ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Το στοίχημα της ασφάλτου

Του Δημήτρη Δημητρίου

Του Δημήτρη Δημητρίου

twitter

«Δεν έχουμε επιλογή. Η κατακόρυφη μείωση των τροχαίων και δη των θανατηφόρων είναι μια σταυροφορία που πρέπει να την κάνουμε. Και να την κάνουμε όλοι μαζί. Είμαι αισιόδοξος γιατί βλέπω καθημερινά συνανθρώπους μας που πολεμούν για να δημιουργηθεί κουλτούρα σωστών οδηγών».

Η κοινωνική συμμαχία που σήμερα δημιουργείται για να αλλάξουμε τη νοοτροπία που έχουμε πίσω από το τιμόνι είναι σημαντικό να φτάσει ώς το τέλος. Η αξιολόγηση του πλαισίου των ποινών, η αναθεώρηση των ορίων ταχύτητας, ο μηδενισμός της ανοχής και η διαγραφή των άγραφων κανόνων, δεν μπορούν να αλλάξουν επιπόλαια και στο πόδι, αλλά ούτε και να αφεθούν και να μη γίνουν ποτέ.

Έχει γίνει μία πολύ σημαντική δουλειά μέχρι τώρα. Ετοιμάστηκε μία σε βάθος μελέτη από τη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου της Κύπρου υπό τον δρα Καπανδρή με εισηγήσεις για αναθεώρηση των ποινών, κατά κύριο λόγο αύξηση. Το Υπουργείο της Δικαιοσύνης, με βάση αυτή τη μελέτη αλλά και σε σύγκριση του τι ισχύει στην Ελλάδα και στο Ηνωμένο Βασίλειο, έφερε ένα δεύτερο πακέτο εισηγήσεων στα ίδια ακριβώς κεφάλαια. Σε ένα τρίτο στάδιο συστάθηκε μια νομοτεχνική άτυπη επιτροπή με τη συμμετοχή βουλευτών από τις επιτροπές Νομικών και Μεταφορών, της τροχαίας, εκπροσώπων των υπουργείων Μεταφορών και Δικαιοσύνης και κατέληξε στις τελικές εισηγήσεις. Το κείμενο αυτό θα σταλεί στη Νομική Υπηρεσία μέσα στις επόμενες για το απαιτούμενο έλεγχο και θα πάρουν τον δρόμο για το Κοινοβούλιο.

Οι εισηγήσεις αυτές είναι πολύ σημαντικό να εγκριθούν και να εφαρμοστούν το συντομότερο. Όσο ξέρουμε πως σήμερα υπάρχουν οδηγοί που τρέχουν με ταχύτητες πιλότων της Φόρμουλα 1 και έστω και αν τους σταματήσει η τροχαία, το επόμενο λεπτό θα καθίσουν ξανά στο τιμόνι και θα αντιμετωπίσουν τις συνέπειες του νόμου στο δικαστήριο σε μέλλοντα χρόνο θα είμαστε ανήσυχοι. Όσο επίσης ξέρουμε πως ένας οδηγός με το που θα τον σταματήσουν για έλεγχο και θα έχει και αλκοόλ στο αίμα του, ή και άλλες ουσίες, και θα τρέχει μπορεί να ξεγλιστρήσει και να μη στερηθεί άμεσα την άδειά του θα ανησυχούμε περισσότερο.

Ένα άλλο τεράστιο κεφάλαιο που χρειάζεται να το κοιτάξουμε κατάματα, είναι αυτό της αστυνόμευσης. Και δεν εννοώ μόνο της φυσικής αστυνόμευσης. Κατανοούμε τα ζητήματα υποστελέχωσης που ισχύουν σήμερα. Αυτό που προσωπικά αρνούμαι να καταλάβω και να δεχτώ είναι την εγκληματική καθυστέρηση στην εισαγωγή των καμερών. Από το 2008 που άδοξα σταμάτησαν να λειτουργούν όποτε περνώ, και δυστυχώς περνώ σχεδόν καθημερινά από τη διασταύρωση Γρίβα Διγενή και Δημοσθένη Σεβέρη βλέπω τους ψηλούς πασσάλους των καμερών να μας μουντζώνουν. Το 96% των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων γίνονται σε κατοικημένες περιοχές και στο δευτερεύον οδικό δίκτυο, με την καταπληκτική πλειοψηφία τους να οφείλονται στην ταχύτητα και στο αλκοόλ. Το αλκοόλ, είναι μία από τις κύριες αιτίες ταχύτητας. Η αστυνόμευση των δρόμων θα μειώσει ραγδαία τις παραβάσεις και τα θανατηφόρα. Το είδαμε τους λίγους μήνες που δούλεψαν στην Κύπρο, το βλέπουμε στον υπόλοιπο κόσμο που υπάρχουν κάμερες.

Χρειάζεται επίσης να βελτιώσουμε την ταχύτητα που εφαρμόζεται μια ποινή. Αν το αυτοκίνητό σου πρέπει να σου στερηθεί, να γίνεται την ίδια ώρα. Και δεν χρειάζεται ούτε ρυμούλκηση, ούτε χώροι φύλαξης. Χρειάζεται μόνο η παγίδευση ενός τροχού. Στον χώρο του ιδιοκτήτη. Τόσο απλά και τόσο γρήγορα. Χρειάζεται επίσης και συνεχής εκπαίδευση. Σχεδόν καθημερινά βλέπουμε παραβάσεις στον τρόπο που παίρνουμε τους κυκλικούς κόμβους. Σχεδόν κάθε βδομάδα θα δούμε τροχαίο σε κυκλικό κόμβο. Και έχουμε και πολλούς. Χρειάζεται και ένα σοκαριστικό μάθημα. Υπάρχουν κάποια βίντεο που δείχνουν τις τραγικές συνέπειες των τριών δευτερολέπτων που τα μάτια μας δεν είναι στον δρόμο αλλά στην οθόνη του κινητού μας.

Δεν έχουμε επιλογή. Η κατακόρυφη μείωση των τροχαίων και δη των θανατηφόρων είναι μια σταυροφορία που πρέπει να την κάνουμε. Και να την κάνουμε όλοι μαζί. Είμαι αισιόδοξος γιατί βλέπω καθημερινά συνανθρώπους μας που πολεμούν για να δημιουργηθεί κουλτούρα σωστών οδηγών. Χρειάζεται πείσμα και συνεχής προσπάθεια. Πιστεύω πως σήμερα η πολιτική βούληση, το πρώτο απαιτούμενο υπάρχει. Ας προχωρήσουμε.

ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΔΗΣΥ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ | twitter: @dmdemetriou

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Δημήτρη Δημητρίου

Δημήτρης Μ Δημητρίου: Τελευταία Ενημέρωση

X