ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ

To «ιστορικό» του «Ιονίς» και ο γερασμένος στόλος των μικρών πλοίων

Η βλάβη του μικρού επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου «Ιονίς» αναδεικνύει σε όλο του το μεγαλείο το πρόβλημα του γερασμένου στόλου των μικρών ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων

Kathimerini.gr

Ηλίας Μπέλλος

Η βλάβη του μικρού επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου «Ιονίς» την Τρίτη το μεσημέρι, κατά τη διάρκεια του δρομολογίου του από την Κέα προς το Λαύριο, αναδεικνύει σε όλο του το μεγαλείο το πρόβλημα του γερασμένου στόλου των μικρών ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων.

Το ηλικίας 48 ετών πλοίο ξαφνικά έμεινε ακυβέρνητο ύστερα από πρόβλημα στην ηλεκτροδότηση των μηχανών αλλά και ολόκληρου του σκάφους. Στην περιοχή, από την οποία διέρχεται ένας από τους σημαντικότερους διαύλους της ανατολικής Μεσογείου, με την από βορρά προς νότο και τούμπαλιν κίνηση εμπορικών και άλλων πλοίων να είναι από τις πυκνότερες διεθνώς, έπνεαν άνεμοι εντάσεως έξι μποφόρ. Ο κίνδυνος για τους 183 επιβάτες και το πλήρωμα ήταν αυτονόητος και έτσι άμεσα στην περιοχή, λίγα μίλια ανατολικά της Μακρονήσου, έσπευσε το περιπολικό σκάφος 601 του Λιμενικού Σώματος. Ωστόσο σχετικά σύντομα και κατόπιν προσπαθειών του πληρώματος αποκαταστάθηκε εν μέρει η βλάβη και το μήκους 96 μέτρων πλοίο κατάφερε με μία μηχανή να συνεχίσει το ταξίδι του με μικρή ταχύτητα προς το Λαύριο από όπου και αποβιβάστηκαν όλοι οι επιβάτες.

Στην είσοδο του λιμανιού του Λαυρίου το περίμενε ρυμουλκό σκάφος και ξεκίνησαν όλες οι διαδικασίες που προβλέπονται για την εξακρίβωση των αιτιών του προβλήματος, αλλά και τυχόν ευθυνών. Διότι «η ακυβερνησία ενός επιβατηγού πλοίου σε μία περιοχή από την οποία διέρχεται μεγάλος αριθμός άλλων μεγάλων πλοίων υπό συνθήκες ισχυρών ανέμων συνιστά συνταγή ναυτικού ατυχήματος», σχολιάζουν κύκλοι της ακτοπλοΐας. Το «Ιονίς» μαζί με το συνομήλικό του Πορφυρούσα –το οποίο εκτελεί δρομολόγια στις γραμμές των Κυθήρων– απαρτίζουν τον στόλο της ακτοπλοϊκής εταιρείας Τriton Ferries, συμφερόντων του επιχειρηματία Αθανάσιου Τσαϊλα.

Σύμφωνα με τη βάση ναυτιλιακών δεδομένων Equasis, το «Ιονίς» είναι εγγεγραμμένο στο ελληνικό νηολόγιο και το πιστοποιητικό κλάσης έχει χορηγήσει ο ιταλικός νηογνώμονας Registro Italiano Navale. Η τελευταία επιθεώρηση (Last renewal survey) έγινε στις 3/11/2020 ενώ η επόμενη είναι προγραμματισμένη για τις 22/12/2025. Στην ίδια βάση σημειώνεται πως πριν από το Registro Italiano Navale, το πλοίο είχε λάβει πιστοποιητικό κλάσης που αποσύρθηκε τον Μάιο του 2011 από ελληνικό νηογνώμονα. Στον ελληνικό νηογνώμονα είχε προσφύγει μετά την απόσυρση από τον αμερικανικό νηογνώμονα, American Bureau of Shipping τον Νοέμβριο του 2007, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία του Equasis.

Στην Ελλάδα σήμερα λειτουργούν 26 μικρές ακτοπλοϊκές εταιρείες που δραστηριοποιούνται κυρίως σε μικρές ή άγονες κυρίως ενδονησιωτικές γραμμές. Το σύνολο του στόλου αυτών των εταιρειών, που περιλαμβάνει την Τriton Ferries, είναι 61 πλοία, εκ των οποίων μόνο τα τρία είναι ταχύπλοα. Ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου αυτών των 26 εταιρειών είναι τα 32 έτη.

Η πρόκληση για την ανανέωση του γερασμένου τμήματος αυτού του στόλου παραμένει το μεγάλο στοίχημα για την επόμενη μέρα της ελληνικής ακτοπλοΐας.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

NEWSROOM

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Ελλάδα: Τελευταία Ενημέρωση