ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Πανελλαδικές: Ελαφρώς μειωμένος ο αριθμός εισακτέων, ανακατανομή θέσεων

Συνολικά 77.415 θέσεις εισακτέων θα διατεθούν στα πανεπιστήμια, στην ΑΣΠΑΙΤΕ και στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022

Kathimerini.gr

Απόστολος Λακασάς

Συνολικά 77.415 θέσεις εισακτέων θα διατεθούν στα πανεπιστήμια, στην ΑΣΠΑΙΤΕ και στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022. Ο αριθμός είναι κατά 500 θέσεις μικρότερος σε σχέση με πέρυσι, ωστόσο σημαντική είναι η ανακατανομή των θέσεων υπέρ των περιφερειακών ΑΕΙ. Και αυτό διότι με τη θέσπιση ελάχιστης βάσης εισαγωγής (ΕΒΕ) θα υπάρξουν κενές θέσεις στα περιφερειακά ιδρύματα.

Ενδεικτικά, το Πανεπιστήμιο Αθηνών για την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά παίρνει 6.765 θέσεις από 7.836 πέρυσι, το ΑΠΘ 6.396 θέσεις από 6.554, το Πανεπιστήμιο Πατρών 6.283 θέσεις από 7.000. Αντίστροφα, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας παίρνει 5.200 από 4.700 πέρυσι, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου 4.058 θέσεις από 3.696 και το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης 5.953 από 5.770.

Μάλιστα, η μείωση των θέσεων των κεντρικών ΑΕΙ είναι μεγαλύτερη στα τμήματα που είναι αντίστοιχα με τμήματα περιφερειακών ΑΕΙ και προσεγγίζει κατά περίπτωση έως και το 25%.

Η επιλογή αυτή στοχεύει να μην «ξεμείνουν» τα ΑΕΙ της περιφέρειας από φοιτητές τόσο λόγω της ΕΒΕ όσο και λόγω των μετεγγραφών για κοινωνικούς και οικονομικούς λόγους τον προσεχή Νοέμβριο. Ενδεικτικά, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, η κατανομή του αριθμού στα επιμέρους τμήματα έγινε με βάση τα εξής κυρίως κριτήρια: α) τις εισηγήσεις των ΑΕΙ, β) τη στήριξη τριών ΑΕΙ ακριτικών περιοχών (Δημοκρίτειο Θράκης, Αιγαίου, Δυτικής Μακεδονίας) με αύξηση του αριθμού των εισακτέων, γ) τη βελτίωση της σύνδεσης της ανώτατης εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας, με την αύξηση εισακτέων σε τμήματα με αναμενόμενη αύξηση της απορρόφησης των αποφοίτων τους, όπως π.χ. στα Τμήματα Επιστημών Αγωγής στην Πρώιμη και Παιδική Ηλικία, στα Τμήματα Νηπιαγωγών, στα Τμήματα Πληροφορικής, στην Κτηνιατρική, δ) τη βελτίωση της αντιστοίχισης εισακτέων και προσωπικού των τμημάτων, δ) την πρόταση αναδιάρθρωσης του Πανεπιστημίου Πατρών και τη σχετική εισήγηση της ΕΘΑΑΕ, οι οποίες υποβλήθηκαν στο πλαίσιο της συνολικής προσπάθειας που είναι εν εξελίξει –και των ίδιων των ιδρυμάτων, όπως η προκείμενη– για εξορθολογισμό του ακαδημαϊκού χάρτη.

Εξετάσεις

Τον σχεδιασμό του εαρινού εξαμήνου του 2020 για τις εξετάσεις στα πανεπιστήμια ακολουθεί το υπουργείο Παιδείας. Ετσι, όπως και πέρυσι, και φέτος για το εαρινό εξάμηνο που ολοκληρώνεται τυπικά τον Ιούλιο με τις εξετάσεις, δίνει τη δυνατότητα τα ιδρύματα να αποφασίσουν εάν οι εξετάσεις θα γίνουν εξ αποστάσεως ή διά ζώσης. Κρίσιμη αλλαγή είναι ότι φέτος θα πρέπει να προηγηθεί διενέργεια self test φοιτητών και καθηγητών.

Συγκεκριμένα, το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε:

• Τα τμήματα και οι σχολές θα αποφασίσουν εάν οι εξετάσεις του εαρινού εξαμήνου θα πραγματοποιηθούν εξ αποστάσεως ή διά ζώσης με την προηγούμενη διενέργεια self test φοιτητών και καθηγητών.

• Δίνεται η δυνατότητα για διενέργεια με φυσική παρουσία πρακτικής άσκησης για τους φοιτητές μεταξύ του τέταρτου και πέμπτου έτους των προγραμμάτων σπουδών Α΄ κύκλου στις Πολυτεχνικές Σχολές/Τμήματα, με διενέργεια self test μία φορά την εβδομάδα.

• Τα εργαστηριακά μαθήματα για τα Κέντρα Διά Βίου Μάθησης (Ι και ΙΙ) θα ξεκινήσουν στις 24/5, με διενέργεια self test μία φορά την εβδομάδα.
Παράλληλα, βέβαια, θα εξακολουθούν να ισχύουν όλα τα προβλεπόμενα μέτρα πρόληψης και προστασίας από τον κορωνοϊό, όπως η υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, ο σχολαστικός καθαρισμός των επιφανειών, ο αερισμός των χώρων κ.λπ.

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Ελλάδα: Τελευταία Ενημέρωση