ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Μόνο ο χρόνος θα δείξει…

Το «Chronos» είναι ένα νέο παιχνίδι που μόλις κυκλοφόρησε για το Oculus Rift, με στόχο να βάλει τις βάσεις που οδηγούν στον virtual κόσμο του αύριο.

Του Φοίβου Παπαδόπουλου - Πηγή: Περιοδικό GEEK 

Όπως αμέσως αντιλαμβάνεται κάποιος εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα παιχνίδι, το οποίο ο παίκτης βιώνει (και απολαμβάνει) μέσα από εικονική πραγματικότητα (virtual reality), μιας και αποτελεί μέρος του launch package της Oculus.

Πρόκειται για ένα πανέμορφο και ατμοσφαιρικό παιχνίδι, που για να το ολοκληρώσεις, πρέπει να… πεθάνεις! Εξηγώντας, αναφέρουμε ότι η κύρια ιδιαιτερότητα του Chronos είναι το «aging mechanic» (μηχανισμός γήρανσης) που περιλαμβάνει, σύμφωνα με τον οποίο, στην ουσία, κάθε φορά που πεθαίνει ο χαρακτήρας μας, χάνει έναν χρόνο από τη ζωή του.

Αυτό σημαίνει ότι καθώς μεγαλώνει αλλάζουν οι δυνατότητες και δεξιότητές του ανάλογα με την ηλικία. Αυτό συμβαίνει μέχρι να φτάσει σε πολύ προχωρημένη ηλικία, κατά την οποία μπορεί να μην έχει την ίδια δύναμη ενός νεαρού ατόμου, αλλά έχει πολύ περισσότερη σοφία, η οποία σίγουρα θα του είναι εξίσου χρήσιμη και σημαντική στην ολοκλήρωση της περιπέτειάς του. Ας πάρουμε τα πράγματα όμως από την αρχή:

Ο νεαρός ήρωάς μας (ή ηρωίδα) αναλαμβάνει να ελευθερώσει τον λαό του από τα δεσμά ενός κακού δράκου. Για να το επιτύχει αυτό πρέπει να ταξιδέψει μέσα σε έναν αρχαίο λαβύρινθο, η πύλη του οποίου όμως ανοίγει μια φορά τον χρόνο. Έτσι αν ο ήρωας μας αποτύχει κατά τη διάρκεια της περιπέτειάς του και πεθάνει, θα πρέπει στην ουσία να περιμένει έναν χρόνο για να ξαναμπεί στον λαβύρινθο.

Καθώς ο ήρωας μας μεγαλώνει και αρχίζει να ενηλικιώνεται, γίνεται όλο και πιο δυνατός και πιο «μάχιμος». Μαθαίνει από προηγούμενά του λάθη και από την εξερεύνηση των σπηλιών και διάφορων ερειπίων αλλά και τάφων που περιλαμβάνει ο λαβύρινθος και κάθε φορά η στρατηγική του για την επιτυχή ολοκλήρωση της περιπέτειάς του προσαρμόζεται ανάλογα και με τις εμπειρίες του.

Όπως προαναφέραμε, με την πάροδο του χρόνου και όταν ο ήρωάς μας βρίσκεται σε πολύ προχωρημένη ηλικία, μπορεί η δύναμη του να μην είναι η ίδια με πριν, αλλά θα μπορεί πλέον να βασίζεται στις γνώσεις και τη σοφία που αποκόμισε, καθώς επίσης και στις μαγικές ικανότητες που απέκτησε μέσα στα χρόνια.

Το παιχνίδι είναι ένα atmospheric RPG και, ναι μεν φέρει στοιχεία RPG, εντούτοις διαφέρει αρκετά από τα συνηθισμένα παιχνίδια του είδους. Για παράδειγμα, δεν προσφέρεται ο συνηθισμένος μεγάλος αριθμός επιλογών εξοπλισμού ή shops για αγορά νέου εξοπλισμού και βελτίωση του υφισταμένου. Δεν υπάρχουν τα «μαγικά» μπαούλα γεμάτα αντικείμενα και δεν κερδίζεις μεγάλο XP όταν εξουδετερώσεις κάποιον αρχηγό.

Όσο για το συνηθισμένο boost στις ικανότητες, αυτό γίνεται κάθε… δέκα χρόνια! Δηλαδή, κάθε δέκα φορές που πεθαίνει ο ήρωάς μας, δίνεται η επιλογή για boost σε μια ικανότητα, η οποία μπορεί να είναι η δύναμη, η ευκινησία, η μαγεία κ.τ.λ.

Μια άλλη αξιοσημείωτη παράμετρος του παιχνιδιού, η οποία ακούγεται παράξενη στην αρχή (μέχρι να το δοκιμάσεις) είναι αυτή που αφορά στην οπτική γωνιά (perspective) μέσα από την οποία «βλέπεις» τη δράση. Θα ανέμενε κανείς ότι μιας και μιλάμε για το Oculus Rift όλη η δράση θα ήταν μέσα από τα μάτια του ήρωά μας. Αντιθέτως, όμως, το παιχνίδι παίζεται εξολοκλήρου σε third-person perspective, καθώς οι σχεδιαστές του παιχνιδιού ήθελαν να δώσουν έμφαση στις μικρές εκείνες λεπτομέρειες του χώρου που περιβάλλει τον ήρωά μας.

Το Chronos είναι μια πολύ καλή πρώτη επαφή/εμπειρία με το VR gaming. Χωρίς να είναι ιδιαίτερα πολύπλοκο ή να προσφέρει τα μέγιστα που έχει να προσφέρει η τεχνολογία VR, σίγουρα δεν θα απογοητεύσει. Η απλότητά του σε συνδυασμό με την ατμόσφαιρα και τη δράση του, καθώς επίσης και τα όμορφα γραφικά του το καθιστούν πέρα για πέρα απολαυστικό στην προσπάθειά σας να ξεκλειδώσετε τα μυστικά του λαβυρίνθου.

TIP
Φτάνοντας (αισίως) στην ηλικία των 80, ο ήρωάς μας γίνεται αθάνατος. Αυτό, βέβαια, λειτουργεί ως «μαξιλαράκι», αν και για ορισμένους ίσως να μην είναι το προτιμότερο.

DID YOU KNOW?
Αν σε ορισμένους, ο τρόπος λειτουργίας της κάμερας στο Chronos θυμίζει το Resident Evil, ο λόγος πολύ απλά είναι ότι οι σχεδιαστές του Chronos δηλώνουν το συγκεκριμένο παιχνίδι ως ένα από τα οποία άντλησαν έμπνευση.

Νέα: Τελευταία Ενημέρωση