
Kathimerini.com.cy
Στο νέο τεύχος, η αυτοκίνηση αποκαλύπτει διαφορετικά πρόσωπα. Από την ψυχρή λογική της τεχνολογίας μέχρι το πάθος της οδήγησης και από τα ερωτήματα για το αύριο μέχρι την αλήθεια του σήμερα.
Η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη όταν δύο κόσμοι με εκ διαμέτρου αντίθετη φιλοσοφία βρίσκονται αντιμέτωποι στο ίδιο πεδίο. Από τη μία, η Tesla, που έθεσε τους όρους του παιχνιδιού στην ηλεκτροκίνηση με την εμπορική -και συχνά ιδεολογική- κυριαρχία του Model Y. Από την άλλη, η BYD, ο Κινέζος γίγαντας, φέρνει το Sealion 7 στην καρδιά της ευρωπαϊκής αγοράς όχι ως φθηνή εναλλακτική, αλλά ως διεκδικητή ττης κορυφής της κατηγορίας του. Και τα δύο «ξεπερνούν» τα 500 άλογα. Και τα δύο υπόσχονται τεχνολογική υπεροχή, οδηγική ποιότητα, ευρυχωρία και απόδοση. Όμως πίσω από τα νούμερα, πίσω από τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τις τιμές, κρύβεται ακόμα ένα διακύβευμα: ποιο μπορεί να δημιουργήσει μια σχέση με τον οδηγό και όχι απλώς ένα περιβάλλον χρήσης;
Από την πλήρως ψηφιακή εμπειρία του Model Y, που παραπέμπει περισσότερο σε ηλεκτρονική συσκευή παρά σε αυτοκίνητο, μέχρι τη γήινη πολυτέλεια του Sealion 7 με φυσικούς διακόπτες και περιστρεφόμενες οθόνες, η σύγκριση δεν είναι μόνο τεχνική. Η Αμερική απέναντι στην Κίνα ή ο μινιμαλισμός απέναντι στην πληρότητα…
Σε άλλο μήκος κύματος, μια διαφορετική πρόταση αναζητά το δικό της κοινό. Η Toyota GR Supra Final Edition, στη σπανιότερη και πιο δυναμική της μορφή, κλείνει μια καριέρα σαράντα ετών με τους όρους της. Χειροκίνητο κιβώτιο, 441 ίπποι, εξακύλινδρος τούρμπο. Στο Μαρκόπουλο και στο Ζάππειο, η Supra μετατρέπεται από έκθεμα σε όχημα δράσης. Και ο οδηγός δεν έχει περιθώριο να χαλαρώσει. Αν θέλει να την καταλάβει οφείλει να συμμετάσχει. Γιατί η Supra δεν είναι απλώς το τέλος μιας εποχής. Είναι το σύνορο ανάμεσα στην αυτοκίνηση που νιώθεις και σε εκείνη που απλώς παρατηρείς.
Και ύστερα έρχεται το ταξίδι. Ένα μεγάλο SUV με ισπανική ταυτότητα. Το Cupra Terramar, μια διαδρομή 1.650 χιλιομέτρων μέσα στην καρδιά της Ανδαλουσίας και ένα οδοιπορικό που θυμίζει ότι -ακόμη και στον 21ο αιώνα- η χαρά της μετακίνησης δεν έχει ξεθωριάσει. Με 265 ίππους, τετρακίνηση και χαρακτήρα, το Terramar διασχίζει χωριά-ζωγραφιές, παραδοσιακές πόλεις και ορεινά περάσματα, σε μια διαδρομή που μυρίζει πορτοκάλι και φλαμένκο, ιστορία και πολιτισμό. Κάθε μέρα και μια νέα αφορμή για οδήγηση. Κάθε στροφή και μια υπόμνηση ότι το αυτοκίνητο δεν είναι μόνο εργαλείο. Είναι μέσο σύνδεσης με τον τόπο, με τον χρόνο – και, καμιά φορά, με τον εαυτό μας.
Οι «4 Τροχοί» κυκλοφορούν την Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου με την «Καθημερινή».