ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Δίκη Φιλιππίδη: Με αναστολή η ποινή κάθειρξης για τις απόπειρες βιασμού

Εξετάζεται η χορήγηση ή μη αναστολής

Kathimerini.gr

Το Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο επέβαλε ομόφωνα 8 έτη κάθειρξης με αναστολή στον Πέτρο Φιλιππίδη για δύο απόπειρες βιασμού σε βάρος γυναικών, συναδέλφων του.

Ο ηθοποιός καταδικάστηκε σε έξι χρόνια για τη μία υπόθεση και σε δύο έτη για τη δεύτερη.

Στον ηθοποιό επιβλήθηκαν, επίσης ομόφωνα, οι περιοριστικοί όροι της απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα και της εμφάνισης στο αστυνομικό τμήμα της περιοχής του.

Μετά τη σχετική απόφαση του δικαστηρίου, ο Πέτρος θα παραμείνει ελεύθερος μέχρι το Εφετείο. Σύμφωνα με το σκεπτικό, οι περιοριστικοί όροι είναι αρκετοί για να διασφαλιστεί η παρουσία του Φιλιππίδη στην εξέταση της υπόθεσης σε δεύτερο βαθμό.

«Δεν είναι ύποπτος φυγής, δεν είναι φυγόδικος, δεν είναι φυγόποινος και δεν είναι επικίνδυνος για την τέλεση αξιόποινων πράξεων. Οι καταγγελόμενες πράξεις είχαν ως κοινό παρονομαστή το θέατρο και την τηλεόραση που δεν είναι φιλικό πλέον προς αυτόν» ανέφερε η εισαγγελέας Στέλλα Στόγια η οποία συμπλήρωσε πως, απολογούμενος, και ο ίδιος ο ηθοποιός είχε δηλώσει ότι δεν επιθυμεί να δραστηριοποιηθεί ξανά σε αυτούς τους χώρους.

«Οι περιοριστικοί όροι είναι αρκετοί, δεν βρίσκεται σε θέση ισχύος για να εκμεταλλευτεί τη θέση του» κατέληξε η εισαγγελέας.

Απορρίφθηκε το αίτημα για αναγνώριση ελαφρυντικών

Νωρίτερα, το δικαστήριο είχε απορρίψει ομόφωνα το αίτημα για αναγνώριση ελαφρυντικών στον ηθοποιό.

Η πλευρά Φιλιππίδη είχε ζητήσει να αναγνωριστούν τα ελαφρυντικά της καλής συμπεριφοράς μετά την πράξη και του πρότερου σύννομου βίου, αλλά η εισαγγελέας Στέλλα Στόγια πρότεινε να απορριφθεί το αίτημα του ηθοποιού.

Αναφερόμενη στο πρώτο ελαφρυντικό, η εισαγγελέας είπε πως: «για την αναγνώριση της καλής συμπεριφοράς μετά την πράξη απαιτείται θετική συμπεριφορά του δράστη για μεγάλο διάστημα. Πρέπει να έχει τέτοια συμπεριφορά ώστε να δημιουργείται στους τρίτους απορία σχετικά με το πώς αυτός ο άνθρωπος τέλεσε αδίκημα. Δεν αρκεί η μη τέλεση από τον κατηγορούμενο αξιόποινων πράξεων, αλλά απαιτείται η τέλεση θετικών περιστατικών που να δηλώνουν αρμονική και ομαλή κοινωνική συμβίωση. Αναφέρθηκε από την υπεράσπιση όλως αορίστως ότι από το 2014 και έπειτα (σ.σ χρόνος τέλεσης της μίας από τις πράξεις για τις οποίες καταδικάστηκε) δεν ακούστηκε τίποτα σε βάρος του κατηγορουμένου. Ο κατηγορούμενος επικαλείται περιστατικά της συνήθους συμπεριφοράς και ότι δεν ακούστηκε κάτι σε βάρος του. Αυτό όμως δεν είναι ακριβές κατά την κρίση μου και επικαλούμαι την κατάθεση του στελέχους του Ant1 για παρενόχληση το 2016 και την κατάθεση της κ. Δροσακη για περιστατικά».

«Δεν αρκεί το λευκό ποινικό μητρώο»

Η κ. Στόγια ζήτησε να απορριφθεί και το ελαφρυντικό του σύννομου βίου, τονίζοντας πως: «το γεγονός ότι ο κατηγορούμενος διαθέτει λευκό ποινικό μητρώο δεν αρκεί από μόνο του. Οι πράξεις για τις οποίες καταδικάστηκε ο κατηγορούμενος, δεν ήταν «παραφωνίες» στην υπόλοιπη ζωή του. Ο κατηγορούμενος, λέει η υπεράσπιση, έχει λευκό ποινικό μητρώο και ήταν ελεήμων. Ο ισχυρισμός προβάλλεται αορίστως κατά τη γνώμη μου. Η συμπεριφορά του κατηγορουμένου δεν ήταν παραφωνία ή έκπληξη σε σχέση με την προηγούμενη ζωή του. Είχε προηγηθεί αντικοινωνική συμπεριφορά από μέρους του και ενδεικτικά αναφέρω όσα κατέθεσε η Εβελίνα Παπούλια για περιστατικά το 1996».

Η απόφαση του Δικαστηρίου ήταν σύμφωνη με την πρόταση της εισαγγελέως έδρας.

Τι είχε καταθέσει η Λένα Δροσάκη

Η Λένα Δροσάκη είχε καταθέσει πως ο κατηγορούμενος της τηλεφωνούσε συχνά και έδινε στην επικοινωνία τους σεξουαλική, παρενοχλητική διάσταση. «Του έλεγα “κ. Φιλιππίδη, σας παρακαλώ”. Θα μου πείτε γιατί δεν το έκλεινα; Δεν είχα αυτό το σθένος να το κάνω, ένιωθα ότι πρέπει να το κάνω μέχρι το τέλος. Αυτό συνέβη κάποιες φορές. Ήρθανε οι μέρες που εγώ θα έδινα εξετάσεις. Καθόμουν στα σκαλιά του θεάτρου και τον είδα μπροστά μου και μου είπε: “Αν δεν μου κάτσεις δεν θα περάσεις”. Θυμάμαι μόνο να βρίσκομαι στη σκηνή και εκείνη τη στιγμή να μπαίνει μέσα και να πηγαίνει προς την κριτική επιτροπή. Φιλιά αγκαλιές (…) Εγώ είχα παγώσει, τα είχα χάσει. Και μετά φεύγοντας θυμάμαι αυτή τη κίνηση σαν να μου λέει “στο είπα έχω αυτή τη δύναμη να μην περάσεις”. Δεν πέρασα».

Αναφερόμενη στην παράσταση «Έγκλημα στο Όριεντ Εξπρές» που ανέβαζε το 2018 η Κάτια Δανδουλάκη, η Λένα Δροσάκη είχε καταθέσει πως είχε ρωτήσει αν ο Πέτρος Φιλιππίδης θα έπαιζε. Όταν πληροφορήθηκε πως θα σκηνοθετεί μόνο, εκείνη απάντησε στην κ. Δανδουλάκη: «Ωραία, διότι αν παίζει εγώ δεν θα είμαι». «Εκείνη μου είπε μην ανησυχείς “θα είσαι υπό την προστασία μου”».

Η μάρτυρας είχε υποστηρίξει πως στις πρόβες υπήρχε «ένα εκρηκτικό κλίμα» όταν ο κατηγορούμενος την έβλεπε να συνομιλεί με άλλους συναδέλφους. «Η πρόβα δεν θα ήταν εύκολη θα υπήρχαν εντάσεις (…) Ενημέρωσα την κ. Δανδουλάκη ότι θα φύγω, ότι δεν μπορώ να συνεχίσω έτσι και εκείνη μου είπε “δεν θα φύγετε. Εσείς δεν κάνατε τίποτα”».

Η κατάθεση στελέχους τηλεοπτικού σταθμού

Στο δικαστήριο είχε καταθέσει και στέλεχος τηλεοπτικού σταθμού, η οποία είχε συνεργαστεί με τον Πέτρο Φιλιππίδη σε σόου το 2016. Η μάρτυρας είχε καταθέσει στο δικαστήριο πως βίωσε άγρια σεξουαλική παρενόχληση από τον κατηγορούμενο, τουλάχιστον δυο φορές. Όπως είπε η γυναίκα, είχε ενημερώσει για τα δύο περιστατικά στέλεχος, αλλά και τον ιδιοκτήτη του καναλιού.

Τι είχε καταθέσει η Εβελίνα Παπούλια

Στην κατάθεσή της ενώπιον του ΜΟΔ, η Εβελίνα Παπούλια είχε περιγράψει πως ο Πέτρος Φιλιππίδης είχε τρομακτικές εναλλαγές στην συμπεριφορά του, η οποία σιγά-σιγά κλιμακώθηκε: «Είχα ακούσει ότι είχε δείρει, ότι περιφέρει τα γεννητικά του όργανα. Είχα ακούσει το περιστατικό με το αυτοκίνητο και την κοπέλα και είχα πει “τόσο πολύ ξέπεσε”».

Σύμφωνα με την μάρτυρα, ενώ η ίδια βρισκόταν επί σκηνής, ο κατηγορούμενος στις κουίντες είχε κατεβάσει το παντελόνι του. «Σοκάρομαι. Προσπαθώ να συνεχίσω να παίζω. Δεν αντέδρασα, δεν είπα τίποτα. Έχει συμβεί άλλη μια φορά με τον ίδιο τρόπο. Ίσως είχε συμβεί και τρίτη».

Μετά από αυτά τα περιστατικά, όπως είχε καταθέσει η κυρία Παπούλια, ακολούθησε απόπειρα του Πέτρου Φιλιππίδη να την «στριμώξει μέσα στο καμαρίνι του», κάτι που η μάρτυρας απέφυγε, όπως είπε: «Τον σπρώχνω (…) Κατάλαβε ότι δεν μπορεί να συνεχίσει. Την επόμενη μέρα μπήκε στο καμαρίνι μου, του είπα να βγει για να ετοιμαστώ. Μετά ολοκληρώθηκε η συνεργασία».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑ

Ηθοποιός σημαίνει Φως, έλεγαν κάποτε όταν μπορούσαν και καλύτερα να ελέγχουν τα Μέσα (ΜΜΕ) προς τα δικά των.
Τώρα επιβεβαιώνεται το σκότος στο οποίον οι προσωπολάτρες δήθεν καλλιτέχνες βυθίζουν το Φως συστηματικά στο δικό τους σκοτάδι χωρίς αναστολή.

Γ. Αργυρού
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Ελλάδα: Τελευταία Ενημέρωση