ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Τουρίστες και τον Μάρτιο και τον Νοέμβριο…

Μικρά, αλλά ενθαρρυντικά σημάδια για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου

Σε αγώνα δρόμου έχει αποδυθεί ο ξενοδοχειακός και τουριστικός κόσμος της Κύπρου προκειμένου να γίνει κατορθωτό να επιτευχθεί ο στόχος για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, η οποία κρατά ουσιαστικά το «κλειδί» για ενίσχυση του τουριστικού μας προϊόντος και τόνωση της οικονομίας.
Μάρτιος και Νοέμβριος βρίσκονται στο μικροσκόπιο των αρμόδιων φορέων (Κυπριακός Οργανισμός Τουρισμού και Ξενοδόχοι), οι οποίοι με συντονισμένες κινήσεις καταβάλλουν εντατικές προσπάθειες ώστε να καταφέρουν να παρατείνουν την τουριστική περίοδο για δύο μήνες ακόμα και γιατί όχι, με μικρά, αργά, αλλά και σταθερά βήματα να μπορέσει η Κύπρος να καταστεί ως ένας τουριστικός προορισμός για όλο τον χρόνο.

Είναι εξάλλου γεγονός ότι παρά την έντονη κρίση και αβεβαιότητα που επικρατεί και παρά το ότι η χώρα μας θεωρείται ως ένα ακριβός τουριστικός προορισμός, τόσο το 2013 αλλά κυρίως το 2014, καταφέραμε να έχουμε αυξημένες αφίξεις από τη ρωσική αγορά, η οποία, αν και διέρχεται πολιτική αλλά και εσωτερική κρίση ένεκα των συνεχόμενων πτωχεύσεων και της κατάστασης στην Ουκρανία, έδειξε να αντέχει αλλά και να επεκτείνεται.
 
Αν και η Κύπρος παρουσιάζει υπερεξάρτηση από την αγορά της Ρωσίας, πράγμα το οποίο προβληματίζει τους ξενοδόχους σε επίπεδο του, τι θα γίνει αν παρουσιάσει ξαφνικά σημαντική πτώση, δεν παύει να αποτελεί ένα πολύ σημαντικό παίκτη και πολύτιμο συνεργάτη τον οποίο ασφαλώς και δεν θέλουμε να χάσουμε.

Εξάλλου, αυτό αποδείχθηκε και από την παρουσία της Κύπρου στην τουριστική έκθεση της Ρωσίας που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, η οποία αν και δεν είναι τόσο σημαντική (τόσο μεγάλης εμβέλειας) όπως αυτήν του Μαρτίου, εντούτοις δεν μπορεί να παραγνωριστεί.
 
Την ίδια στιγμή που η Ρωσία παρουσιάζει σκαμπανεβάσματα και φαίνεται να αποκτά μια διαφορετική νοοτροπία σε σχέση με τις κρατήσεις, ο ξενοδοχειακός και τουριστικός κόσμος της Κύπρου παρατηρεί ότι το φαινόμενο των κρατήσεων των τελευταίας στιγμής παρατείνεται και εντείνεται κυρίως λόγω των πτωχεύσεων των Ρώσων τουριστικών πρακτόρων, ωστόσο, κρίνεται πολύ σημαντικό γιατί ο Σεπτέμβριος και ο Οκτώβριος θα κυλήσουν ομαλά και σε καλά επίπεδα.
 
Συλλογικές προσπάθειες
Οι προσπάθειες που καταβάλλονται από τους αρμόδιους φορείς του τουρισμού με τους οργανωτές ταξιδιών του εξωτερικού είναι συλλογικές, υπογραμμίζει στην «Κ» ο γενικός διευθυντής του Παγκύπριου Συνδέσμου Ξενοδόχων (ΠΑΣΥΞΕ) Ζαχαρίας Ιωαννίδης τονίζοντας τη σημασία που έχουν οι συντονισμένες προσπάθειες όλων για επίτευξη του στόχου για πάταξη της εποχικότητας.

Σύμφωνα με τον κ. Ιωαννίδη, η προσπάθεια που καταβάλλεται είναι να δοθεί παράταση στους οργανωτές ταξιδιών για επέκταση των προγραμμάτων τους τον Μάρτιο και τον Νοέμβριο και πρόσθεσε ότι η κατάσταση είναι ακόμα ρευστή κυρίως σε ό,τι αφορά την αγορά της Ρωσίας.
 
Για τις άλλες αγορές της Αγγλίας και της Γερμανίας ο γεν. διευθυντής του ΠΑΣΥΞΕ εξέφρασε την ελπίδα ότι τον Νοέμβριο θα έχουμε τα πρώτα δείγματα γραφής, αφού εκ πρώτης όψεως υπάρχει ενδιαφέρον και ζήτηση για όλες τις τουριστικές περιοχές της Κύπρου.

Ερωτηθείς σχετικά αν είναι εφικτό να πετύχουμε τον στόχο ως προς την εποχικότητα, είπε πως οι ξενοδόχοι τηρούν τις επιφυλάξεις τους λόγω της διεθνούς κατάστασης που επικρατεί, ενώ κληθείς να σχολιάσει τη σωρεία πτωχεύσεων στη Ρωσία, εξέφρασε την ευχή να μην έχει συνέχεια.
Αναφορικά με την έκθεση που πραγματοποιήθηκε στη Ρωσία, ο κ. Ιωαννίδης είπε ότι ο ΠΑΣΥΞΕ περιμένει να ενημερωθεί από την αντιπροσωπεία που ήταν εκεί για τα αποτελέσματα των επαφών (η έκθεση ολοκληρώθηκε την Παρασκευή). Διευκρίνισε, ωστόσο, ότι η συγκεκριμένη έκθεση δεν είναι τόσο μεγάλης εμβέλειας όσο αυτή του Μαρτίου.

Κρατική συμβολή
Την μπάλα στο γήπεδο του κράτους έριξε ο Ζαχαρίας Ιωαννίδης σημειώνοντας ότι για να μπορέσει η Κύπρος και η τουριστική βιομηχανία να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί, χρειάζεται η συμβολή του κράτους και ιδιαίτερα κατά τη χειμερινή περίοδο, οπότε και ο ανταγωνισμός είναι ακόμα πιο οξύς. Ο γενικός διευθυντής του ΠΑΣΥΞΕ αναφέρθηκε στο ακριβό ηλεκτρικό ρεύμα αλλά και τα γαλακτοκομικά προϊόντα και αρτοσκευάσματα που καθιστούν την Κύπρο πιο ακριβή.

Δεν παρέλειψε να επισημάνει ακόμα και το ακριβό κόστος χρήματος, αφού, όπως είπε, τα επιτόκια βρίσκονται στο διπλάσιο ποσοστό των αντίστοιχων που επικρατούν στην Ευρώπη, ενώ πρόσθεσε σε πολύ ψηλά επίπεδα κινούνται και οι φορολογίες (π.χ. ο φόρος ακίνητης ιδιοκτησίας είναι πολλαπλάσιος του αντίστοιχου που έχουν τα ξενοδοχεία στην Ελλάδα όπως και των άλλων φορολογιών).

Ο κ. Ιωαννίδης υπενθύμισε ακόμα ότι δεν πρέπει να αγνοούμε ότι ανταγωνιστικοί μας προορισμοί διαθέτουν πιο επαρκή διαφημιστικά κονδύλια με προωθητικές εργασίες όπως απαιτούνται από τους αντίστοιχους διεθνείς δείκτες όπου το 3% των εσόδων από τον τουρισμό επενδύεται εκ νέου σε εκστρατείες διαφήμισης και προβολής. Σημειώνοντας ότι κάτι ανάλογο θα πρέπει να εφαρμοστεί και στη δική μας περίπτωση (με πιο μικρό κλάσμα), υπέδειξε πως ανάλογες πρόνοιες χρήζουν άμεσης ενίσχυσης στον Προϋπολογισμό του ΚΟΤ.

Τριετείς συμφωνίες
Οι συμφωνίες τριετούς διάρκειας του Κυπριακού Οργανισμού Τουρισμού, οι οποίες άρχισαν να υιοθετούνται και να μπαίνουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τους οργανωτές ταξιδιών του εξωτερικού, αναμένεται να διαδραματίσουν ίσως τον πιο σημαντικό ρόλο στις αφίξεις των τουριστών προς την Κύπρο.
 
Μιλώντας στην «Κ» ο Ζαχαρίας Ιωαννίδης είπε πως αυτές οι συμφωνίες, οι οποίες ήταν και πρωτοβουλία του ξενοδοχειακού κόσμου, έχουν αρχίσει να υιοθετούνται με οργανωτές ταξιδιών και αεροπορικές εταιρείες. Στόχος αυτών των προγραμμάτων είναι να δοθεί περαιτέρω ώθηση και ενθάρρυνση για αύξηση και παράταση των προγραμμάτων τους για την Κύπρο πάνω σε ολόχρονη βάση για να μπορεί να γίνει κατορθωτό να επιμηκυνθεί η τουριστική περίοδος αλλά και να απαβλυνθεί το πρόβλημα της εποχικότητας που αντιμετωπίζει ο κυπριακός τουρισμός.
 
Σύμφωνα με τον κ. Ιωαννίδη πρόσφατα υπήρξε κατάληξη πάνω σε κάποιες συμφωνίες και αναμένεται ότι κάποιες εταιρείες θα ξεκινήσουν τα πτητικά και ταξιδιωτικά τους προγράμματα νωρίτερα από ό,τι περασμένες χρονιές. Υπολογίζεται ότι τον Μάρτιο θα έχουμε τουρίστες στην Κύπρο. Κληθείς να σχολιάσει κατά πόσον είναι ενθαρρυντικό αλλά και οι ξενοδόχοι είναι ικανοποιημένοι, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο δρόμος είναι μακρύς και οι προσπάθειες συνεχείς.

Τόνισε ακόμα ότι πρέπει να γίνουν συμφωνίες και με άλλες σημαντικές αγορές οργανωτών ταξιδιών που την τελευταία δεκαετία έχουν ακολουθήσει πτωτική πορεία και αφορά τις χώρες της βόρειας και κεντρικής Ευρώπης. Καταλήγοντας σημείωσε πως οι αγορές που έχουν θετικό πρόσημο είναι μεμονωμένες και επανέλαβε ότι είναι αναγκαία η εγρήγορση όλων για να πετύχουμε τους τουριστικούς στόχους που έχουν τεθεί.

 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ