ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Γίνονται όλα χειροκίνητα

Τι αναφέρει ο πρόεδρος των μηχανοδηγών

Σε σοβαρές καταγγελίες για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη προχώρησε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ, Κώστας Γενηδούνιας, ο οποίος ανέφερε ότι στη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη δεν λειτουργούν ούτε τα φωτοσήματα, ούτε οι ενδείξεις, ούτε ο έλεγχος της κυκλοφορίας.

«Δεν λειτουργεί τίποτα. Γίνονται όλα με ανθρώπινο παράγοντα, χειροκίνητα. Είμαστε στο manual (χειροκίνητο) σε όλη τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη», κατήγγειλε στην ΕΡΤ ο κ. Γενηδούνιας.

Και συμπλήρωσε: «Δεν λειτουργούν ούτε οι ενδείξεις λειτουργούν, ούτε τα φωτοσήματα, ούτε ο έλεγχος της κυκλοφορίας. Αν αυτά λειτουργούσαν, οι μηχανοδηγοί θα βλέπανε την κόκκινη ένδειξη και τα τρένα θα σταματούσαν σε απόσταση 500 μέτρων μεταξύ τους».

Ο πρόεδρος των μηχανοδηγών ΟΣΕ τόνισε η κατάσταση με τη μη λειτουργία των συστημάτων συμβαίνει «το τελευταίο χρονικό διάστημα» και οι εργαζόμενοι έχουν διαμαρτυρηθεί πολλές φορές για αυτό.

Ο ίδιος διευκρίνισε ότι υπάρχει διπλή γραμμή στο σημείο της τραγωδίας και δεν μπορεί να καταλάβει γιατί βρέθηκαν οι δύο αμαξοστοιχίες στην ίδια γραμμή.

«Αν σε κάποιο σημείο γίνονται έργα, υπάρχουν εκεί διακλαδώσεις οι οποίες κατευθύνουν τα τρένα. Εδώ η γραμμή είναι διπλή και δύο τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή. Το ένα κατέβαινε και το άλλο ανέβαινε», είπε συγκλονισμένος ο κ. Γενηδούνιας.

Πρόεδρος Σιδηροδρομικών: Πρόκειται για λάθος

Από τη μεριά του, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, Γιάννης Ντίτσας, άφησε αιχμές στην ΕΡΤ για ανθρώπινο λάθος.

«Όσο και να φαίνεται περίεργο πρόκειται για κάποιο λάθος. Έγινε κάτι που θα διερευνηθεί από τους αρμόδιους, αλλά έγινε λάθος. Κάθε τρένο φεύγει από το σταθμό με ευθύνη του σταθμάρχη», είπε και πρόσθεσε ότι δεν μπορεί να ξέρει εάν το λάθος έγινε στο έδαφος ή στο τρένο.

Απαντώντας στο γιατί και ο κλειδούχος καταθέτει στις αρχές μαζί με τον σταθμάρχη, ο κ. Ντίτσας είπε πως οι εντολές δίνονται από το γραφείο του σταθμού και οι αλλαγές που χρειάζονται γίνονται ηλεκτρικά.

Τέλος, για τις συνθήκες του δυστυχήματος ο ίδιος ανέφερε ότι ο μηχανοδηγός του τρένου δεν είναι σε θέση να ξέρει εάν έρχεται άλλη αμαξοστοιχία στην ίδια γραμμή, διευκρινίζοντας πως ο οδηγός ακολουθεί εντολές και οι όποιες συνομιλίες γίνονται με τον σταθμάρχη καταγράφονται.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Ελλάδα: Τελευταία Ενημέρωση