ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Λούβρο: Τα κενά ασφαλείας και οι προειδοποιήσεις των εργαζομένων

«Το βέβαιο είναι ότι αποτύχαμε» δήλωσε ο υπουργός Δικαιοσύνης της Γαλλίας για να επισημάνει την αποτυχία των αρχών να αποτρέψουν τη χθεσινή «θεαματική» διάρρηξη

Kathimerini.gr

«Το βέβαιο είναι ότι αποτύχαμε»Με την φράση αυτή, ο υπουργός Δικαιοσύνης της Γαλλίας, Ζεράλντ Νταρμανέν,επισημαίνει την αποτυχία των αρχών να αποτρέψουν τη χθεσινή θεαματική διάρρηξη στο Λούβροσημειώνοντας ότι η κλοπή 8 κοσμημάτων του στέμματος από το μουσείο δίνει «μια πολύ αρνητική εικόνα της Γαλλίας» καθώς υποδηλώνει αποτυχία των υπηρεσιών ασφαλείας.

«Το βέβαιο είναι ότι αποτύχαμε», καθώς κάποιοι εγκληματίες «μπόρεσαν να βάλουν ένα κινητό αναβατόριο» σε δημόσιο δρόμο, «να ανεβάσουν ανθρώπους μέσα σε μερικά λεπτά για να πάρουν ανεκτίμητης αξίας κοσμήματα και να παρουσιάσουν μια αξιοθρήνητη εικόνα της Γαλλίας», σημείωσε ο Νταρμανέν σε δηλώσεις που έκανε στον γαλλικό ραδιοσταθμό France Inter.

«Ανεκτίμητη» η λεία, εύκολη η διάρρηξη

Και όντως, αυτό που εγείρει πραγματικά ερωτήματα για το καθεστώς ασφαλείας του μεγαλύτερου μουσείου του κόσμου, είναι η ευκολία με την οποία οι δράστες κατάφεραν να φέρουν σε πέρας την «αποστολή» τους.

Η διάρρηξη συνέβη την Κυριακή μεταξύ 09.30 και 09.40, τοπική ώρα, με το μουσείο να έχει ήδη ανοίξει τις πύλες του και επισκέπτες να έχουν ήδη εισέλθει σε αυτό.

Τέσσερα άτομα χρησιμοποίησαν έναν ανυψωτικό μηχανισμό τοποθετημένο σε φορτηγό για να αποκτήσουν πρόσβαση στην Galerie d’Apollon (Γκαλερί του Απόλλωνα) μέσω ενός μπαλκονιού κοντά στον ποταμό Σηκουάνα και διέφυγαν μέσω της ίδιας οδού.

Πρόκειται για τη ληστεία του αιώνα, αυτή τη φορά; Διερωτάται η LeMonde,προσθέτοντας ότι η αξία των κοσμημάτων που εκλάπησαν είναι όντως ανεκτίμητη, τόσο ως προς την οικονομική αλλά κυρίως ως προς την ιστορική τους αξία.

«Θανάσιμα» κενά ασφαλείας

Το Μουσείο του Λούβρου παραμένει και σήμερα κλειστό από εχθές το πρωί, αμέσως μετά την είδηση της διάρρηξης. Η πρόεδρός του, Λορένς ντε Καρ, απευθύνθηκε στο προσωπικό το μεσημέρι της Κυριακής με τον λόγο της να προκαλεί τις αρνητικές αντιδράσεις των εργαζομένων που κατηγόρησαν την διοίκηση του μουσείου για απουσία πρόνοιας.

Επισημαίνοντας πως το σχέδιο, που επρόκειτο να εκσυγχρονίσει το υπάρχον σύστημα ασφαλείας του Μουσείου, έχει αναβληθεί και έχει συνδεθεί με την απόδοση κατά την προσεχή τετραετία, οι υπάλληλοι τονίζουν πως η διαρκής έλλειψη πόρων προκαλεί «θανάσιμα» κενά ασφαλείας.

Με ανακοινώσεις τους την Κυριακή, σωματεία εργαζομένων στον πολιτισμό ζητούν μία ολοκληρωμένη και ανεξάρτητη έρευνα για την ασφάλεια και τα συστήματα αποτροπής, ενίσχυση των ανθρωπίνων πόρων για την επιτήρηση και την υποδοχή και καθολική διαφάνεια στα συμπεράσματα της έρευνας, ενώ τονίζουν πως έχουν κατ’ εξακολούθηση καταγγείλει πως οι αποφάσεις των τελευταίων τριών ετών δεν λαμβάνουν υπόψη τους τη βασική αποστολή του ιδρύματος: τη διατήρηση της κληρονομιάς, του κτιρίου, των συλλογών και των ανθρώπων. (…) «Η ευθύνη της διοίκησης είναι συντριπτική, και είναι πλέον καιρός ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας και η Υπουργός Πολιτισμού να λάβουν υπόψη τις προειδοποιήσεις των εργαζομένων,» αναφέρουν χαρακτηριστικά.

Όπως αναφέρει η LeMondeοι εργασίες για την «Νέα Αναγέννηση του Λούβρου», που σκοπεύει στην βελτίωση των χώρων υποδοχής, αφορά μόνο την πτέρυγα Denon, όπου φιλοξενείται η Μόνα Λίζα, καθώς και την Αίθουσα του Απόλλωνα, τόπο της χθεσινής διάρρηξης και προγραμματίζονται για τα έτη 2034-2035.

Μάλιστα, συγκεκριμένα για την Αίθουσα του Απόλλωνα, οι υπάλληλοι έχουν εδώ και καιρό καταγγείλει την έλλειψη προσωπικού και τις προβληματικές συνθήκες εργασίας.

Όπως ανέφερε στη γαλλική εφημερίδα υπάλληλος του Μουσείου, η αίθουσα φυλάσσεται πλέον από μόνο πέντε υπαλλήλους αντί για έξι, ενώ κατά την διάρκεια του πρωινού διαλείμματος-την ώρα δηλαδή της διάρρηξης- στην θέση τους βρίσκονται μόνο τέσσερις υπάλληλοι.

Μετά την ομιλία της, που διακόπηκε από το προσωπικό, η ντε Κάρς έστειλε ένα email με το οποίο διευκρινίζει πως από την ανάληψη των καθηκόντων της, έχει ενημερωθεί για την ανάγκη ενίσχυσης της ασφάλειας του μουσείου. Στο πλαίσιο αυτό, και κατόπιν δικής της εντολής, πραγματοποιήθηκαν αναλυτικές μελέτες από την αστυνομία. Τα συμπεράσματά, αναφέρει, της υποβλήθηκαν πρόσφατα και θα συνυπολογιστούν στα μέτρα που έχουν ήδη ξεκινήσει.

Η υπόθεση αναζωπυρώνει το «τραύμα» των Παρισινών μουσείων, τα οποία δεν είχαν υποστεί αντίστοιχου μεγέθους διάρρηξη από την προηγούμενη «ληστεία του αιώνα» το 2010 στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Παρισιού. Πέντε αριστουργήματα είχαν κλαπεί από τον Vrejan Tomic, γνωστό ως «Spider-Man». Κανένα από αυτά τα έργα δεν έχει βρεθεί.

Τους τελευταίους μήνες παρατηρείται αναζωπύρωση των διαρρήξεων σε μουσεία. Στα μέσα Σεπτεμβρίου, έξι κιλά φυσικού χρυσού, αξίας 600.000 ευρώ, εκλάπησαν από το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, ενώ τον ίδιο μήνα, ένα μουσείο στη Λιμόζ υπέστη διάρρηξη με τη ζημιά να εκτιμάται στα 6,5 εκατομμύρια ευρώ.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

NEWSROOM

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Κόσμος: Τελευταία Ενημέρωση

X