ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Πού οφείλεται το μπλακ άουτ στα αεροδρόμια του πλανήτη

Εικόνες χάους, με χιλιάδες επιβάτες να ταλαιπωρούνται επί ώρες εξαιτίας των ελλείψεων προσωπικού στις εταιρείες

Kathimerini.gr

Διακοπές μετ’ εμποδίων για τους επίδοξους τουρίστες ανά τον κόσμο, καθώς μια ασυνήθιστη ταλαιπωρία τούς περιμένει στα αεροδρόμια, όπου ταυτόχρονα με τις αεροπορικές εταιρείες αντιμετωπίζουν μια πρωτοφανή πρόκληση.

Από το Αμστερνταμ και το Δουβλίνο, το Χίθροου και το Γκάτγουικ της Βρετανίας μέχρι τη Νέα Υόρκη, καθυστερήσεις, ακυρώσεις πτήσεων και ατελείωτες ουρές επιβατών –που περιμένουν καθηλωμένοι στο έδαφος– είναι στην ημερήσια διάταξη και στους τίτλους των ειδήσεων. Αιτία κυρίως οι ελλείψεις ιπτάμενου προσωπικού, συμπεριλαμβανομένων των πιλότων, αλλά και εδάφους, κληρονομιά της πανδημίας και των lockdowns – που ανάγκασαν τις αεροπορικές εταιρείες να προχωρήσουν σε μαζικές απολύσεις όταν κατέρρευσε η ζήτηση για επιβατικά ταξίδια.

Τα αεροσκάφη παρέμεναν στο έδαφος και πολλοί αερομεταφορείς ζήτησαν τη στήριξη των κυβερνήσεων. Έπειτα, όμως, από δύο χρόνια πανδημίας και lockdown η ζήτηση για ταξίδια έχει αυξηθεί σημαντικά και μολονότι στα περισσότερα αεροδρόμια ανά τον κόσμο οι επιβάτες είναι λιγότεροι από την αντίστοιχη περίοδο του 2019, το προσωπικό δεν επαρκεί για τον χειρισμό των αποσκευών.

Τις τελευταίες ημέρες στο αεροδρόμιο Σίπολ του Αμστερνταμ, το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο στην Ε.Ε., οι ελλείψεις προσωπικού στα σημεία ελέγχου διαβατηρίων αναγκάζουν χιλιάδες ταξιδιώτες να περιμένουν επί ώρες. Προ ημερών, η ναυαρχίδα του ολλανδικού στόλου αεροσκαφών, KLM, ανέστειλε τις πωλήσεις εισιτηρίων στο Αμστερνταμ. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Σίπολ, υπολογίζεται ότι από τις 7 Ιουλίου και μέχρι το τέλος του μηνός θα υπάρχουν κατά μέσον όρο περίπου 13.500 επιβάτες την ημέρα περισσότεροι από τη χωρητικότητα που μπορεί να διαχειριστεί το προσωπικό του αεροδρομίου.

Οι ελλείψεις προσωπικού για τον χειρισμό των αποσκευών δημιούργησαν βουνά από βαλίτσες και ανάγκασαν το πολύβουο Χίθροου να ακυρώσει περί τις 30 πτήσεις τη Δευτέρα, αφήνοντας γύρω στους 5.000 επιβάτες να περιμένουν καθηλωμένοι στο έδαφος. [REUTERS / Henry Nicholls]. 

Παρόμοια προβλήματα έχουν καταγραφεί στο αεροδρόμιο του Δουβλίνου, όπου εκατοντάδες επιβάτες έχασαν τις πτήσεις τους εξαιτίας ανεπάρκειας προσωπικού στα σημεία ελέγχου και στον χειρισμό των αποσκευών. Ζητώντας συγγνώμη, η εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου τόνισε πως έχει προβεί σε εκτεταμένες προσλήψεις και πως μέσα στις τελευταίες εβδομάδες έχει προσλάβει 370 νέους υπαλλήλους.

Προσέθεσε, ωστόσο, ότι πολλοί από αυτούς βρίσκονται ακόμη στο στάδιο της εκπαίδευσης. Και αυτό γιατί πολλοί πιλότοι αποφάσισαν να εγκαταλείψουν το επάγγελμα στη διάρκεια της πανδημίας, κρίνοντας μη ικανοποιητικές τις αποδοχές τους και εξοντωτικούς τους όρους εργασίας τους. Την ίδια στιγμή, πρωτοφανές χάος επικρατεί στο Χίθροου και στο Γκάτγουικ –τα δύο αεροδρόμια του Λονδίνου– και αιτία είναι και πάλι η ανεπάρκεια προσωπικού. Σύμφωνα με το οικονομικό ινστιτούτο Learning and Work, υπολογίζεται ότι αυτή τη στιγμή το εργατικό δυναμικό της Βρετανίας πάσχει από έλλειμμα περίπου ενός εκατ. ατόμων.
Οι ελλείψεις προσωπικού για τον χειρισμό των αποσκευών οδήγησαν στη συσσώρευση βουνών από βαλίτσες και ανάγκασαν το πολύβουο Χίθροου να ακυρώσει περίπου 30 πτήσεις τη Δευτέρα, αφήνοντας γύρω στις 5.000 επιβάτες να περιμένουν καθηλωμένοι στο έδαφος. Κάλεσε επιπλέον τις αεροπορικές εταιρείες να μειώσουν τις πτήσεις τους καθώς προβλέπει πως θα χρειαστούν τουλάχιστον 18 μήνες για να αντιμετωπισθούν τα τεχνικά προβλήματα και οι ελλείψεις προσωπικού.

Εν μέσω της αναταραχής, η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους easyJet περιόρισε δραστικά το θερινό πρόγραμμά της, σε μια προσπάθεια να αποφύγει τις ακυρώσεις πτήσεων της τελευταίας στιγμής. Ανακοίνωσε πως θα εκμεταλλευθεί μόνο το 90% της χωρητικότητάς της τους επόμενους τρεις μήνες, ενώ ο προηγούμενος στόχος της ήταν να εκτελέσει το 97% των προ της πανδημίας πτήσεών της.

Έχει προηγηθεί η απόφαση του δεύτερου σε επιβατική κίνηση αεροδρομίου του Λονδίνου, Γκάτγουικ, να μειώσει συνολικά κατά 13% τις καθημερινές πτήσεις προκειμένου να αποφύγει τις ατελείωτες ουρές, τις καθυστερήσεις, τις ακυρώσεις της τελευταίας στιγμής. Η εικόνα δεν διαφέρει και πολύ στα αεροδρόμια των ΗΠΑ, όπου ακυρώνονται τελευταία περίπου 1.500 πτήσεις την ημέρα.

Σύμφωνα με την εταιρεία δεδομένων επιβατικών πτήσεων FlightAware, στο αεροδρόμιο Λα Γκουάρντια της Νέας Υόρκης ακυρώνονται τακτικά πάνω από το 1/3 του συνόλου των πτήσεων και πάνω από το 1/4 των πτήσεων ακυρώνονται στο γειτονικό αεροδρόμιο Νιούαρκ Λίμπερτι του Νιου Τζέρσεϊ.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Κόσμος: Τελευταία Ενημέρωση