ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Ο Αrmani είναι κατα της γρήγορης κατανάλωσης και μιλά για την κρίση του κορωνοϊού

Η ανοιχτή επιστολή του Giorgio Armani στο έγκριτο site μόδας WWD, συνοψίζει ολόκληρο τον κόσμο της μόδας

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

«Η πολυτελής μόδα δεν μπορεί και δεν πρέπει να προσφέρεται για γρήγορη κατανάλωση. Δεν μπορεί ένα κοστούμι ή ένα σακάκι μου να κάθεται 3 εβδομάδες στο κατάστημα και μετά να θεωρείται ήδη ξεπερασμένο και να αντικαθίσταται από καινούρια, αλλά παρόμοια κομμάτια».

Αυτό το μικρό περιεκτικό απόσπασμα από την ανοιχτή επιστολή του Giorgio Armani στο έγκριτο site μόδας WWD, συνοψίζει ολόκληρο τον κόσμο της μόδας όπως τον ξέραμε μέσα σε 3 γραμμές.

Η επιστολή του Armani συντάχθηκε ως απάντηση σε ένα μακροσκελές άρθρο-έρευνα που δημοσίευσε το WWD για τη μόδα στην μετά-κορωνοϊού εποχή.

Στο κείμενο με τίτλο «Θα οδηγήσει η πλημμύρα νέων συλλογών στο slow fashion;», διάσημοι σχεδιαστές όπως η Donatella Versace και ο Demna Gvasalia, καλλιτεχνικός διευθυντής του Balenciaga αλλά και insiders του χώρου σε σημαντικές θέσεις, συζητούν για το καθεστώς πωλήσεων, λανσαρισμάτων και νέων συλλογών, με τις απόψεις να συγκλίνουν στην ανάγκη για λιγότερα, ποιοτικά και διαχρονικά ρούχα.

Αυτή, βέβαια, είναι μια συζήτηση που είχε ήδη ξεκινήσει στη μόδα από τις αρχές του 2020 αλλά είχε ως επίκεντρο τον καταστροφικό ρόλο του fast fashion στο περιβάλλον. Φαντάζομε θυμάστε πως όλοι ήταν full προσηλωμένοι στο sustainable fashion κτλ. Τα περιοδικά και τα site ήταν γεμάτα από άρθρα περί βιωσιμότητα και τρόποι για να ενταχθούν οι καταναλωτές σε ένα πιο sustainable κόσμο. Τώρα, το χτύπημα στην οικονομία άλλαξε τα δεδομένα, αλλά ο στόχος και το συμπέρασμα παραμένουν ίδια -με την αλλαγή να έχει μετατοπιστεί από το πεδίο της επιλογής σε εκείνο του μονόδρομου.

 
 
 
View this post on Instagram

Many in the industry agree with Giorgio Armani that a fashion "slowdown" was necessary. No one wanted it to happen this way.⁣ ⁣ Armani has long been a vocal critic of many fashion practices. In fact, many of his particular pet peeves were widely shared before COVID-19 brought the issue into sharp relief, as for years he — along with countless others at all levels of the industry — have opined that it had all become too much. ⁣ ⁣ Yet it all rolls on, or it rolled on, until just a few weeks ago: A whirl of fashion prizes for the young; extravagant, itinerant shows from the mighty, and in between a dizzying blur of shows, merch, nonstop deliveries, feverish social media, one season rolling into the next with no separation, no breathing time, no respite from “what’s next.” The result: communal exhaustion, leaving scant time to consider the fashion itself, its power and where it needs to go.⁣ ⁣ Still, for years, the “it has to change” conversation amounted to little more than mass verbalized frustration, with the net effect akin to Mark Twain’s take on atmospheric conditions: “Everybody talks about the weather but nobody does anything about it.” Not anymore. Fashion is forever changed. We just don’t know exactly how. ⁣ ⁣ We do know that some of what Armani and others have called for in recent years will happen. At the other end, when we come out of this pandemic nightmare, fashion will have to find its new normal, because the old normal is gone. Fashion will likely be slower and surely smaller — conditions that many of us have thought were necessary even before COVID-19.⁣ ⁣ Reset. Readjust. Travel less. Produce less. Buy less. Yes, yes, yes, yes, yes. But it will all come with a price. Less of everything means just that — less of everything, including fewer companies surviving and fewer jobs. Necessary realignment? Yes. But when life beyond our own four walls resumes again, we former complainers may find ourselves missing fashion’s good old days — February.⁣ ⁣ Tap the link in bio for more. ⁣ ⁣ Report: Bridget Foley ⁣ ⁣ —⁣ #wwdfashion⁣ #sustainablefashion ⁣ #slowfashion

A post shared by WWD (@wwd) on

 

«Έθετα για χρόνια αυτά τα ερωτήματα, σε συνεντεύξεις τύπου και μετά τα show μου, αλλά συχνά δεν ακουγόμουν ή είχα θεωρηθεί ως ηθικολόγος. Η σημερινή κατάσταση, εντούτοις, δείχνει ότι μία προσεκτική και στρατηγική επιστροφή σε χαμηλότερους ρυθμούς είναι ο μόνος τρόπος διαφυγής -ένας τρόπος να αποκτήσει ξανά αξία η δουλειά μας και να την επανεκτιμήσουν οι καταναλωτές. Η κάθοδος για τη βιομηχανία της μόδας ξεκίνησε όταν οι οίκοι άρχισαν να υιοθετούν τις πρακτικές της fast fashion», γράφει ο Armani.

Ένα από τα βασικά ζητήματα που συζητά τόσο ο Armani όσο και το άρθρο είναι η υπερ-προσφορά νέων συλλογών (4 με 5 λανσαρίσματα το χρόνο) που κάνουν τα παλιότερα να μοιάζουν ξεπερασμένα πολύ γρηγορότερα από τι θα έπρεπε, αλλά και η αναντιστοιχία των συλλογών με τις εποχές -οι συλλογές για Άνοιξη/Καλοκαίρι παρουσιάζονται το φθινόπωρο της προηγούμενης χρονιάς, ενώ το Φεβρουάριο βλέπουμε στις Εβδομάδες Μόδας τα κομμάτια του ερχόμενου φθινοπώρου, πράγμα που συνήθως μπερδεύει τους νέους μαθητές των ανώτατων σχολών μόδας μέχρι να κατανοήσουν την ροή των πραγμάτων.

«Ποιος αγοράζει ένα ρούχο για να το κρατάει στη ντουλάπα μέχρι να έρθει η επόμενη σεζόν; Κανένας, ή ελάχιστοι, πιστεύω. Αυτό το σκεπτικό, που επιβάλλεται από τα πολυκαταστήματα, είναι λάθος και πρέπει να αλλάξει», γράφει ο Armani, τονίζοντας ότι η καλοκαιρινή συλλογή του, θα μείνει φέτος στα καταστήματα ως το Σεπτέμβρη, πράγμα ασυνήθιστο.

«Αυτή η κρίση, είναι μια ευκαιρία να επιστρέψουμε στην αυθεντικότητα. Αρκετά με τη μόδα ως μάρκετινγκ, αρκετά με τα cruise shows σε τοποθεσίες ανά τον κόσμο και τις μεγαλοπρεπείς επιδείξεις που σήμερα μοιάζουν ελαφρώς ανάρμοστες -τεράστια σπατάλη χρημάτων χωρίς νόημα», συμπεραίνει, επιβεβαιώνοντας τη διαχρονικά μετριοπαθή στάση που κρατά σε σχέση με αντίστοιχες εκδηλώσεις.

«Πρέπει να είμαστε ενωμένοι και να λειτουργούμε συντονισμένα -αυτό είναι ίσως το πιο σημαντικό μάθημα που πρέπει να πάρουμε από αυτή την κρίση», κλείνει ο σχεδιαστής.

 

 

Πηγή: must

Για περισσότερα θέματα επισκεφθείτε το must.com.cy

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Μόδα: Τελευταία Ενημέρωση