ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Σε νέα εποχή η συμμαχία Renault – Nissan

Παρουσιάστηκε το πλαίσιο έπειτα από διαπραγματεύσεις 12 μηνών, σχέδια για σειρά μοντέλων με τη Mitsubishi

BLOOMBERG

Στο νέο σύστημα της συμμαχίας της γαλλικής Renault με την ιαπωνική Nissan Motor οι σχέσεις είναι ισοδύναμες πλέον, αλλά και πιο περίπλοκες. Επειτα από διαπραγματεύσεις σχοινοτενείς, που έφθασαν περίπου τους δώδεκα μήνες, οι εταίροι χθες παρουσίασαν στο Λονδίνο το νέο πλαίσιο βάσει του οποίου η Renault θα μειώσει το μερίδιό της στη Nissan, καθώς και τα σχέδια για σειρά νέων μοντέλων μαζί με τον μικρότερο συνεργάτη της συμμαχίας, την επίσης ιαπωνική Mitsubishi Motors. «Αυτή η νέα συμφωνία βασίζεται σε επιχειρηματικές ευκαιρίες και απλούς, σαφείς κανόνες», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της γαλλικής Renault, Λούκα ντε Μέο, κατά τη διάρκεια κοινής συνέντευξης στην τηλεόραση του Bloomberg με τον πρόεδρο της Nissan, Μακότο Ουτσίνα. «Αυτό που έχουμε σήμερα με γνώμονα τις επιχειρηματικές ευκαιρίες είναι πολύ μεγαλύτερο από αυτό που κάναμε ποτέ τα τελευταία 10 χρόνια».

Η συμφωνία χαλαρώνει τα ηνία που διατηρούσε η Renault στο πλαίσιο μιας σχεδόν 24χρονης συνεργασίας με πολλές εντάσεις, αν και φαίνεται πολύ όψιμη, εάν σκεφθεί κανείς τη δυσχερέστατη μετάβαση του κλάδου στον εξηλεκτρισμό και στο προηγμένο λογισμικό. Για να μπορέσει να συμβαδίσει με τα ζητούμενα της εποχής, ο Λούκα ντε Μέο επιδιώκει η Renault να διαχωρίσει τις δραστηριότητές της και να κάνει νέες συνεργασίες. Αυτό περιλαμβάνει τη συγκέντρωση των παλαιών περιουσιακών της στοιχείων σε κινητήρες εσωτερικής καύσης με την κινεζική Zhejiang Geely Holding, τη συνεργασία της στην τεχνολογία με την Qualcomm και την ξεχωριστή εισαγωγή στο χρηματιστήριο της νέας μονάδας της στα ηλεκτρικά αμάξια, Ampere. «Ο βασικός κίνδυνος είναι ότι η Renault μπορεί να ανταλλάξει μια γνωστή πολυπλοκότητα με μιαν άλλη», επισήμανε ο αναλυτής του ομίλου διαχείρισης της Stifel, Πιερ-Ιβ Κεμενέρ.

Η απογοήτευση εκ μέρους της ιαπωνικής πλευράς είχε τις ρίζες της στην ανισορροπία των κεφαλαιουχικών δεσμών της Renault και της Nissan. Στο πλαίσιο αυτό, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία κατέχει μερίδιο 43% με δικαιώματα ψήφου, ενώ η ιαπωνική μόλις το 15% χωρίς δικαίωμα ψήφου. Η διευθέτηση αυτή έγινε, αφ’ ης στιγμής η Renault διέσωσε τη Nissan με ένεση ρευστού και έστειλε τον Κάρλος Γκοσν (ο οποίος πλέον δεν βρίσκεται στο προσκήνιο) να την εξυγιάνει και να συμπήξει διμερή συμμαχία, στην οποία αργότερα εντάχθηκε και η Mitsubishi ως ελάσσων εταίρος. Από τότε και μετά, όμως, ήταν η Nissan που μεγαλούργησε με κριτήριο τις πωλήσεις. Το 2022 διέθεσε στη διεθνή αγορά 3,3 εκατομμύρια οχήματα σε σύγκριση με τα 2,05 εκατομμύρια του συνεργάτη της.

Εν τω μεταξύ, πριν από πέντε χρόνια, οι φόβοι πως ο Κάρλος Γκοσν, τότε πρόεδρος των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών, θα επιδίωκε στενότερη ενσωμάτωση, συμπεριλαμβανομένης μιας συγχώνευσης, ήταν ένας παράγοντας για την απομάκρυνσή του και τη σύλληψή του στην Ιαπωνία με την κατηγορία ότι είχε δηλώσει ανεπαρκή στοιχεία αναφορικά με τις απολαβές του στη Nissan. Σήμερα, εκτός του ότι η Renault μειώνει το μερίδιό της στη Nissan, η δεύτερη σκοπεύει να επενδύσει στην επιχείρηση ηλεκτρικών οχημάτων Ampere της πρώτης για ποσοστό έως και 15%. Τέλος, οι δύο εταίροι θα συνεργαστούν σε πολλά έργα, που θα μπορούσαν να τους αποφέρουν κέρδη εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ συν τω χρόνω.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Αυτοκίνηση: Τελευταία Ενημέρωση

X