Τελευταία Ενημέρωση: 00:15

Η έκρηξη του Βεζούβιου το 79 μ.Χ έκανε τον εγκέφαλο ενός θύματος… γυαλί

Newsroom Κ/ ΑΜΠΕ

Σε γυαλί μετατράπηκε ο εγκέφαλος ενός 25χρονου άνδρα που πέθανε στην πόλη Ηράκλειο (Ερκουλάνουμ) της Ιταλίας, κοντά στην Πομπηία, κατά την τρομερή έκρηξη του Βεζούβιου το 79 μ.Χ. Ιταλοί ερευνητές βρήκαν για πρώτη φορά τμήματα ενός υαλώδους μαύρου υλικού μέσα στην κρανιακή κοιλότητα του θύματος και εικάζουν ότι η πολύ υψηλή θερμότητα, λόγω της ηφαιστειακής έκρηξης, οδήγησε στη μετατροπή του εγκεφαλικού ιστού σε γυαλί.

Ο Βεζούβιος εξαπέλυσε ένα τρομακτικό πυροκλαστικό κύμα καυτών αερίων και πετρωμάτων, ικανό να βράσει το ανθρώπινο αίμα, να εξαερώσει τη σάρκα και, όπως φαίνεται, να μετατρέψει τον εγκέφαλο ακόμη και σε γυαλί.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή εγκληματολογικής ανθρωπολογίας Πιέρ Πάολο Πετρόνε του Πανεπιστημίου Φεντερίκο ΙΙ της Νάπολης, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό «New England Journal of Medicine», σύμφωνα με την εφημερίδα «Guardian».

Ο καμένος σκελετός του θύματος με τον υαλοποιημένο εγκέφαλο είχε βρεθεί στη δεκαετία του 1960 πάνω σε ένα κρεβάτι ενός κτιρίου (Collegium Augustalium), θαμμένος κάτω από ένα όγκο ηφαιστειακής στάχτης, μάλλον την ώρα που κοιμόταν.

Τώρα, για πρώτη φορά, οι επιστήμονες εντόπισαν και ανέλυσαν ένα γυαλιστερό υαλώδες υλικό μέσα στο σπασμένο κρανίο του και βρήκαν σε αυτό πρωτεΐνες, λιπαρά οξέα και τριγλυκερίδια που παραπέμπουν σε εγκεφαλικό ιστό.

Η ανάλυση του καμένου ξύλου του κρεβατιού δείχνει ότι η θερμοκρασία πρέπει να έφθασε τους 520 βαθμούς Κελσίου. Σε τέτοιες θερμοκρασίες οι μαλακοί ιστοί, όπως ο εγκεφαλικός, συνήθως αποσυντίθενται ή μερικές φορές τα απομεινάρια τους έχουν σαπωνοποιηθεί.

«Μέχρι σήμερα δεν είχαν ποτέ βρεθεί υαλοποιημένα απομεινάρια εγκεφάλου», δήλωσε ο δρ. Πετρόνε. Όπως είπε, σε μια τόσο ισχυρή ηφαιστειακή έκρηξη, ο μόνος τρόπος να γλιτώσει κανείς, είναι να προλάβει να φύγει μακριά, καθώς το εσωτερικό των σπιτιών δεν παρέχει προστασία λόγω της απότομης ανόδου της θερμοκρασίας ακόμη και σε απόσταση δεκάδων χιλιομέτρων από το επίκεντρο της έκρηξης.

Ευρώπη  |
Login with email
Login with Facebook

Newsroom Κ/ ΑΜΠΕ

Διαγράφηκαν δάνεια εκτοπισθέντων γεωργοκτηνοτρόφων από την ΣΚΤ

«Γειά σου, Κάντε αυτό το έτος ένα αξιοσημείωτο και τα όνειρα γίνονται πραγματικότητα. Κάντε αίτηση ...»
Martin Laura  |  16:38

#PoliticsBlog Αυτή τη λιμουζίνα ποιος θα την πάρει;

«Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον ο γνωστός βουλευτής να μας έλεγε και τι στάση κράτησε όταν ο γνωστός συρφετός ...»
leo  |  13:09

#PoliticsBlog Αυτή τη λιμουζίνα ποιος θα την πάρει;

leo  |  13:08