
Kathimerini.gr
Την πρώτη θέση στην Ευρώπη, σε όρους ρυθμών ανάπτυξης και δυναμικής ανάκαμψης για το 2025, κατέκτησε ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, σύμφωνα με τα στοιχεία του ACI Europe. Η αεροπορική συνδεσιμότητα της Αθήνας αναπτύσσεται με ταχύτερο ρυθμό από κάθε άλλο μεγάλο αεροδρόμιο, καταγράφοντας την ισχυρότερη ανάκαμψη (+34%) σε σύγκριση με το 2019, επίδοση που το κατατάσσει στην κορυφή ανάμεσα σε όλα τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια άνω των 25 εκατ. επιβατών.
Σε επίπεδο ανάπτυξης της συνδεσιμότητας, το «Ελευθέριος Βενιζέλος» εμφανίζεται και πάλι ανάμεσα στους κορυφαίους της Ευρώπης, με αύξηση 33% σε σχέση με το 2019 και 13% σε σχέση με το 2024. Στην κατηγορία των «mega airports» (25-40 εκατ. επιβάτες), η Αθήνα αναρριχήθηκε στη 2η θέση το 2025 από την 21η το 2019, ξεπερνώντας σημαντικούς ανταγωνιστές όπως το Δουβλίνο και η Λισσαβώνα.
Σε ό,τι αφορά τις προοπτικές για το σύνολο του 2025, όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του ΔΑΑ Γιάννης Παράσχης κατά τη χθεσινή ενημέρωση των αναλυτών, η επιβατική κίνηση αναμένεται να καταγράψει ανάπτυξη μεσαίου μονοψήφιου ποσοστού, ενώ σε μεσοπρόθεσμο επίπεδο η κίνηση προβλέπεται να παραμείνει σε χαμηλά μονοψήφια ποσοστά. Το προσαρμοσμένο EBITDA και το αντίστοιχο περιθώριο αναμένεται να διαμορφωθούν περίπου 100 μονάδες βάσης κάτω από τον μακροπρόθεσμο στόχο του 60% για τα έτη 2025 και 2026. Στις αεροπορικές δραστηριότητες, τα έσοδα από τα αεροπορικά τέλη θα προσαρμοστούν, ενώ η ετήσια κερδοφορία αναμένεται να ευθυγραμμιστεί με απόδοση ιδίων κεφαλαίων 15%, υποστηριζόμενη από το πολυετές πρόγραμμα αύξησης κεφαλαίου μέσω Scrip Dividend.
Οι μη αεροπορικές δραστηριότητες αναμένεται να διατηρήσουν σταθερή απόδοση ανά επιβάτη, με περιορισμένες επιπτώσεις στα έσοδα από στάθμευση λόγω της κατασκευής του πολυώροφου χώρου στάθμευσης οχημάτων, η ανέγερση έχει ήδη ξεκινήσει από τον περασμένο Ιούλιο, ενώ παράλληλα προβλέπονται περιορισμοί στους εμπορικούς χώρους κατά την επέκταση των τερματικών. Τα καθαρά κέρδη για το 2025 και το 2026 εκτιμώνται περίπου στα 200 εκατ. ευρώ ετησίως.