ο, το οποίο θα προβληθεί online τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο με θεματικό άξονα τη λόγια ελληνική μουσική. Στο πλαίσιο του «Ολη η Ελλάδα ένας πολιτισμός» η ΕΛΣ συμμετέχει με 20 καινούργιες παραγωγές-αναθέσεις. Σύμφωνα με τα στοιχεία, η Λυρική είναι από τους μεγαλύτερους εργοδότες της εγχώριας μουσικής και οπερατικής σκηνής, αν όχι ο μεγαλύτερος, όπως σχολιάζει ο κ. Κουμεντάκης.

«Στις περισσότερες παραγωγές μας συμμετέχουν κατά συντριπτική πλειονότητα Ελληνες καλλιτέχνες. Μέσα στα 3 χρόνια της θητείας μου είχαμε 494 μονωδούς σε 36 παραγωγές, εκ των οποίων, οι 57 ήταν ξένοι και οι υπόλοιποι Ελληνες. Στους μαέστρους οι 26 ήταν Ελληνες και 7 μετακλήσεις από το εξωτερικό. Η δε Εναλλακτική Σκηνή στηρίζει σχεδόν αποκλειστικά τους Ελληνες. Ωστόσο η ΕΛΣ δεν μπορεί, ούτε θέλει, να απομονωθεί μόνον με το εγχώριο καλλιτεχνικό δυναμικό. Αντιθέτως πιστεύουμε ότι το υψηλό επίπεδο των Ελλήνων τραγουδιστών και η χημεία που δημιουργείται με τους εκλεκτούς ξένους συναδέλφους τους διατηρεί το επίπεδο των παραγωγών μας τόσο ψηλά. Αυτή είναι και η υποχρέωσή μας, χωρίς ωστόσο να χρεώνουμε τον Ελληνα πολίτη ούτε ένα ευρώ για αυτές τις μετακλήσεις. Τα χρήματα προέρχονται από τις χορηγίες και από τη δωρεά του μεγάλου δωρητή (ΙΣΝ) στο πλαίσιο της εξωστρέφειας».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Θέατρο-Χορός: Τελευταία Ενημέρωση

X