ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Ο κορωνοϊός δοκιμάζει και το internet

Πέφτουν οι ταχύτητες λόγω της αυξημένης χρήσης από το σπίτι– Υπάρχει ικανοποιητική επάρκεια, τονίζουν οι πάροχοι

Της Μαρίας Ηρακλέους

Της Μαρίας Ηρακλέους

Είναι γεγονός ότι η πανδημία έχει φέρει νέα δεδομένα στην έννοια της επικοινωνίας και διαδικτύου. Ο περιορισμός των τελευταίων ημερών μετέφερε για πολλούς τον χώρο εργασίας κατ’ οίκον, τους μαθητές και τις ευάλωτες ομάδες πολιτών στο σπίτι. Ως αποτέλεσμα αυτού έχει αυξηθεί κατακόρυφα η χρήση του οικιακού διαδικτύου και της κινητής τηλεφωνίας, τα δίκτυα δοκιμάζονται, ενώ ήδη άρχισαν να παρατηρούνται μικροπροβλήματα στην εξυπηρέτηση των χρηστών. Ζητήματατα οποία περιορίζονται στην επιβράδυνση των υφιστάμενων ταχυτήτων, αναφέρει ο Επίτροπος Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΓΕΡΗΕΤ) και υπογραμμίζει ότι βάσει των μέχρι στιγμής παρατηρήσεων του δεν φαίνεται να προκύπτει κίνδυνος black out.

Πάντως, προβλήματα έχουν ήδη καταγραφεί σε χώρες της Ευρώπης, με την Ευρωπαϊκή Ένωση να καλεί το Netflix και το YouTube να περιορίσουν τις υπηρεσίες τους ώστε να αποφευχθεί ενδεχόμενη κατάρρευση του διαδικτύου σε πολλές χώρες, με το Netflix ήδη να ανακοινώνει μείωση στο επίπεδο ποιότητας ροής περιεχομένου. Ένα ερώτημα που προκύπτει είναι τι γίνεται με τις υποδομές στην περίπτωση της Κύπρου.Φαίνεται ότι υπάρχουνκαι είναι επαρκείς, όπωςαναφέρεται από το Γραφείο του Επιτρόπου, που βασίζεται και στις δηλώσεις των παρόχων για αναβαθμίσεις στα πακέτα των πελατών τους. Σε πιο επίσημο επίπεδο το Γραφείο του Επιτρόπου έχει ήδη από τις προηγούμενες μέρες αποστείλει σχετικά ερωτηματολόγια στους τέσσερις παρόχους και αναμένει τις απαντήσεις τους. Την ίδια ώρα η ενίσχυση της τηλεργασίας ανοίγει ένα παραθυράκι για χάκερ και φέρνει κινδύνους στην κυβερνοασφάλεια, σενάρια που φέρνουν στο προσκήνια σχέδια κρίσεων τα οποία περιλαμβάνουν συγκεκριμένα μέτρα για προστασία των δικτύων.

Πολλές οι ώρες αιχμής

Το δεδομένο είναι ότι έχει αλλάξει η συμπεριφορά των χρηστών και ο διπλασιασμός των ωρών αιχμής χρήσης των δικτύων. Παρατηρείται, λοιπόν, ανάγκη για αύξηση της χωρητικότητας αμέσως μετά το μεσημέρι μέχρι και τα μεσάνυχτα, κάτι που μέχρι πρότινος άρχιζε μετά τις έξι το απόγευμα ώρα κατά την οποία οι περισσότεροι εργαζόμενοι επέστρεφαν στο σπίτι. Ήδη καταναλωτές άρχισαν να ζητούν αναβάθμιση του πακέτου τους και των δη των ταχυτήτων του Internet στο σπίτι, ώστε να ικανοποιήσουν τις νέες ανάγκες που έχουν προκύψει.Ανάγκες, οι οποίες συναντούν τα πλάνα των παρόχωννα προωθήσουν ψηλότερες ταχύτητες. «Κι αυτό είναι κάτι θετικό», επισημαίνει ο κ. Μιχαηλίδης, αφού η ανάγκη για υψηλότερες ταχύτητες είναι διαχρονικά στόχος για την Κύπρο που δεν ικανοποιεί με τις επιδόσεις της στονδείκτη ψηφιακής οικονομίας και κοινωνίας DESI.

Χωρίς προβλήματα

Χωρίς προβλήματα συνεχίζει τις εργασίες της η Cyta τις μέρες του κορωνοϊού. Πηγές από την Αρχή αναφέρουν στην «Κ» ότι δεν έχει καταγραφεί μέχρι στιγμής υπερφόρτωση του δικτύου, και τόσο η κινητή τηλεφωνία όσο και οι υπηρεσίες διαδικτύου λειτουργούν ομαλά, παρά το γεγονός ότι αυξήθηκε η τηλεργασία. Αυτό που τονίζεται από την Αρχή είναι ότι η κατάσταση, όπως εξελίσσεται, τυγχάνει συνεχούς παρακολούθησης και το προσωπικό είναι σε εγρήγορση έτσι ώστε σε περίπτωση που υπάρξει οποιοδήποτε πρόβλημα, να εφαρμοστούν άμεσα τα σχέδια δράσης για απώλεια υπηρεσίας. Υπογραμμίζεται παράλληλα ότι γίνεται μεγάλη προσπάθεια όχι μόνο να διατήρηση των υποδομών αλλά και ενίσχυσης των call centre της Αρχής για εξυπηρέτηση των χρηστών.

Κανένα παράπονο

Αντέχουν τα δίκτυα και οι υποδομές την αυξημένη ζήτηση για χρήση του διαδικτύου διαμηνύει και η epic, η οποία από τον Οκτώβριο μπήκε στο παιχνίδι του internet στο σπίτι με το Broadband HomeBox. Μιλώντας στην «Κ» πηγές από την εταιρεία ανέφεραν ότι δεν υπήρξε κανένα παράπονο από συνδρομητές, είτε για μειωμένη ταχύτητα είτε για άλλο πρόβλημα τόσο στη σταθερή, όσο και στην κινητή σύνδεση διαδικτύου και τηλεφωνίας, παρά την αύξηση της διακίνησης δεδομένων. Οι υπηρεσίες της εταιρείας εξακολουθούν να παρέχονται κανονικά στους συνδρομητές, ενώ επισημαίνεται ότι το δίκτυο της εταιρείας είναι έτοιμο να ανταποκριθεί σε οποιαδήποτε αύξηση της ζήτησης. 

Ζητούν νέες υπηρεσίες

Μιλώντας στην «Κ» ο marketing manager της Primetel Αλέξανδρος Ζάχος αναφέρθηκε στις νέες ανάγκες των χρηστών για υπηρεσίες οι οποίες θα ενισχύσουν την τηλεργασία από τον χώρο του σπιτιού τους. Επισήμανε ότι από την πρώτη στιγμή η εταιρεία έχει πάρει μέτρα ώστε να διασφαλιστεί ότι το δίκτυο θα είναι 100% αξιόπιστο και μπορείνα δεχτεί ακόμα περισσότερη πίεση.Στόχος, αναφέρει,είναι να υπάρχει από την μια απρόσκοπτη παροχή υπηρεσιών, να ενισχυθεί η ασφάλεια, αλλά και να υπάρχει επαρκές προσωπικό ώστε να παρέχονται απρόσκοπταοι υπηρεσίεςστους χρήστες. Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία έχει προχωρήσει σε προσωρινό κλείσιμο αριθμού καταστημάτων της, ωστόσο, λειτουργεί ακόμα δύο σε Λευκωσία, δύο σε Λεμεσό και ένα στη Λάρνακα, ενώ η εξυπηρέτηση του κοινού γίνεται κυρίως τηλεφωνικά και διαδικτυακά.

Αυξάνουν ταχύτητες

Τη θέση ότι η κατάσταση είναι ελεγχόμενη και ότι υπάρχει επάρκεια εκφράζει και ο COO της Cablenet Περικλής Θεοδωρίδης. Από την πλευρά της η εταιρεία εντοπίζει μια αύξηση στην ανάγκη για διεθνή χωρητικότητα, αύξηση δηλαδή της επισκεψιμότητας σε σελίδες εκτός Κύπρου, κάτι που αυξάνει την πίεση προς όλους τους παρόχους, ώστε να αναζητήσουν λύσεις. Όσον αφορά στα δίκτυα εντός Κύπρου, οι ταχύτητες είναι πολύ υψηλές, εξηγεί ο κ. Θεοδωρίδης. «Υπάρχει επάρκεια και λαμβάνουμε μέτρα για να αυξήσουμε τη διεθνή χωρητικότητα, κάτι που μπορεί να γίνει αγοράζοντας επιπρόσθετη χωρητικότητα από τα κέντρα τα οποία διαχειρίζονται τις διεθνείς χωρητικότητες», αναφέρει. Από πλευράς της η Cablenet ανακοίνωσε αύξηση των upload speed σε όλους τους συνδρομητές, η οποία θα εφαρμόζεται σε μόνιμη βάση με το μέγιστο upload speed ναφτάνει στα 18 megabit, αναλόγως του πακέτου. Για παράδειγμα, συνδρομητής με ταχύτητα Upload τα 5 megabit θα φτάσει στα 6 megabit και συνδρομητές με ταχύτητες 10 megabit θα φτάσουν στα 18. Σε γενικές γραμμές ηαναλογία θα είναι περίπου στο 10% της ταχύτητας download του πακέτου.

Διαθέσιμες ταχύτητες στο σπίτι

Πάντως,συγκρίνοντας τις ταχύτητες που προσφέρουν οι εταιρείες για το οικιακό δίκτυο και τα πακέτα για τις επιχειρήσεις, είναι ξεκάθαρο ότι υπάρχει διαφορά πολλών ταχυτήτων. Εντοπίσαμε τις μέγιστες ταχύτητες που προσφέρουν οι τέσσερις πάροχοι για τους οικιακούς συνδρομητές και τις επιχειρήσεις και τις παραθέτουμε. Ταχύτητες Internet Home μέχρι 300 Mbps προσφέρει για το Internet Home η Cyta ενώ για επιχειρήσεις προσφέρει προϊόντα με ταχύτητα λήψης από 20 Mbps και ταχύτητα αποστολής 5 Mbps και φτάνει μέχρι το 1 Gbps για ταχύτητα λήψης και τα 80 Mbps για ταχύτητα αποστολής. Η epic προσφέρει πακέτα με ταχύτητες Upload έως και 30 mbps και ταχύτητες
download έως και 300 Mbps, και για επιχειρήσεις προσφέρει την Dedicated συμμετρική πρόσβαση στο διαδίκτυο η οποία ξεκινάει από 10Mbps και φτάνει έως και 1Gbps. Η Primetel προσφέρει προγράμματα internet και κινητής με ταχύτητες download μέχρι 50 mbps και Upload μέχρι 5 mbps, για τους ιδιώτες, ενώ για επιχειρήσεις οι προσφερόμενη ταχύτητα είναι μέχρι 1 Gbps. H Cablenet παρέχει ταχύτητες μέχρι 120mbps για το internet στο σπίτι, ενώ για μικρή επιχείρηση προσφέρει πακέτα από 50mbps μέχρι 250mbps. Για μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις προσφέρονται μέσα από τα παρεχόμενα πακέτα ταχύτητες έως και 10Gbps.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση