ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Πτώση Φάντομ: Άκαρπες οι έρευνες για τον κυβερνήτη

Την οικογένεια του υποσμηναγού επισκέφθηκε ο Φλώρος

Kathimerini.gr

Άκαρπες παραμένουν έως αυτή την ώρα οι έρευνες για τον εντοπισμό του σμηναγού Στάθη Τσιτλακίδη, κυβερνήτη του F-4 Phantom II της 338 Μοίρας της 117 Πτέρυγας Μάχης, που κατέπεσε χθες το πρωί σε θαλάσσια περιοχή, νοτίως του αεροδρομίου της Ανδραβίδας.

Σύμφωνα με πληροφορίες του τοπικού ilialive.gr, η επιχείρηση συνεχίζεται όχι μόνο με πλωτά και εναέρια μέσα, αλλά και με ομάδες που ερευνούν τις ακτές, για τον εντοπισμό του πιλότου ή αντικειμένων από το μαχητικό αεροσκάφος. Κλιμάκια σαρώνουν την ακτογραμμή από το Κατάκολο έως το Γιαννιτσοχώρι.

Οι έρευνες αναμένεται να συνεχιστούν και αύριο, εστιάζοντας σε μία θαλάσσια περιοχή με βάθος τουλάχιστον 800 μέτρων, σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ.

Τρίπολη: Οι αρχηγοί ΓΕΕΘΑ και ΓΕΑ στο σπίτι του νεκρού υποσμηναγού

Το απόγευμα της Δευτέρας, ανασύρθηκε νεκρός ο 29χρονος συγκυβερνήτης, υποσμηναγός Μάριος – Μιχαήλ Τουρούτσικας.

Σήμερα, ο αρχηγός του ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος και ο αρχηγός του ΓΕΑ Αντιπτέραρχος Θεμιστοκλής Μπουρολιάς, επισκέφθηκαν την οικογένεια του Μάριου Τουρούτσικα στην Τρίπολη, προκειμένου να εκφράσουν τα συλλυπητήριά τους.

Πηγή ΕΡΤ

«Ήταν το τελειωτικό χτύπημα»

Μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό MEGA, ο πατέρας του υποσμηναγού δήλωσε πως «αυτό ήταν το τελειωτικό χτύπημα» για την οικογένειά του.

«Ήταν ένα παιδί πάρα πολύ συνεσταλμένο, πολύ μεθοδικό και δε θα μπορέσουμε να το αντέξουμε αυτό το πλήγμα. Και το κυριότερο, δεν σκοτώθηκε από μόνος του, άλλος οδηγούσε. Δεν θέλω να πω ότι έφταιγε ο πρώτος ο πιλότος. Εγώ σαν πατέρας πώς το βλέπω. Το παιδί μου ήταν συγκυβερνήτης τη συγκεκριμένη μέρα. Και σκοτώνεται. Δεν ήταν στο χέρι του να κάνει κάτι, δε βοήθησε τον εαυτό του, γιατί ήταν συγκροτημένος πιλότος, δεν έκανε extreme πράγματα, το ήξερα και από άλλους συναδέλφους του. Αν οδηγούσε μόνος του, μπορεί και να ζούσε».

Η συγκεκριμένη πτήση δεν ήταν ρουτίνας τόνισε ο πιλότος και εμπειρογνώμων αεροπορικών ατυχημάτων, κ. Παντελής Φραγκούλης, στο κρατικό κανάλι εξηγώντας ότι «οι χαμηλές πτήσεις ακολουθούν το ανάγλυφο του εδάφους.»

Στο Κατάκολο, όπου χθες εκβράστηκαν συντρίμμια του μαχητικού αεροσκάφους, έχει μεταφερθεί ένα μικρό, υποβρύχιο ρομπότ που ψάχνει σε βάθος έως και 100 μέτρων στον βυθό της περιοχής.

Στην περιοχή επιχειρούν επίσης δύο δύτες της Κινητής Ομάδας Συντήρησης Υποβρυχίων και Θαλάσσιων Εγκαταστάσεων (ΚΟΣΥΦΕ) της 206 Πτέρυγας Αεροπορικών Υποδομών και τρεις δύτες της 31 Μοίρας Επιχειρήσεων Ερευνας και Διάσωσης.

Οι δύτες επιχειρούν σε ναυαγοσωστικό μέσο του Λιμενικού Σώματος, με την αρωγή του υποβρυχίου ρομπότ.

Επιπλέον, πέραν του ελικοπτέρου S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, και Super Puma που επιχειρούν και τις βραδινές ώρες, από τις πρώτες πρωινές ώρες προστέθηκε στις έρευνες και ένα ελικόπτερο Agusta Bell.

Το χρονικό της πτώσης του Φάντομ

Δυο F-4 Phantom είχαν απογειωθεί στις 10:15 το πρωί της Δευτέρας. Οι πιλότοι του μοιραίου Φάντομ εκτελούσαν εκπαιδευτικό σενάριο, πραγματοποιώντας πτήση «χαμηλής ναυτιλίας» σε ύψος 100 μέτρων, σε ζεύγος με το δεύτερο αεροσκάφος του ίδιου τύπου.

Το F-4 Phantom II κατέπεσε στον κόλπο της Κυπαρισσίας υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες, μόλις 8 ναυτικά μίλια από την ακτή, και 25 από την αεροπορική βάση της Ανδραβίδας.

«Όταν πετάς χαμηλά με μεγάλες ταχύτητες και κάνεις ελιγμούς, με στροφές και με πολλά g ανά πάσα στιγμή υπάρχει ενδεχόμενο να γίνει ατύχημα ή μπορεί να υπάρχουν και άλλοι παράγοντες», δήλωσε στο κρατικό κανάλι ο Πτέραρχος ε.α. και αμυντικός αναλυτής Κωνσταντίνος Ιατρίδης.

Ο τύπος του συγκεκριμένου αεροσκάφους είχε έρθει πρώτη φορά στη χώρα, κατόπιν παραγγελίας, το 1972 και μία δεύτερη παραλαβή πραγματοποιήθηκε το 1977. Δεν έχει διευκρινιστεί η ημερομηνία παραλαβής του επίμαχου αεροσκάφους, σύμφωνα με την ΕΡΤ.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Ελλάδα: Τελευταία Ενημέρωση