ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Η Honda αποσύρεται από τη Φόρμουλα Ένα για να επικεντρωθεί στην ηλεκτροκίνηση

Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι η απόφαση πάρθηκε επειδή η βιομηχανία αυτοκινήτων περνάει μια «περίοδο μεγάλου μετασχηματισμού που συμβαίνει μια φορά στα 100 χρόνια»

Kathimerini.gr

Σε αναζήτηση νέου προμηθευτή κινητήρων βρίσκονται η Red Bull και η AlphaTauri, μετά τη σημερινή (2/10) ανακοίνωση-έκπληξη ότι η Honda θα αποσυρθεί από τη Φόρμουλα Ένα στο τέλος του 2021, προκειμένου να στρέψει την προσοχή της στην τεχνολογία μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Υπενθυμίζεται ότι η ιαπωνική εταιρεία επέστρεψε στο πρωτάθλημα το 2015 με τη McLaren, έχοντας ως έμπνευση τη νέα γενιά κινητήρων που εστιάζουν στην υβριδική τεχνολογία και σε αυτήν της ανάκτησης ενέργειας. Η συνεργασία των δύο πλευρών δεν στέφθηκε από επιτυχία, με αποτέλεσμα να επέλθει το... διαζύγιο και η Honda να ενώσει τις δυνάμεις της με την Toro Rosso (σ.σ. νυν AlphaTauri) για το 2018, ενώ την επόμενη χρονιά ανέλαβε και τη Red Bull. Στα 2,5 χρόνια της συνεργασίας της με την «οικογένεια» της Red Bull, η Honda έχει πανηγυρίσει πέντε νίκες σε γκραν πρι. Όμως, η ιαπωνική εταιρεία αποφάσισε να μη συνεχίσει μετά το τέλος της τωρινής συμφωνίας της με τις Red Bull and AlphaTauri, η οποία λήγει στο τέλος του 2021.

Η Honda ανακοίνωσε ότι η απόφαση πάρθηκε επειδή η βιομηχανία αυτοκινήτων περνάει μια «περίοδο μεγάλου μετασχηματισμού που συμβαίνει μια φορά στα 100 χρόνια» και πως θα φύγει έχοντας «μπορέσει να πετύχει το στόχο της του να σημειώσει νίκες». Η ιαπωνική εταιρεία προσθέτει στη σχετική ανακοίνωσή της ότι «η Honda θα συνεργαστεί με την Red Bull Racing και την Scuderia AlphaTauri για να συνεχίσει να ανταγωνίζεται με τη μέγιστη προσπάθειά της και να αγωνίζεται για περισσότερες νίκες μέχρι το τέλος της σεζόν του 2021».

Η ανακοίνωση αποχώρησης της Honda θα αφήσει τη Φόρμουλα Ένα με τρεις προμηθευτές κινητήρων, τις Mercedes, Ferrari και Renault. Βάσει των τωρινών κανονισμών, η Renault θα ήταν υποχρεωμένη να παρέχει κινητήρες στη Red Bull και την AlphaTauri, καθώς αυτή τη στιγμή έχει τους λιγότερους πελάτες, εκτός εάν οι δύο ομάδες μπορούν να πείσουν τη Mercedes ή τη Ferrari να τους προμηθεύσει κινητήρες.

Η Red Bull -εκ μέρους της εργοστασιακής ομάδας της, αλλά και της AlphaTauri- υπέγραψε πρόσφατα το νέο «Σύνταγμα» της Φόρμουλα Ένα, το οποίο τις «δένει» στο πρωτάθλημα έως το τέλος του 2025.

«Ανυπομονούμε να ξεκινήσουμε μια νέα εποχή καινοτομίας, εξέλιξης και επιτυχίας» δήλωσε ο επικεφαλής της Red Bull, Κρίστιαν Χόρνερ, ο οποίος είπε ότι κατανοεί και σέβεται την απόφαση της Honda, και συμπλήρωσε: «Ως όμιλος, θα πάρουμε τώρα τον χρόνο που μας παρέχεται για να αξιολογήσουμε περαιτέρω και να βρούμε την πιο ανταγωνιστική λύση κινητήρα για το 2022 και μετά».

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση